Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
04-01-13, 09:20 #1
Hashimotos og på Hydrocortison - influensavaksine i 2013?
Hei!
Jeg er veldig usikker på om jeg bør ta influensavaksinen nå. Jeg tok ikke i 2009 ("cowboyvaksinen") men årets skal være uten kvikksølv og skvalen, i hvertfall.
Er vel i risikogruppen pga. HC i snart 3 år, men ikke høy dose, 10 mg siden i sommer. Tar i tillegg DHEA, Erfa, progesteron + kosttilskudd.
Men jeg tar både buss og tog til jobb, og er ansatt på skole, så jeg er veldig "utsatt" for smitte.
Jeg er av typen som "får alt" når jeg er stresset/ jobber mye, og det gjør jeg nå. Har nettop gått gjennom forkjølelse/ bihulebetennelse og ikke helt bra enda (6 uker siden jeg ble syk).
Har dere andre på HC tatt vaksinen? Hvordan gikk det? Ville høre med min lege, D.S. om han anbefalte vaksine eller ikke, men får ikke snakket med vedkommende før mandag.
Er veldig i tvil, og tanken på å få influensa stresser meg så lenge jeg tar HC. Jeg er ikke så glad i tanken på å ta vaksinen, heller.. Tenker på å ta Vaxigrip evt.
Setter kjempepris på andres tanker!!
Mvh Rosin
-
04-01-13, 16:42 #2
Re: Hashimotos og på Hydrocortison - influensavaksine i 2013?
Hei

Tenker det samme som deg og skal til DS på tirsdag, skal spørre om det samme. Så får vi se. Bruker også hc.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
04-01-13, 17:34 #3
Sv: Hashimotos og på Hydrocortison - influensavaksine i 2013?
Som helsepersonell er jeg for vaksinering. Influensavaksinen kommer likevel i en kategori for seg selv sammenlignet med andre vaksiner. Det er lett å glemme de sykdommer vi vaksinerer mot rett og slett fordi de nesten er forsvunnet fra vår del av verden, nettop på grunn av vaksiner. Influensa tar liv på verdensbasis. I likhet med deg har jeg tatt kortison i over tre år. Sluttet med den nå i jula. Jeg velger bort influensavaksinen fordi jeg aldri blir syk. Har ikke hatt antydning til sår hals, feber eller forkjølelse de siste 10 årene. Det jeg vil anbefale alle som er bekymret for influensa uansett om man velger vaksine eller ikke er høye doser d vitamin. I artikler publisert i The Lancet og det uavhengige Cochrane vises det til at av 100 personer som vaksinerer seg mot influensa vil 1-1,5 unngå influensa. Men igjen sier ikkedette noe om hvem som beskyttes i form av en mildere type influensa enn de ville fått dersom de var uvaksinert. Du kan søke på de to nevnte nettstedene samt at jeg regner med at folkehelsa er en av de nettsidene du henter informasjon fra. Det er også viktig å huske at man kan få influensalignende sykdom som ikke går u der sykdommen influensa som du vaksinerers mot. Hvis du vil være sikker på om du har influensa så må det taes en neseprøve som sendes til analyse på sykehus. Det jeg prøver å si er at selv om du skulle ta vaksinen vil den ikke beskytte deg mot alt av feber, forkjølelse og annen sykdom som på folkemunne kalles influensa. Lykke til i valget og skulle du velge vaksinen, så husk at det tar et par uker fra den er satt til den virker.
-
05-01-13, 00:42 #4
Jo, "influensa tar liv på verdensbasis, men det har den gjort altid hvor i forvejen alvorligt syge, underernærede, dehydrerede, svækkede mennesker bukkede under for influenzaen. Det er en kendsgerning, at langt flere, i forvejen gamle, eller svækkede mennesker dør af ganske almindelig influenza, end de få, der på verdensbasis døde i alt af denne berygtede H1N1. Og når jeg tænker på mine barneår, hvor influenza hærgede som den også gør i vor tid - husker jeg ingen som døde af influenza hvor jeg boede, hvorimod børn blev syge og nogle døde af polio, eller difteritis, eller endda af tuberkulose... så kom vacciner.
