Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Flere dumme spørsmål
-
25-08-07, 00:38 #1
Flere dumme spørsmål
Den siste måneden har jeg flere ganger hovnet opp i ansiktet, huden kjennes ut som on den er brent- og øynene mine forsvinner inn i hodet. Det startet igjen for 4 dager siden, men denne gangen har jeg også fått sår rundt munnen. Det er ikke Herpes sår, men ser heller ut som brannsår. De væsker ikke, men har ruglete. rød hud.
Legen min her har gitt meg flere antihistaminer - men jeg kan ikke skjønne hva slags allergi det kan være?
Ã…ret før jeg fikk diagnosen "Hypo" hadde jeg kjempeproblemer med huden, spesielt på hendene. Huden ble hard og sprakk. Kan dette ha noe sammenheng med det samme?
Også jeg som skal møte min sønns nye store kjærlighet i morgen!!!!!!!!!!!!!
Ruth
-
25-08-07, 09:39 #2
Jeg så denne nylig : http://www.type2hypothyroidism.com/
Tror det er mulighet for at det kan komme av lav dose - eller at thyroxinet du bruker ikke virker godt nok hvis dosen er rimelig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-08-07, 11:56 #3
det at huden blir stiv og sprekker er typisk tegn på hypo, husker jeg hadde masse problemer med det før jeg ble diagnostisert. jeg har også opplevd å føle meg brent og hoven og "trykk" rundt øynene - mener også at disse symp kommer rett før jeg merker at jeg må øke dosen - øker sakte men sikkert - hver 6 uke omtrent ... så tror nok du ligger litt lavt om dagen. vet ikek noe om munnsår. for hendene kan jeg anbefale avene (?) cold creme - har gjort underverker for mine hender. kjøpes på apotek, ca 100 kr
-
25-08-07, 16:35 #4
Jeg hadde sår på halsen, som klødde og ble hissig rødt i ca et år før hypothyreose ble konstatert. Etter medisinering ble det borte, men først når jeg kom på høy nok dose. Er jeg på lav så kommer det tilbake. Jeg prøvde alle mulig kremer, men ingenting hjalp. Bare nok thyroxin....
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
26-08-07, 09:14 #5
Jeg tror nok dere har rett og at dette har noe med hypoen min å gjøre og ikke allergi. Så Takk! for hjelpen. Jeg skal prøve å ta litt større doser fremover. Forsvinner det da - så har dere rett og legen min kan få beholde allergimedisinen sin.
Ruth
Lignende tråder
-
Prøvesvarene på flere prøver
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 27-03-09, 22:14 -
flere spørsmål ang høyt stoffskifte.
Av cjhealing i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 00:48
Svar med sitat
Bokmerker