Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    9

Standard åssen er mine prøver?

har gått på levaxin siden feb.2005,var gravid fra juni til mars 2006 og følte meg da kjempebra uten å endre dosen(100 mg dgl)
    så ca 4 uker etter fødsel tok jeg prøver og verdiene var da:
    S-Thyroxin,fri 18.0
    S-TSH 0,034 og jeg følte meg bra

Så en mnd etter det :
    S-Thyroxin,fri 17,7
    S-TSH 0,0050 følte meg fortsatt fin,men...

legen mente at jeg tok litt for mye levaxin og ba meg kutte ut levaxin tre dager i uka...nå tre uker etter begynner jeg å bli veeldig trøtt,har hatt litt bommulshue o.l. Jeg er så redd for å bli like ille som jeg var før jeg begynnte på levaxinen.
    Men hva må til for at S-TSH skal bli litt mere normal...for S-Thyroxinen er
    jo ikke så gal,hun ville helst ha meg ned på 15?????
    snakket om hjertet mitt og noe...

hva mener dere som har greie på dette?

og så helt til slutt;har fått med meg at man ikke skal drikke melk rett før å etter inntak av levaxin,men er det noe annet man må passe på? Syns å ha lest om fiber eller noe???
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Dersom legen din vil ha TSH opp og altså mer normal så må du ta mindere Levaxin, men det jeg ikke forstår er hvorfor hun vil at du skal det. Når man bruker Levaxin så er det vanlig å ha en lav TSH og FT4 på 15 er jo innenfor normalen. Dette med hjerte må ha vært dersom du har hatt hjerteinfarkt tidligere eller har hjertesykdom ellers er det ingen grunn til å være så forsiktig med Levaxinen mener jeg da. Det er sikkert andre her som kan gi deg en bedre forklaring.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Min lege sier til meg at det er fare for hjertet og osteoperose når TSH er lav. Min er på <0,01. Får gå sin gang. TSH er lav samme hvor jeg ligger på fT4. Jeg forstår egentlig ingenting av dette, men sånn er det altså.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Min lege sier til meg at det er fare for hjertet og osteoperose når TSH er lav. Min er på <0,01. Får gå sin gang. TSH er lav samme hvor jeg ligger på fT4. Jeg forstår egentlig ingenting av dette, men sånn er det altså.
    Hei Yvette. Bruker du Liothyroin også?

igjen om dette stoffskiftemøte jeg var på, Der var Endo`n helt for Levaxin, men litt mere usikker på Lio. Han mente den var omstritt, og mest brukt i Psykiatrien.

Og at det kunne blit bivirkninger av Liothyroin som en ikke får av kun Levaxin., og da spesielt hos eldre pasienter, at en kunne tåle dosen i 6 mnd så måtte en øke så holde dosen så øke igjen etter ca 6 mnd. Og i den forbindelse sa han att Eldre pasienter kunne få så alvorlige ivirkninger som hjerteflimmer m mer. Og unge pasienter som bruker Lio over lengre tik, f.eks 10 år, kunne få Osteoperose.

Jeg startet med Liothyroin i februar, og føler ikke att jeg er "under psykiatrien" men jeg syns Liothyroin virker ganske bra på meg. Men nå er legen min VELDIG opptatt av at jeg kan ha depresjoner, og jeg har sagt ca 100 ganger at jeg er ikke deprimert men høgganes sint.... De siste gangenen jeg har vært hos legen har hun spurt f.eks om:"om jeg har oppturer og nedturer i humøret" NEI sier jeg, kun sint.... HAr du brukt flere penger enn du har planlagt i perioder! NEI, sier jeg. OG GLANSNUMMERET HENNES "HAR DU KLINA MED MANGE KARER OG ANGRET DEG" spurte hun om sist, og igjen NEI, HAR han faste jeg bor med og det holder m han!!! ERE MULI.......

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

http://www.parathyroid.com/parathyroid-disease.htm

http://www.farmakoterapi.uio.no/cytostatika/kap7.html

Dem linkane der har du vel sett baremei.
    Finnes det noe som støtter at lav TSH gir osteoperose, eller bunner dette på misforståelser ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

til Heisann

Hun legen din høres veldig merkelig ut spør du meg. Har hun jobbet lenge på en psykiatrisk avd slik at hun bærer veldig preg av det eller? Høres jo nesten ut som om du skulle være en manisk deppressiv pasient istedet for at du har hypotyrose. Maken

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det sier jeg også !
    Dessuten : jeg fikk med meg nå at du ikke tar Levaxin hver dag ?
    Spør legen din om det er sånn at kjertelen ikke produserer thyroxin hver dag !
    Min mening er at : Klart du skal da en dose hver dag !
    Og den skal helst være så lik som mulig hver dag også.
    Kjøp tablettdeler på Apoteket og en eske med 7 rom i.
    Begynn å regne i ukedoser. Er du i nærheten av en idealdose (som du var) så reguler dosen med 100µ i uka opp eller ned og behold dosen for ever. Evaluer om den passer etter 2-3 måneder og juster om nødvendig.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    http://www.parathyroid.com/parathyroid-disease.htm

http://www.farmakoterapi.uio.no/cytostatika/kap7.html

Dem linkane der har du vel sett baremei.
    Finnes det noe som støtter at lav TSH gir osteoperose, eller bunner dette på misforståelser ?
    Tror jeg datt av her. Skal lese dem siden, men er det noen spesiell grunn til at du spør meg? Lav TSH og lav FT4? Er det derfor du spør? Om jeg kanskje har sekundær elns? Jeg bare lurer, altså...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Eneste grunnen til at jeg spør deg baremei, er at jeg forvekslet navnet til heisann og ditt
    Likt ikkesant ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin
    til Heisann

Hun legen din høres veldig merkelig ut spør du meg. Har hun jobbet lenge på en psykiatrisk avd slik at hun bærer veldig preg av det eller? Høres jo nesten ut som om du skulle være en manisk deppressiv pasient istedet for at du har hypotyrose. Maken
    Trodde det var jeg som overreagerte litt, men da er det gudskjelov og takk og pris ikke det. Hu har vært litt merkelig i det siste, og også spurt om jeg vil ha anti-depresive, takket pent NEITAKK til det .

Men å sende meg videre til en Endo, det vil a ikke, sukk og stønn!!!! :evil:

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 21:08
  2. Kan noen se på mine siste prøver?
    Av Siriusen i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 23-06-08, 08:59
  3. Mine prøver...
    Av nerusvi i forumet Blodprøver
    Svar: 21
    Siste melding: 06-06-08, 14:22
  4. En som kan lese mine prøver ?
    Av i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 11-01-08, 18:13
  5. Mine prøver
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 125
    Siste melding: 29-05-07, 21:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn