Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Har vært hos Oftebro jeg
-
09-06-06, 21:15 #1
Har vært hos Oftebro jeg
Og jeg ble heldigvis hyggelig overrasket!! Sist gang må jeg si jeg var bare overrasket, for da snakket vi stort sett om Oftebro`s fisketurer oppetter Begnaelva, men nå var han LEGE!!!
Først gikk vi igjennom prøvesvarene, og der hvor fastlegen sa att alt var i orden(der har jeg igjen for å tro på henne og ikke få utskrift hver gang...
)var det vist ikke alt i orden.Jeg spurte hvordan det sto til med jernlageret, og alt skulle være iorden. men
Ferritin var på 10 (15-200)
Vitamin D3 49 (50-150)
Selen 0,7 (0,6-1,8)
Og sink hadde jeg alt for mye av, men det ble ikke nevnt. Aner igrunn ikke hva den gjør eller hvor jeg får den ifra hel.
Han mente att Ferritin alene kunne tilsi formen jeg har hatt de siste mnd, og da her jeg lyst til å bestille en fastlege-time kun får å kvele fastlegen :evil:
Så fra imorgen skal jeg øke medusinskapet med:
Jerntabletter, som jeg skal ta med 500-1000mg c-vitaminer
Selen (har allerede startet for jeg viste att jeg hadde masse ATPO)
Trio-Be(reseptbelagt faktisk..)
B-kompleks
Og Møllers dobbel.
OGSÅ FIKK JEG LITT ERNÆRINGSRÅD DA
Og jeg som syns jeg har vært så flink og spist fast hver 4. time... Jeg skal øke fra å spise fra 4 ganger hver dag til 6-9
, kan jo faktisk ikke gå tilbake på jobb, for jeg må jo være hjemme og lage mat...
Men det var ikke så ille da, en halv skive var også ett måltid sa han
Frukt var forbudt, til nød en halv pære etter ett måltid(veit ikke om det gjelder alle Hypoere, men jeg hadde vist ett blodsukker på vippen til Diabetes så.... null frukt her i gården!!!! Hulk hulk, for jeg er cocaholiker!!!)
Melkeprodukter, Ikke det heller, og jeg er i tilleg til å være cocaholiker en melkekalv, så HURRA.... :(
Sukker, ALTSÃ… MINST MULIG.... IKKE COCA.COLA HELLER
Grønnsaker, alt er fint, og mest mulig er også best, helst til hvert måltid. Og tallerken bør bestå av halvparten grønnsaker. Men ikke kokte poteter, men gjerne råe eller råstekte!!!
Kunstig sukker, ikke no her heller!!
Kornprodukter, noen brødskiver hver dag, men v høy aktivitet kan en spise no mer.
Pasta, bare fullkornspasta(har hatt det i skapet i flere mnd, bare hatt litt problemer m å få putta det i kjelen.....
)
Og ris, kun brun ris, og den er vist like god om en koker en stor kjele så kan en oppbevare den i kjøleskapet så holder den seg lenge. Også gjerne til alle måltider.
Ellers var han vilt begeistret for vilt, fugl, fisk skalldyr og kjøtt. Og bønner, kikerter og Linser. Og falafel(?) Ikke helt sikker på den der.
Så jeg skal hilse og si det blir trafikk på kjøkkenet her!!!!
Ellers må jeg si at jeg var glad for å ha vært hos han idag, selv om han er steindyr (kr 2000,-
) for 25 min(heldigvis pappa betaler
) så er det hvertfall mere info fra han enn hos legen min.
Og Jeg var jo livredd for å få ett barn med målbar lavere IQ v 5-6 årsalderen, for jeg økte ikke Levaxin-dosen da jeg gikk gravid med minstemann(ifølge legen min var det bare å fortsette med den og folinsyre så var det bare "tut-og-kjør") men han mente att hvis TSH holdt seg ganske lav alikevel var det ingen fare, PUH!!!!! Håper det hvertfall!!!
Og at han mente att Jeg fikk HYPERTHYREOSE for mange årsiden pga p-piller(og det har jeg trodd selv og for det startet noen mnd etter ett bytte i p-pilleslag) hvertfall att det var det som gjorde utslaget. Så jeg spurte på vegne av datteren som blir 10(JA DET ER MANGE Ã…R TIL HUN SKAL BEGYNNE M P-PILLER(HVERTFALL 15 Ã…R MINST
)) Men siden hun ble født med høyt stoffskifte og hadde det i 2 år, så måtte jeg spørre. Og han mente att hun KAN få det, og bør tenke på når den tid kommer om det kan være en annen prevansjon hun kan ta som det ikke er masse hormoner i. Så kanskje hun slipper dette tullet her!!!
Nå kommer jeg ikke helt på om det var noe annet vi snakket om, untatt at jeg skal dele opp Lev/Lio-dosene i 2 og ta halvparten om morgen og halvparten om kvelden(minst 20 minutter føre mat) så kanskje jeg ikke får sånn hjertebank. Så det skal jeg gjøre!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
09-06-06, 21:25 #2
Interessant!
