Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: For høye verdier.
-
13-05-11, 19:48 #1
For høye verdier.
Legen min mener jeg er for lav på tsh og for høy på t4... Jeg trives med dette og føler meg i kjempe form... Han liker det ikke, men lar meg beholde dosen på 150 Levaxin..
Mitt spørrsmål, hva er bivirkningene med for høye verdier, eller om man tar mer levaxin en man bør????
For etter prøvene så bør jeg gå ned på dose, har ikke lyst, men må nok om det ikke stabiliserer seg.Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland. Hashimotos thyroiditt og dritt lei
-
13-05-11, 19:51 #2
Sv: For høye verdier.
Så fint at du føler deg fantastisk! Gå etter det du! Mange føler seg elendig med "fine blodprøver" også! 150 med levaxin er ikke noen høy dose vel?
-
13-05-11, 19:51 #3
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-05-11, 20:12 #4
Er litt usikker Anisa, da jeg bare fikk en tlf om å ta nye prøver forde ths var for lav og t 4 for høy, skal sjekke det ut.
Bare redd jeg drar den for langt, har så lite lyst å justere dosen så lenge jeg funker på den.Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland. Hashimotos thyroiditt og dritt lei
-
13-05-11, 20:18 #5
Enig.
Så må det vente til mandag, men jeg tør nærmest lægge hovedet på blokken for, at så længe du ikke har symptomer på overdosering - er du ikke overdoseret.
Hvad angår lavt TSH, så skulle alle os, Thyroid- eller Liothyronin-brugere være i "livsfare"? Deres/vores TSH skal nemlig være meget lavt (til og med umålbart i flere tilfælde), (ved rette dosering) fordi det ligger i behandlings natur, at når den virker - falder TSH helt ned. Og hvad med alle der er opereret for kræft i skjoldbruskkirtlen og SKAL have helt undertrykt TSH, for at kræften ikke skal komme tilbage? Skræmmer lægerne dem måske med truslen om bål og brand pga. medicindose? Nej. vel?
Det er kun os, hypothyreose-patienter der pludselig skal frygte det lave TSH, mens andre (patienter) hører ingen advarsler. Ved du hvorfor, Karin? Fordi der er forskellige behandlingsprotokoller for hypothyreose og for kræft i skjoldbruskkirtlen. I den ene er det skidt når TSH er lavt, i den anden er det lige pludseligt helt ok.
Vær ikke bange, men hellere nyd at du er i fin form. Det er nemlig altid en gave, når man har hypothyreose.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-05-11, 21:42 #6
Tusen takk Anisa, for svar og hjelp, pluss gode ord. :o)
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland. Hashimotos thyroiditt og dritt lei
-
14-05-11, 10:38 #7
Jeg enig med deg, Anisa, at dersom man ikke føler seg overdosert så er man ikke overdosert.
Men, jeg må også få kommentere din andre påstand at kreftpasienter ikke blir advart og informert om farene ved å holde et høyt stoffskifte. Vi får masse informasjon om dette. Grunnen til at vi må holdes litt høy er fordi å få kreft er farligere enn å ha et litt høyt stoffskifte. Så farene ved for høyt stoffskifte er der for oss også.
Lignende tråder
-
De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 11-05-11, 20:25 -
I overkant høye verdier med vekta rikker seg ikke!!!!
Av Monja i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 26-10-10, 20:14 -
Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Av Vilje i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 6Siste melding: 17-09-10, 18:02 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Normalverdiene?Svar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29
Svar med sitat

Bokmerker