Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
24-02-07, 19:17 #1
Hypothyreose og kondis...
i det siste har jeg lurt fælt på noe når det gjelder kondis...
jeg har aldri hatt god kondis, på tross av at jeg stort sett har vært godt trent hele livet ( bortsett fra noen år etter jeg fikk jentungen og var helt nede av denne drittsykdommen :( )
jeg blir anpusten av ingenting, jeg får hjertabank i ørene og halsen om jeg går nedoverbakke...
fx; jegelsker snø.... måking er normalt en helt grei syssel for meg, men nå må jeg ha et halvminutts pause for hver skuffe for å få igjen pusten
(bruker sørlandsskuffe da... vanlig skuffe takler ikke ryggen min).
jeg bor ikke på sørlandet heldigvis, fullt så mye snø har det ikke kommet her jeg bor
overkommelige mengder egentlig...
hva kommer dette av? er dette relatert til stoffskiftet også, eller er jeg bare i elendig fysisk form? jeg har vært veldig aktiv det siste halve året, har klart å gå ned 10 kg faktisk etter Grethe Roede systemet og har hatt mellom 10 og 18 trimpoeng i uka... er veldig glad for det, men etter denne aktiviteten burde kondisen være litt bedre vel? eller?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
25-02-07, 07:40 #2
Dårlig kondis var noe av det jeg merket best da jeg fikk denne sykdommen. Jeg har alltid vært aktiv, men da jeg fikk hypotyrose ble treningen mye tyngre, og sykkelturen til jobb gjorde meg helt utslitt. Nå er det bedre, men bakken opp til trening den er tung. :(
-
25-02-07, 12:43 #3
Når jeg ble veldig dårlig med stoffskiftet, så var jeg andpusten mesteparten av tiden. Det var mye verre dette, enn da jeg røykte. Når jeg røykte trente jeg ikke, nå trener jeg en del, men det blir lite kondis, for jeg klarer ikke å puste. Så jeg har da veldige problemer med kondis/pust.
Si ifra hvis dere finner ut av noe som hjelper ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-02-07, 20:55 #4
Det var på kondisen jeg også merket at kroppen ikke fungerte. Jeg drev med kondisjonsidrett og ble bare i dårligere og dårligere form. Nå har jeg fått verdiene dit de skal, men kondisen er fremdeles dårlig. Jeg lurer på om man kan bli i like god form som man var før sykdommen. Er det noen idrettsutøvere som har lavt stoffskifte tro? Eller er det bare å gi opp å forsøke, og heller melde seg på Yoga....
-
25-02-07, 21:19 #5
he he, ja yoga funker greit
ridning også... og gjerne ganske hard styrkertening.
men om jeg prøver å gå opp en bakke på 50 meter høres jeg ut som et tok etterpå :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
25-02-07, 22:00 #6
jeg synes faktisk det er lettere å trene opp kondisen nå egentlig.....det går jo fra elendig kondis til ok kondis,men likevel

men orker jo alltid mindre, så kanskje det bare er innbiling fra min side:=)
Lignende tråder
-
Hypothyreose/whiplash
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 07-01-07, 08:59 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Hypothyreose og lutealfase...
Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 13:21 -
Symptomer på Hypothyreose
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 31-08-06, 15:37
Svar med sitat
Bokmerker