Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
-
16-02-11, 19:50 #1
Merkelige kroppslige plager ved inntak av feks brød
Vet jo at brød er forbudt for oss. Har jo fått mange gode forslag i de andre trådene, til å lage sunn og god mat. Men synes ikke lavkarbo brød er godt...
Har prøvd å bake brød selv, men de samme kroppslige plagene kommer også fram ved inntak dette brødet og.
Uansett brødtype, så får jeg følgende symptomer/plager:
- Frysing og skjelving over hele kroppen
- Blir trøtt
- Irritabel, blir fort sint og urolig
- Voldsom kløe på nesen, må klø meg til jeg begynner å blø på nesen, eller rett før
- Hodeverk
- Vanskelig med å fokusere med øynene, alt blir tåkete
Tåler jeg ikke brød? Får nesten de samme plagene når jeg f.eks. lager havregrøt med epler i. Hva er det som egentlig skjer i kroppen min, når disse plagene kommer? Prøver å spise egg, men blir ikke helt god i magen eller kroppen etter på.
Har blitt vanskeligere å handle på butikken nå. De har nå mindre av de matvarene jeg ønsker å bruke. Matvarene som de har, er blitt mye dårligere nå. Avocadoen feks tåler ikke å ligge en dag lengre, pluss at de er brune og stygge inne i, selv om de er harde utenpå. Butikken her, har nå for det meste matvarer som er fy. De har lite matvarer for allergikere, det de har, er som regel soya produkter, eller rismelk. Noe som ikke er godt!
Nei, jeg vet ikke lengre hva jeg skal putte i meg, for å bli mett.
Er det andre som må spise masse for å bli mett? Nytter ikke med en eller to porsjoner for meg. Det blir gjerne 3-4-5 porsjoner. Blir jo aldri mett!
Rart!
- Frysing og skjelving over hele kroppen
-
16-02-11, 21:58 #2
Sv: Merkelige kroppslige plager ved inntak av feks brød
Jeg reagerer også på brød (noe som har kommet gradvis i det siste), jeg får kjempevondt i magen og diare.... Så nå spiser jeg nesten bare grovkornet knekkebrød eller ryvita.
Dessuten er jeg ikke sulten lenger, og sitter som regel bare å pirker i maten
Jeg som er oppriktig glad i mat, på grensen til matape faktisk. Mat er nå bare noe jeg må ha for å holde liv i skrotten
-
17-02-11, 01:31 #3
Knekkebrød tåler jeg heller ikke...
Men, jeg spiste brødmat på to restauranter her om dagen, og da fikk jeg ikke samme reaksjon...
På den ene restauranten, spiste jeg en-eller-annen form for fullkorns bolle, som hadde røkt laks, majones, smør, egg, salatblad, løk, og krydder som innhold. På den andre restauranten spiste jeg en boboli (vet ikke hva det er på dansk...), den hadde biffstrimler, salata, og mye annet godt, som tilbehør. Jeg følte meg helt fin etter å ha vært på disse stedene.
Men, jeg blir jo dårlig, når jeg spiser brødmat hos min mor...
Hva er det egentlig som skjer med meg? Spiser jeg her hjemme mat som ikke er bra for meg?
Er egentlig usunn mat det som fungerer best for meg????????
-
17-02-11, 13:54 #4
Kære Helgemann
Jeg har det på samme måde som dig, jeg bliver også rigtig skidt når jeg spiser alt slags korn.
Du skriver at du har svært ved at blive mæt, spiser du godt med protein og fedtstoffer?
Da jeg havde candida kunne jeg ikke blive mæt i maven, nærmest lige meget hvor meget jeg spiste... Kan det måske være en mulig grund hos dig?Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
17-02-11, 15:32 #5
Har nå bakt brud med linfrø, solsikkefrø, byggmel, hele byggkorn, havrekli, grov rug mel, og en blanding med vann/kulturmelk. Forrige brødet var med speltmel. Tåler youghurt, så melk er nok ikke problemet.
Jeg drikker også te ved siden av, kan hende den også gir utslag.
Protein er det kjøttmat? Joda, spiser en del av det. Fettstoffer - der prøver jeg å spise de fettstoffene som er anbefalt for lavkarbo kosthold. Har bremykt smør på brødskivene, kanskje jeg ikke tåler den, siden det er ca 20% rapsolje i den?
