Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard når er høyt stoffskifte egentlig farlig?

nå har T4 verdien min nådd svimlende 48
    T3 er 19, noe
    og TSH selvfølgelig ikke målbar...

skal på ny kontroll på Aker i morra og blir sikkert satt på Neo-Mercanzol da, men jeg bare lurer... ; hvor høyt kan dette egentlig gå før det faktisk er alvorlig fare på ferde?
    hvilepulsen min er på ca 90 slag i minuttet.

poenget er jo at jeg føler meg utrolig bra...

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Det er kanskje ikke livsfarlig akkurat nå, men dersom pulsen går enda mer opp og så videre...

Når kroppen går på høygir får man f.eks. ikke nyttiggjort all maten man spiser, det kommer mye ut igjenn fordi fordøyelsen går så fort, kan etterhvert begynne å få næringsmangel..

Ellers så vil du etter all sannsynlighet bli veldig sliten av å gå slik på høygir, jeg ble i alle fall det og det tror jeg de fleste andre med høyt stoffskifte over lengre tid også har blitt.

Forstår at det føler bra å være hyper hvis du har vært hypo lenge, men dette er en form for kunstig "energi" som ikke vil vare.

Jeg forstår deg ikke helt.. ønsker du å være høy??

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

vel aldså, det kan jeg jo ikke.... det sliter på hjertet :(
    men helt ærlig - jeg har det kjempebra nå

jeg har fått resept på N-M i dag, liten dose i første omgang.
    legen mente det ikke var noe fare på ferde så lenge jeg følte meg bra, ikke var plaget av hjertebank og ikke hadde diare osv...

det var visst veldig individuellt hvor høyt stoffskifte den enkelte tåler...
    jeg tåler det tydeligvis bra jeg da...

men om jeg måtte velge... da ville jeg vært hyper ja.
    heller et kort liv jeg kan delta i, enn en zombietilværelse der jeg ikke klarer å følge med i mitt eget liv engang... :(

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Som du fikk beskjed i dag så er det individuelt hvor høyt stoffskifte man tåler før man blir veldig syk. Livsfarlig er det vel ikke, men alle prosesser i kroppen går fortere enn normalt. På sikt blir man totalt tappet for energi. Bare å gå over stuegulvet gjorde meg svimmel på det værste. Hjertet må arbeide hardere, kroppen produserer mere insulin fordi forbrenningen er raskere. Dette kan igjen på sikt føre til diabetes... Man kan få B12 mangel, benskjørhet.. Øyeproblemer kan dukke opp, dobbelt syn feks. Så livsfarlig er det ikke, men kan bli plagsomt på sikt. Hvilepuls på 90 er ikke så farlig.
    Jeg persolig vil helst være innenfor normalen. Hverken for høyt eller for lavt Og heldigvis finnes det medisiner som, iallefall delvis, holder meg der

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Lissa, hvor lenge har du hatt høyt stoffskifte? Jeg tror ikke det er lenge nok til at du har merket alt ubehaget det medfører..

Da jeg fikk diagnosen høyt stoffskifte sa de at det var en livstruende sykdom (hvis ikke den ble behandlet).

Slutter meg til El-Ella om at det er best å være normal, man føler seg normalt bra og det er ikke noe som sliter på kroppen slik som både høyt og lavt stoffskifte gjør.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Klara
    Lissa, hvor lenge har du hatt høyt stoffskifte? Jeg tror ikke det er lenge nok til at du har merket alt ubehaget det medfører..

Da jeg fikk diagnosen høyt stoffskifte sa de at det var en livstruende sykdom (hvis ikke den ble behandlet).

Slutter meg til El-Ella om at det er best å være normal, man føler seg normalt bra og det er ikke noe som sliter på kroppen slik som både høyt og lavt stoffskifte gjør.
    har fullstendig mistet troen på at jeg noensinne blir meg selv igjen :(
    det nermeste jeg kom :( er er sånn jeg har det nå faktisk.
    mulig jeg vil få nedturer med dette også, men jeg lever i alle fall. dere kan si hva dere vil, men den zombietilværelsen jeg har vært i de siste8.10 årene har vært et helvete.
    verden har gått forbi uten meg.
    jeg husker ingen ting av min datters 2 første år bl.a.
    jeg har sannsynligvis hatt høyt stoffskifte de siste3-4 årene, men det er først nå det siste året at detvirkelig har slått ut. har fått NM nå da og skalbegynne med liten dose til å begynne med for å :( unng :( å at jeg går rett i kjelleren som legen sa....
    siden jeg følte meg bra, var hun ikke bekymret.
    om det var fare på ferde ville jeg ikke føle meg bra sa hun.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

også hadde de faktisk ikke Neo.Mercazol på apoteket
    er vi sååå sjeldne?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har lavt stoffskifte jeg da, men har vært høy også på grunn av for høy dose. Selvsagt er ubehadlet hypertyrose farlig i seg selv om man går lenge uten behandling.

Jeg tror symptomene har mer å si enn tall. Selv har jeg hatt T4 på 80 på det høyeste og jeg ble ikke innlagt på sykehus eller noe. Da var jeg plaget av hodepine og kastet opp. Og så var det innmari varmt da.... Tror nok jeg tåler ganske høyt uten å bli så veldig syk og det gikk fort ned igjen. Jeg hadde 40 en gang og da sa legen at det var et "voksent" stoffskifte og jeg forsto at det var høyt men ikke "farlig"høyt.

Lignende tråder

1. Personlighetsendringer ved høyt stoffskifte???
    Av pingu i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 10-01-08, 20:25
  2. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  3. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46
  4. Hva er egentlig symtomene på lavt stoffskifte?
    Av Krapylet i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 18-08-06, 08:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn