Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Tråd: Smerter i knærne
-
19-08-09, 22:55 #1
For ca fire uker siden fikk jeg smerter i begge knærne, likt på begge. Det gjør ondt i selve kneet når jeg bøyer knærne dypt, resier meg opp fra sittende/liggene, også når jeg går opp trapper. Det er ikke ondt når jeg trykker på knærne eller rundt. Er vant med å gjøre knebøy, så det er ikke sannsynlig at det stammer derfra. Har hatt en time hos akupunktur som også er fysioterapeut. Han vet heller ikke hva det kommer fra. Har ikke trodd det var lavt stoffskifte som er årsaken, men nå vet jeg ikke.
Bruker ca 220 µ Levaxin daglig. Sist jeg målte var ft4 26.Sist endret av Admin; 20-08-09 kl 03:45 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd
-
19-08-09, 23:09 #2
Sv: Smerter i knærne
Hvorfor utelukker du at knebøy kan ha noe med det å gjøre? Det er mest nærliggende å tro at det kan være årsaken nettopp fordi du har fått vondt i begge knærne, på samme sted og at det dukket opp i begge på samme tid. Hvis det ikke er ett eller fler år siden du tok noen sist da

Ellers er jeg godt kjent med smerter både her og der på grunn av denne sykdommen, så det kan ikke utelukkes at det er årsaken heller. Det er ikke godt å si hva som kommer av hva til tider
-
19-08-09, 23:10 #3
Så at du var ute å testet litt et annet sted her - hihi
Og jeg så at du tar MYE Levaxin da - hvor lenge har du gjort det ?
Vondt i knær kan være symptom på for høy dose.
(håper du ikke tar DYP-knebøy da....)
Jeg fikk vondt i hæla.
Så begynte jeg med store doser D3 og da halverte behovet for thyroxin seg - og hælvondten forsvant.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-08-09, 23:14 #4
Hei Eirin, Har gjort knebøy rgelmessig i tre år også med vekter uten å ha fått ondt. Men selvfølgelig kan det være årsaken.
-
19-08-09, 23:15 #5
Sv: Endokrinologer halverte behandlingsdoser i 1973 (USA)
Sist endret av Admin; 20-08-09 kl 03:43 Begrunnelse: Citat tilføjet
-
19-08-09, 23:19 #6
Finn
Er det spesielt knærne som er utsatt hvis dosen blir for høy?
-
19-08-09, 23:19 #7
Belastningen av knebøy over tid kan gi problemer det Bille, men jeg så også at du hadde litt høy FT4. Det kan også gi smerter i div. ledd. Håper du finner ut av det, det er noe herk med disse vondtene.
-
19-08-09, 23:27 #8
Tar 50µ D3 vitamin og har gjort det i noen måneder. Har brukt ca 220 µ Lvaxin siden i vår. Har ikke andre symptomer på høyt stoffskifte.
nei, det er ikke lett dette med vondter her og der
-
19-08-09, 23:31 #9
Har du forsøkt å redusere litt på levaxindosen din da ?
Et prøveprosjekt med lavere dose av en ukes varighet kan gi deg svaret.
Min erfaring er at jeg faktisk måtte halvere thyroxindosen, men jeg bruker Armour. Det kan jo være forklaringen - og det kan jo bare være hos meg også.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-08-09, 23:46 #10
Ser du spørr Finn, men svarer med min erfaring om hvor det som oftest smerter hvis jeg er for høy. Håndledd, knær, korsrygg og noen ganger ankler. Sjelden alt på en gang takk og lov.
Lignende tråder
-
smerter i underlivet..
Av evonnove i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 0Siste melding: 20-10-08, 22:46 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Vann i knærne?
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 5Siste melding: 22-11-06, 22:58 -
Smerter i kroppen
Av MetteS i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 22Siste melding: 13-10-06, 00:12 -
Økende smerter
Av Leya i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 05-09-06, 12:50
Svar med sitat

Bokmerker