Hvis du vil, kan du kopiere og lime kostholdsråd inn i kostholds-mappa her slik at man finner det igjen.
interssant det med å spise 6-8 ganger. Vet du mer om hvorfor?
Det blir jo alle 2 timer omtrent. Leste noe sånt i en artikkel i Thyra ifjor.
Melk inneholder goitrogene stoffer, det har vitenskapen funnet ut..
Cola gir veldig høy fosfor, fant noe skremmende i pubmed med forsøk på friske unge menn og cola vs. melk.
Frukt gir vel høyt blodsukker, unntatt avokado...
nora
-
09-06-06, 21:26 #3
Hei Nora. Er helt umulig på data, så jeg aner ikke hvordan jeg kåpierer no jeg, bare på kåpieringsmaskin....
Bruker Armour.
-
09-06-06, 21:56 #4
Du markerer tekste med musen; Trykk foran første bokstav du vil ha med. Hold museknappen nede mens du trekker over teksten til dit du vil stoppe. Slipp museknappen. Høyreklikk på det som er markert, så kommer det opp en liten meny, hvor du kan velge: kopier.
Gå så ut av det du har kopiert i fra og åpne tråden for mat/kosthold. Trykk på svar knappen. Når du har kommet inn høyreklikker du på musen igjen og finner -lim inn- på den lille menyen. Vips så har du kopiert og limt inn...
Håper du skjønner hva jeg skriver nå da ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-06-06, 22:02 #5
Hvis du vil kopiere noe, så holder du v.museklikker nede og stryker den over det du vil kopiere. Kan være fra en bokstav til hele siden.
Kalles "å merke". Alt du merker blir svart.
Så plasserer du pila på det som er merket og h.klikker. I menyen klikker du på kopier.
Da husker maskinen det og du kan finne fram til der du vil "lime det inn".
Feks om du åpner et skriveprogram eller en e-post du vil sende - eller åpner en ny tråd i forumet.
Når du har gjort det, plasserer du bare pila på siden et sted og h.klikker. I menyen kan du nå velge "lim inn".
Har jeg glemt noe, så spør
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-06-06, 22:20 #6
jeg klarte det!!!!! Tusen takk for hjelpen!!!! Jeg byner å bli en raser på data!!!!!
Bruker Armour.
-
13-06-06, 12:27 #7
Jeg har fulgt opplegget til Helge Oftebro i et år nå. Og det virker kjempebra. Jeg deler også opp medisindosen min i 2 - og da daler ikke formen midt på dagen, men holder seg nokså jevn. (tar levaxin og liothyronin ca kl 8 og kl. halv 5)
Det tok 6 mnd fra jeg begynte hos Oftebro til kjemien i kroppen min var noenlunde stabil, men jeg må ta en rekke tilskudd av vit b, kalsiuim, kalium, møllers dobbel, jern, og vit d.
Jeg har samme kostholdsregime som du, men jeg skeier litt ut. Tåler veldig dårlig feit mat og melkeprodukter -og sukker. Men spiser bittelitt av alt dette - uten at jeg merker det på formen. Sist jeg var hos Oftebro - var prøvene mine fine selv om jeg hadde fusket litt i faget.
Men det er sant at det blir mye kokkelering og mye tid på kjøkkenet. Falafel kan anbefales. Det er "kjøttboller" av kikerter som friteres i olje. Veldig godt. Du kan få det poseblanding i enkelte matbutikker - blandes ut med vann.
Helge Oftebros diett + mosjon er det som skal til for at jeg skal føle meg frisk. Litt forsiktig trim (gåtur, yoga, svømming) kan snu en dårlig dag til en betydelig bedre en. Jeg har bare godord å si om opplegget fordi jeg opplever at det virker for meg. Og motiverende at en faktisk kan gjøre noe selv for å føle seg bedre. Nå skal jeg begynne ordentlig fysisk trening i samråd med fysioterapeut (gruer meg..... er i elendig form). Men tror det er det som skal til for å komme tilbake til arbeidslivet.
-
13-06-06, 16:07 #8
Så bra.
Det kunne vært spennede å få noen tips til hva en kan finne på som måltid eller sunn snacks som er sunt for oss, i kostholds-mappa her.
-
13-06-06, 16:07 #9
-
14-06-06, 21:51 #10
Jeg kjenner nå att det er sukkeret som har holdt meg oppe. Det blir vel en type falsk? engergi, men etter jeg sluttet med cola er jeg helt utslitt. Orker ingen ting nå, men det kommer seg vel. Jeg har vært frøktelig flink m å ta pillene til middag spist, 5-6-7 ganger pr dag, det skal jamensmeg litt til å huske å spise så ofte. Og jeg har ikke drikke cola, hardt og jævli, men alt for helsa!!!
Bruker Armour.
Lignende tråder
-
Thyreoidea prisen til Helge Oftebro
Av Tor i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 08-12-12, 17:12 -
Oftebro Helse
Av Bonzo i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 30-05-07, 17:15 -
Kommer ikke inn på web siden til oftebro
Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 29-05-07, 17:59 -
Oftebro`s ernærings tips
Av heisann i forumet Helbred og kostholdSvar: 23Siste melding: 23-09-06, 18:48
Svar med sitat
Bokmerker