Måske fordi jeg er gammel nok til at huske, hvordan verden så ud for mange år siden, med epidemier af polio, tuberkulose og et hav andre livstruende smitsomme sygdomme - husker jeg fortsat levende de mange millioner børn reddet fra polio-fare, og ellers udryddelse af kopper osv. Jeg er selv blevet vaccineret mod polio, tuberkulose og alskens andre sygdomme da jeg var barn. Jeg har ladet mit barn vaccinere med alle nødvendige vacciner - dengang.
Men Blondie... dengang beståede vacciner af svækkede bakterier eller virus, som det var kroppens eget job, på egne bio-præmisser at udvikle antistoffer imod, og det virkede. Sådan er ikke den "moderne" generation af autoimmunitet-boostende vacciner, herunder influenzavacciner. Nu nøjes man ikke længere med at indsprøjte et svækket smitstof. Man tilsætter vacciner autoimmunitet-boostende "adjuvanser" der mobiliserer immunsystemet bredt, dvs. ud over det mål som er de indtrængende influenza-virus.
Sålænge de medicinske videnskaber end ikke kan kortlægge årsager til de mange autoimmune sygdomme, der rammer hundreder af tusinder mennesker, kan jeg ikke lade mig nøje med nogen form for lægelige forsikringer om, at vacciner med autoimmunitet-boostende "adjuvanser" kun virker på den "target-sygdom" de er fremstillet til at beskytte imod. De ved det ganske enkelt ikke, men de håber nok, at den udbredte anvendelse af vacciner tilsat autoimmunitet-boostende "adjuvanser", vil bidrage med nye data til forskningen, men i så fald... handler det jo ikke om et beskyttende vaccinationsprogram, men mere om en ongoing forskning i masseimmunisering. Alene at opfordringer til at lade sig vaccinere rettes mod udvalgte grupper af mennesker, herunder gravide, syge af andre sygdomme osv. - finder jeg passende mere til et medicinsk forskningsprojekt end til en ærlig forebyggelse, uagtet ellers tilsyneladende rationelle begrundelser.
Sålænge medicinalindustrien direkte nægter at udstede retsligt bindende garantier for, at deres vacciner med autoimmunitet-boostende "adjuvanser" ikke udløser andre autoimmune sygdomme - bør enhver selv veje for eller imod inden beslutningen om enten at lade sig vaccinere, eller undlade... Det er nødt til at være en egen og personlig beslutning, mener jeg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-01-13, 18:04 #5
Hjertelig takk for gode, opplysende svar!!

Jeg har sjekket en av årets vaksiner, og ser ikke umiddelbart om innholdet er skummelt, kanskje noen andre vet? Vaxigrip inneholder disse stoffene, i tillegg til virus, hvis jeg leser riktig og alt innhold er oppgitt:
6.1. Fortegnelse over hjelpestoffer
Bufferoppløsning:
•Natriumklorid
•Kaliumklorid
•Dinatriumfosfatdihydrat
•Kaliumdihydrogenfosfat
•Vann til injeksjonsvæsker
http://www.legemiddelverket.no/Legem...earchquery=&f=
Spesielt skvalen har jeg forstått er omdiskutert for å kunne skape/ forverre autoimmune sykdommer. Det virker logisk at å få et stoff som skal "skru opp" immunforsvaret rett i blodet kan gi uante konsekvenser! Ikke skvalen eller kvikksølv i denne, men jeg er fremdeles usikker på de andre ingrediensene.
Jeg er litt overarbeidet akkurat nå, så svaret blir ikke så langt, men jeg leser deres innspill NØYE!
-
06-01-13, 19:19 #6
For the 2012-2013 season, VAXIGRIP® contains the following:
Active Ingredients
0.5 mL dose: 15 μg per strain of HA of split inactivated influenza virus of each strain listed below:
0.25 mL dose: 7.5 μg per strain of HA of split inactivated influenza virus of each strain listed below:
A/California/7/2009 (H1N1)pdm09-like strain, A/Victoria/361/2011 (H3N2)-like strain and B/Wisconsin/1/2010-like strain.
