Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
07-05-09, 20:54 #1
Bruker
- Medlem siden
- May 2009
- Meldinger
- 6
30 år med hypotyreose og endelig oppdaget forumet
Hei
Jeg har vært døv og blind i 30 år. I 1979 fjernet jeg skjoldbrukskjertelen. Fikk først struma som jeg gikk med i 2 år. Det var arvelig, men så ble kreften oppdaget. Er født i tiden med atom spregningene ved Novaia Zemla. Fikk stort sett min syntetiske thyroxin og fikk regulert dosen, mens jeg 6 år etter var gravid og fikk halvert dosen av min fastlege. Protesterte, men fikk ingen samtykke fra helsevesnet om feilbehandling under graviditeten før etter fødselen. Men barnet har aldri blitt undersøkt og jeg har særlig i den siste tiden vært bekymret for at dette også har påvirket hans hormonbalanse. Så kom jeg grytidlig i overgangsalderen og spurte om det kunne henge sammen med min hypoterose. Den kvinnelige gynokologen fortalte meg at slik hang det ikke sammen og jeg resignerte. Siden har jeg vært i mer eller mindre konstant overgangsalder, ca 9 år. Men nå nekter kroppen og jeg har flere plager, dårlig fordøyelse, utslett i håndflatene, søvnproblemer, tåler ikke stress og har utviklet tåkehjerne. På jakt etter svar som jeg aldri i løpet av 30 år har fått av det norske helsevesen, kom jeg over dette forum. Stor takk. Jeg skjønner nå at jeg må ta kontrollen over egen kropp, men jeg skjønner også at det krever energi og studier. SÅ glad jeg fant siden.
-
07-05-09, 22:12 #2
Sv: 30 år med hypotyreose og endelig oppdaget forumet
Siden det er første innlegget ditt kunne jeg jo sagt velkommen - og velkommen etter også.......
Har heller ikke mye godt å si om den behandlingen jeg har fått.
Kanskje det hjelper å skrive det av seg ?
Her har du iallfall mange som forstår deg, og din historie hjelper helt sikkert mange til å forstå seg selv.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-05-09, 22:26 #3
Velkommen til oss, GJV! Håper du finner mye nyttig her på sidene.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
07-05-09, 22:51 #4
Jeg kan godt huske sprængningen på Novaja Zemla. Jeg var ikke ret gammel da jeg så, at min fars ansigt blev kridhvidt da han læste i avisen om, at russerne havde detoneret den kraftigste (vist nok fortsat den kraftigste den dag i dag) brintbombe på Novaja Zemla i begyndelsen af tresserne med hvad der svarer til omkring 60 Mt TNT. Jeg husker, at Nikita Khrusjtjov spøgte offentligt med, at eksplosionen var vist blevet større end planlagt, men at han ikke havde til hensigt at drage forskerne til ansvar for det "bare fordi de havde brugt lidt for meget krudt"....

For 5 år siden har Yvette startet en tråd Radioaktivt atomnedfall og stoffskiftesykdommer - så vi har vist nok endnu flere syge "tilgode" at hilse velkommen her i fremtiden.
Velkommen GJV og jeg håber i-n-d-e-r-l-i-g-t, at din bekymring for dit barn vil vise sig at være ubegrundet. Bare tanken er så skræmmende! Jeg føler med dig!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-05-09, 23:08 #5
Hei
og velkommen til forumet GJV.
Jeg håper du får nytte av all informasjonen her inne. Det tar litt tid å lære seg alt om sykdommen, men det viktigste er å ha kommet dit du er nå: du har funnet ut at du må ta styringen selv.
-
10-05-09, 09:18 #6
Velkommen til forumet, GJV! Håper du får mye glede og nytte av å være her
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-05-09, 17:15 #7
Bruker
- Medlem siden
- May 2009
- Meldinger
- 6
Takk for alle hyggelige velkomstmailer. Ja, forumet har åpnet en ny innsikt og verden for meg. Jeg skjønner at dersom jeg skal bli bedre må jeg nesten være frisk for å få energi til den kampen, med helsevesnet. For tiden er det jobben som har spist opp energien min i løpet av en dag. Takk alle for flott respons. Ute er heldigvis sola dukket opp. Jeg må ut å nyte. Ha en fortsatt fin søndag.
Lignende tråder
-
Over eller underdosert?
Av millasin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 29-04-09, 15:30 -
lavt stoffskifte nylig oppdaget.
Av veronica_86 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 25-03-08, 20:56 -
YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 14-01-08, 21:03 -
Oppdaget hypotyreose i 11. uke
Av moc i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 26-09-06, 14:03
Svar med sitat

Bokmerker