Det har vært flere ganger hvor jeg har vært hos mor for å spise middag, og da spiser jeg mer enn det lillebroren min gjør...
Candia - hvordan finner jeg ut om jeg har det? Fysioterapauten som jeg hadde nå sist, antydet at jeg hadde det, pga hvite striper på tungekanten. Så hvis jeg har det, så er det den som gjør at jeg aldri blir mett? Hva slags behandlig finnes for det?
-
17-02-11, 16:13 #6
Altså man kan få påvist candida i en afførings eller urin test, men det er ikke altid man kan stole på svaret. Selvom svaret er negativt, kan du godt have candida alligevel.
Ellers kan du prøve denne her:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11005
Men ja, en af symptomerne kan være dårlig udnyttelse af maden, fordi svampen "spiser" det hele. Det var det hos mig. Jeg kunne spise og spise og spise og stadig have en sultfølelse i maven.
Candida kan behandles med antibiotika, men der er også mange andre mere naturlige alternativer. Hvidløg, grapefrugtkerne ekstrakt, oregano olie, olivenblads olie er bare nogle af de ting der virker svampedræbende. Samtidig skal du selvfølgelig også udelukke ALT sukker(også frutsukker), da det er det svampen lever og vokser af.
Jeg har faktisk læst at slem Candida over længere tid kan forårsage hypothyreose
Når jeg bager "brød" maler jeg hørfrø til mel og undlader alt korn. Hørfrø melet blander jeg med blendet gulerod, rød peberfrugt, løg, kokosolie og krydderier.
Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
19-02-11, 02:34 #7
Er du kvitt soppen? Hvis, hva gjorde du for å den "bort"? Den her spyttprøven til Anisa, var ikke helt delikat... *ugh*
Har jo sett mange bilder med mennesker som har sopp, så jo ikke helt pent ut, nei. Men jeg har det ikke slik. Måtte jo sjekke baken i går, litt trøblete siden jeg ikke er like sprek som kineserene, så da var det jo fram med lommelykt, speil og fotoapperat...

Sliter jo med analfisur som kommer og går. Oppdaget at jeg hadde hvite områder rundt anus, og på rumpeballene. Kanskje det er tørr hud, bare. Står jo at sopp sykdom rammer som regel skjede, noe jeg da ikke har, ikke sånn foreløpig, og det rammer også munnhulen.
Har sånn hvite striper på tungekanten, kan det være trøske?https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11005 Der kan ved candida komme trøske i munden, sår i spiserør og tarme, diareer, udslet på huden, revner i mundvige, negleforandringer. Der kan også komme nedsat funktion af binyrer, skjoldbruskkirtel og biskjoldbruskkirtlerne. Desuden voldsom trang til søde sager og træthed.
Mange af symptomerne skyldes, at svampene producerer toksiner -giftstoffer -der gør tarmene utætte, så stumper af proteiner kan smutte ind i blodet, hvorved kroppen danner antistoffer mod dem og starter en allergisk reaktion samt forgifter nervesystemet. Toksinerne forgifter også generelt, med træthed og dårlig tilpashed til følge samt evt. hovedpine, muskel svaghed og muskel smerter. De to hyppigste næringsmidler, der kan give problemer, er mælk og glutenlgliadin (hvede mm.).
Mange av symptomene på soppinfeksjon har jo mange likhetstrekk med stoffskiftesykdom.
Uthevet rød farget tekst: Det er jo de symptomene jeg får når jeg spiser brød og slike ting. Og trang til søte saker er jo der, av og til.
Hmm så da kan jeg ha sopp???
Kanskje min avdøde mormor hadde rett den gangen, veldig langt tilbake i tid, hun mente jeg hadde trøske. Men jeg bare avfeide det hele. Jeg hadde da allerede, som nevnt, hvite striper på begge sidene av tungekanten. Stripene kan ikke skrapes bort. De går fra midten av tungen, og til svelget.
-
20-02-11, 09:56 #8
Ja, jeg er helt af med svampen, men det har taget lang tid!!
Det er jo svært for mig at sige om du har svamp. For mit eget vedkommende var jeg slet ikke i tvivl, da mange af mine symptomer forsvandt så snart jeg begyndte at bekæmpe den.
