Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: 151 år med lavkarbo
Threaded View
-
03-05-14, 19:18 #1
151 år med lavkarbo
I 151 år har den "moderne" medicin haft chancen at komme til fornuft, og 151 år den "moderne" medicin og dennes udøvere - vores læger - har udvist et skammeligt fravær af netop... fornuft.
Personligt har jeg aldrig selv haft behov for at vide noget mere om lavkarbo og nøjedes med at tænke at hvis denne kost er god nok for min krop, er der ingen grund til at studere lavkarbo i detaljer. Jeg var jo i forvejen overbevist ("glade" tarme og fordøjelse), men da Blondie (i denne tråd) skrev tilbage i 2012: "Nok en spennende studie som viser at lavkarbo uten kalorirestriksjon er veien å gå hvis man ønsker å øke metabolismen (også kalt stoffskiftet) Og oppnå vektreduksjon. Det spesielle med denne studien er at den ble foretatt av Albert Pennington allerede i 1953"....
... og efter at Elbeth senere skrev (her): "William Banting som levde for mer enn 200 hundre år siden, skrev ”Letter on Corpulence, Addressed to the Public” og lærte folk å få helsen tilbake ved å kutte drastisk ned på stivelse og sukker og spise mer naturlig fett. Banting ble 82 år gammel på sunn, fet kost uten stivelse og sukker"...
... gav det mig lyst til at vide noget mere og jeg begyndte for alvor at grave efter flere informationer. Allerede efter at jeg kun var halvvejs igennem mine kilder, begyndte det at dæmre for mig, at om jeg levede i tusind år, ville jeg ikke kunne formå at bringe mig selv til at forstå, hvordan i alverden kunne det gå til, at ingen magt i hele denne ganske verden - endda lægevidenskabernes egen forskning gennemført over snart 150 år - ikke formåede at trænge ind i lægehjerner og få dem til at fatte, at - uden undtagelser - alle deres hundredårige medicinske kostanvisninger har ikke bragt andet over millioner af stakkels mennesker rundt om i verden - end sygdom og ufatteligt dårligt liv, for dem og for deres efterkommere.
Vi er alle mere eller mindre ofre for disse medicinens fanatikere og deres Nationelle Kostråd, der alle fortjener at blive brændt på bålet sammen med deres ophavsmænd indenfor den moderne medicin, og vores politikere der tankeløst lystrer og lovgiver for værre helbred, i stedet for for bedre...
Blondie har skrevet om lægen Albert Pennington og Elbeth skrev om William Banting. Med disse to navne gik jeg i gang med at søge mere at vide om lavkarbo og fandt ud af - til min store forbløffelse (derfor min bål-og-brand-svada mod lægestanden), at lavkarbo og dennes fordele for helse blev beskrevet for første gang mere end 150 år siden. I over 150 år har lavkarbo bevist sin egen værdi gang på gang, og frem til vores moderne tider... Man skal virkelig som læge være både blind, døv og... dum, for at ignorere alt denne viden. Så enkelt kan det siges!
Undervejs i min læsning fandt jeg Barry Groves' hjemmeside Second-opinions.co.uk. Det har siden vist sig at gennem sine mange års arbejde med viden om helbred, ernæring m.v. ("Be Careful What You Believe About Health") har Barry Groves formået at skaffe sig mægtige fjender indenfor den etablerede medicin og medicinalindustri.
Efter at have brugt nogle dage på at læse hans hjemmeside igennem, og søge videre efter videnskabelige referencer bag hans mange "kontroversielle" artikler, fandt jeg ud af at her er en mand jeg ikke har mindste problemer med at stole på... og at den artikel om William Banting (Elbeth skrev om), jeg fandt undervejs på Barry Groves hjemmeside - er i høj grad værd at formidle til andre mennesker.
Efter bedste evne har jeg oversat artiklen og har suppleret den med direkte henvisninger til historiske kilder og medicinsk forskning bag Barry Groves' fortælling.
Barry Groves døde sidste år (1936-2013), men hans hjemmeside og hans bøger overlever forhåbentlig lige så længe den moderne medicin ignorerer sin egen forskning, som tilfældet er.
Barry Groves, PhD, a true health crusader, had passed away at the age of 77. Dr. Groves — a founding member of The International Network of Cholesterol Skeptics (THINCS) as well as the Fluoride Action Network — worked tirelessly to expose dietary and medical misinformation because, as he would say, everything you think you know about diet and health is probably wrong.
Barry is survived by his wife Monica, and his legacy lives on through his websites, articles, and books. I encourage you to visit the links below to learn more about his work.
second-opinions.co.uk
cholesterol-and-health.org.uk
diabetes-diet.org.uk
Kilde / Source / Read more• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavkarbo er ut
Av Nielsigne i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 04-10-13, 18:46 -
50 år på lavkarbo
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 19-12-11, 15:47 -
Lavkarbo oppskriftsbøker
Av Carro i forumet Bøker om kostholdSvar: 8Siste melding: 31-03-10, 07:48 -
Lavkarbo - Er det dyrt?
Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 27Siste melding: 19-01-10, 07:50 -
Lavkarbo diett!!!!
Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 13Siste melding: 29-11-06, 12:48

Svar med sitat

Bokmerker