Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Standard Overgangsalder, hetetokter, hva hjelper?

Samboeren min sliter med hetetokter pga overgangsalder. Hun kan ikke bruke østrogenpreparater/hormonpreparater fordi hun har hatt blodpropp.

Er det noen som vet om noe som kan hjelpe henne? Finnes det andre preparater som ikke inneholder østrogen for eksempel?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Sv: Overgangsalder, hetetokter, hva hjelper?

Hej

Jeg kan anbefale zoneterapi - det er skønt og så er der resultater efter 2-3 gang - det virker
    Jeg vil ikke kaste mig ud i at rådgive om kosttilskud - det er jeg sikker på at der er andre herinde der er mere kompetente til.

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Vitamin b6 kunne være et bud. Det er med i ca. 100 processer i kroppen og har med blandt andet neurotransmittere og co-enzymer at gøre - nogle kalder ligefrem b6 et co-enzym i sig selv. Men i hvert fald er det så ikke svært at forestille sig, at det påvirker nervesystemet, også det at have for lidt af det (jeg har læst, det er svært at få nok af det, faktisk).

Hvis man skal ta ét b-vitamin, skal man også tage et tilskud af de andre. Jeg selv tager en multi-b http://www.biosym.dk/index.php?optio...mid=24&lang=da og så en b6 og en b12 ved siden af.

Derudover vil jeg altid anbefale, at man tager d3 og k2. K2 er noget, jeg er blevet opmærksom på herinde og jeg er meget glad for det - kan mærke, om jeg tager det eller ej! Det er sundt for både blodårer, knogler og lever.

Nielsigne

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Takk til Cirkeline og Nielsigne for gode svar.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

.... jeg tror egentlig, at gode fedtstoffer også bør nævnes her. De betyder en hel del for alt muligt inkl. nervesystemet

Og det er ikke for at komme med en kommentar om nogen som helst, der er nervøse, altså. Men nervesystemet er jo også det, der styrer sved og alt det andet, vi ikke styrer med viljen. Der er to systemer i systemet

Redigert: Kæmpenatlysolie nævnes nogle steder som et godt middel ved PMS - måske også ved hedetokter? Eller måske i en kombination med fiskeolie ... Det sidste ville jeg nok være mest tilbøjelig til at bruge. Man kan også købe dem i kombinationer, fx denne, som er i en kapsel af fiskegelatine: http://www.biosym.dk/index.php?optio...emid=8&lang=da

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Overgangsalder, hetetokter, hva hjelper?

Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
    Samboeren min sliter med hetetokter pga overgangsalder. Hun kan ikke bruke østrogenpreparater/hormonpreparater fordi hun har hatt blodpropp.

Er det noen som vet om noe som kan hjelpe henne? Finnes det andre preparater som ikke inneholder østrogen for eksempel?
    Kære Pluto Jeg tror, at du vil anse pengene brugt på denne bog, som bedst givet ud. Overgangsalderen kan vare længe og ytre sig forskelligt fra periode til periode, så man kan næsten ikke lære for meget om en anden, end den skolemedicinske, vinkel på selvhjælp. Det er en yderst nyttig bog om emnet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Mandens Overgangsalder (1946)
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 02-03-10, 11:11
  2. Overgangsalder og stoffskifteproblemer
    Av brits i forumet Overgangsalder
    Svar: 16
    Siste melding: 11-01-07, 18:27
  3. Overgangsalder og lavt stoffskifte
    Av i forumet Overgangsalder
    Svar: 9