Jeg fik fluconazol(antibiotika) et kort stykke tid for at slå det værste ned. Jeg udelukkede ALT sukker og mel og tog en masse af de ovennævnte kosttilskud.
Nu er min tunge fin og lyserød, hvor den før var hvid
Der kan jo ikke ske noget ved en prøveperiode med candida kur, og hvis du får det bedre, ja, så er det højst sandsynligt candida du har...Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
21-02-11, 09:33 #9
Jeg har postet en ny tråd om problemet du nevner, Helgemann..
Se her:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...116#post109116
-
22-02-11, 05:37 #10
Har nå lest tråden Utslått av å spise?.
Og må nok erkjenne, at jeg må for alvor begynne å tenke på LCHF kosthold.
Jeg prøvde i går å spise mat bestående av yoghurt, eple, olivenolje, chasew nøtter og havregryn. Men det var dårlig sort!!!!
Fikk enorme indre fryseanfall, muskelkrampe, og tretthet.
Etter å snakket med mor, var det bare gå å legge seg på sofaen, godt inntullet i pledd, genser, og collegegenser... Gikk over etter en stund. Men fyttikatta hvor vondt i magen jeg fikk senere...
Oki - jeg får prøve å finne ei god LCHF kokebok. Kanskje Doktor Dahlqvists kokebok er bra? Noe forslag til ei god kokebok, mottas med takk!
Litt tungvint å sitte å stirre på nettet i timesvis, for å finne gode og alternative oppskrifter. Har jo fått en del gode forslag fra dere her inne. Men fantasien og kreativiteten strekker ikke til på dette området.... Som nevt i mine tidligere tråder, så går jeg for å sove når jeg er sulten. Fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise.
Hva er det egentlig som skjer med meg? Før i tiden kunne jeg spise det meste, og hadde ingen problem. Men nå plutselig må jeg ta hensyn til absolutt alt sammen!
Kan det være stoffskifte medisinen som gjør det? Eller er fordi at stoffskifte har begynt å fungere? Eller...?? Nei, jeg vet ikke hva som skjer her i min rare kropp.... 
Før, da jeg gikk på medisin for depresjon, kunne jeg ikke spise en type mat, nå når jeg har sluttet med de, og går på lev, kan jeg spise det jeg ikke tålte mens jeg gikk på disse foran nevnte medisinene, men kan igjen ikke spise det jeg tålte å spise da jeg gikk på dep med. Forstå den som kan det...
Men jeg har jo egentlig plagdes med magen i fra tenårene av. Slet jo voldsomt med treg mage og slikt. Og ikke kunne jeg spise alt sammen da heller. Men problemene har blitt alvorligere nå i den siste tiden.
Egentlig er jeg så utrolig lei av dette! Lei av å hele tiden tenke over hva jeg kan spise, og hva jeg ikke kan. Har egentlig bare lyst til å
Angående dette om candida. Er jo ikke sikkert at jeg har plager pga det. Skal jeg gå på kur for å få ned candidaen, hvis jeg har overflod av den, må jeg helst bo på en øde øy. Å holde seg borte i fra det den kuren krever, er helt umulig for meg. Da kan jeg ikke spise middag hos mor, eller være i selskap med henne og resten av familien. Da må jeg jo isolere meg totalt. For min familie forstår ikke mine problemer, og vil bli skuffet hver gang jeg sier nei til deres invitt. Så om litt, vil de ikke invitere meg lengre på besøk, fordi jeg ikke vil spise det de spiser. Og det går jo ikke. Jeg vil bli en ensom sjel til slutt.
Vel, det var dagens lille epistel...
Lignende tråder
-
Plager etter leppebiopsi
Av Puselille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-10, 21:21 -
Alkoholsjokk etter inntak av 3 halv-litere på 6 timer....
Av benga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 08-06-07, 14:25 -
etter inntak av levaxin
Av pusur i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 20-02-07, 17:55 -
Merkelige prøveresultater...
Av kris i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 01-09-05, 09:41 -
Ang. kroppslige plager - som nedenfor
Av ung mor i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 1Siste melding: 07-04-05, 11:21
Svar med sitat

Bokmerker