Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard Hypothyreose og kondis...

i det siste har jeg lurt fælt på noe når det gjelder kondis...

jeg har aldri hatt god kondis, på tross av at jeg stort sett har vært godt trent hele livet ( bortsett fra noen år etter jeg fikk jentungen og var helt nede av denne drittsykdommen :( )

jeg blir anpusten av ingenting, jeg får hjertabank i ørene og halsen om jeg går nedoverbakke...
    fx; jegelsker snø.... måking er normalt en helt grei syssel for meg, men nå må jeg ha et halvminutts pause for hver skuffe for å få igjen pusten (bruker sørlandsskuffe da... vanlig skuffe takler ikke ryggen min).
    jeg bor ikke på sørlandet heldigvis, fullt så mye snø har det ikke kommet her jeg bor overkommelige mengder egentlig...

hva kommer dette av? er dette relatert til stoffskiftet også, eller er jeg bare i elendig fysisk form? jeg har vært veldig aktiv det siste halve året, har klart å gå ned 10 kg faktisk etter Grethe Roede systemet og har hatt mellom 10 og 18 trimpoeng i uka... er veldig glad for det, men etter denne aktiviteten burde kondisen være litt bedre vel? eller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Dårlig kondis var noe av det jeg merket best da jeg fikk denne sykdommen. Jeg har alltid vært aktiv, men da jeg fikk hypotyrose ble treningen mye tyngre, og sykkelturen til jobb gjorde meg helt utslitt. Nå er det bedre, men bakken opp til trening den er tung. :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Når jeg ble veldig dårlig med stoffskiftet, så var jeg andpusten mesteparten av tiden. Det var mye verre dette, enn da jeg røykte. Når jeg røykte trente jeg ikke, nå trener jeg en del, men det blir lite kondis, for jeg klarer ikke å puste. Så jeg har da veldige problemer med kondis/pust.

Si ifra hvis dere finner ut av noe som hjelper ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Det var på kondisen jeg også merket at kroppen ikke fungerte. Jeg drev med kondisjonsidrett og ble bare i dårligere og dårligere form. Nå har jeg fått verdiene dit de skal, men kondisen er fremdeles dårlig. Jeg lurer på om man kan bli i like god form som man var før sykdommen. Er det noen idrettsutøvere som har lavt stoffskifte tro? Eller er det bare å gi opp å forsøke, og heller melde seg på Yoga....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

he he, ja yoga funker greit
    ridning også... og gjerne ganske hard styrkertening.
    men om jeg prøver å gå opp en bakke på 50 meter høres jeg ut som et tok etterpå :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg synes faktisk det er lettere å trene opp kondisen nå egentlig.....det går jo fra elendig kondis til ok kondis,men likevel

men orker jo alltid mindre, så kanskje det bare er innbiling fra min side:=)

Lignende tråder

1. Hypothyreose/whiplash
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 07-01-07, 08:59
  2. Har jeg hypothyreose?
    Av snowbird i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 01-12-06, 00:52
  3. Hypothyreose og lutealfase...
    Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 0