Other Ingredients
0.5 mL dose: 2 μg thimerosal*, up to 0.5 mL sodium phosphate buffered isotonic sodium chloride solution, formaldehyde (≤30 μg), 0.25 mL dose: 1 μg thimerosal*, up to 0.25 mL sodium
phosphate buffered isotonic sodium chloride solution, formaldehyde (≤15 μg)
Triton® X-100 and trace amounts of sucrose and neomycin
* added as a preservative in multidose presentation only (Kilde)
Af de biologisk aktive, ud over døde virus, indeholder VAXIGRIP® : thimerosal dvs. kviksølv, formaldehyd og Triton® X-100
Triton® X-100 også kendt som Octoxynol-10 og Octoxynol-9, er et kendt spermicid der "uskadeliggør" sperm, således at den ikke længere er i stand til at befrugte et æg. I en undersøgelse offentliggjort i 1977, The Journal of Reproduction and Fertility (Assessment of spermicides by a stripping technique against human spermatozoa) er Triton® X-100 opført i en tabel over "de mest potente sæddræbende kemiske forbindelser", der er i stand til at strippe human sperm for 100% af dens befrugtningsevne. Den anvendes til flere bio-industrielle formål hvor der er brug for "ufrugtbarhed" (af f.eks. æg anvendt til produktion af vacciner), og bruges også til fremstilling af sæddræbende præventionsmidler m.v.
Godt nok indeholder VAXIGRIP® ikke squalene, men den indeholder dog thimerosal og formaldehyd. Og som i alle vacciner dyrket i æg, skal der bruges en "sæddræber" til at gøre æggene egnet til dyrkningen af mikroorganismer, så et eller andet sted, i betragtning af at man ikke kender langtidsvirkninger af disse spermicider på de vaccinerede, er det måske værd at overveje om drengebørn og mænd bør behandles med vacciner indeholdende spermicider... Iflg. pressen er sædkvaliteten i DK lav i forhold til lande man plejer sammenligne sig med, så who knows.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-01-13, 20:20 #7

Når jeg leser hva vaksinen inneholder, så er jeg jammen glad jeg er sta nok til og blånekte influensavaksine, enda legene prøver og både lokke og true siden jeg er "i risikogruppen" med flere av sykdommene mine.
Jeg pleier og si at jeg er syk nok, om jeg ikke skal eksperimentere med medisin for og bli verre
-
06-01-13, 20:54 #8
Vaksinerte fikk oftere influensa enn uvaksinerte (har ikke sjekket sidens seriøsitet, men virker ok)
http://articles.mercola.com/sites/ar...u-illness.aspx http://articles.mercola.com/sites/ar...u-illness.aspx
-
07-01-13, 20:45 #9
Ja det er omtrent det samme som står i de sidene jeg anbefalte deg å lese. Litt vanskelig for meg å linke via mob telefonen dessverre. Men de er iallefall også skolemedisinsk meget anerkjente sider. Som jeg sa til deg så er det av hundre valsinerte kun 1-1,5 som har effekt. Nesten som å spille lotto;-) Når det gjelder thiomersal kommer dette som det fremkommer av det Anisa har skrevet kun i flerdose vaksinene.
-
08-01-13, 08:03 #10
Etter å ha lest svarene deres nøye begynte jeg å lure på om ikke narkolepsi kunne være en autoimmun sykdom, siden hele 54 norske barn antas å ha fått narkolepsi av Pandermixvaksinen i 2009 (som inneholder bla. kvikksølv og skvalen (skal gi sterkere immunrespons), og det stemmer visst...
"Man antar at det er en autoimmun sykdom som ødelegger hypocretinproduserende nerveceller i hypothjalamus." (www.side2.no/helse/article3338745.ece)
Altså får jeg ikke mer lyst å ta vaksiner når jeg allerede har en autoimmun sykdom
Lignende tråder
-
Behandling med hydrocortison krem
Av toneij i forumet HydrocortisonSvar: 4Siste melding: 17-06-12, 13:44 -
Hydrocortison i norge
Av Nitelite i forumet HydrocortisonSvar: 13Siste melding: 08-03-11, 16:11 -
Stressdosering hydrocortison
Av Blondie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 22-10-10, 19:51 -
Dosering av hydrocortison
Av akas i forumet HydrocortisonSvar: 22Siste melding: 24-09-10, 22:03 -
Er hydrocortison og binyrebarkekstrakter det samme?
Av AneMarie i forumet HydrocortisonSvar: 3Siste melding: 01-08-10, 18:41
Svar med sitat

Bokmerker