Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
11-05-07, 10:37 #1
måltidserstatter dumt for lavt stoffskifte?
jeg ønsker å forsøke å erstatte ett til to måltider om dagen for å se om det får noe fortgang på vekttap(trening og sunn mat er tydligvis ikke nok..)
men jeg leser på baksiden at hvis man har metabolske forstyrrelser skal man kun gjøre det i samråd med lege. gjelder det oss?
tenkte å kutte på lunch og kveldsmat til fordel for måltidserstatter i kanskje en god måneds tid eller noe?
vet det ikke er optimalt, men den vektnåla står stille som et fjell....!
-
18-05-07, 09:04 #2
Jeg tror ikke måltidserstattere i seg selv er farlige selv om vi har stoffskiftesykdommer. Slik jeg har forstått det, er det helt OK å spise f.eks. NOKA-nudler, så lenge du får i deg nok mat utenom.
Det er slankingen som er farlig. Hvis du har stoffskifteproblemer er det viktig at hele livsstilen er i balanse. Ã… spise for lite slik at du går mye ned i vekt, kan være med på gjøre at du kommer mer ut av balanse.
Hvis du vil ned i vekt, må du gjøre det LANGSOMT!!
Endre kostholdet gradvis, mye proteiner og grønnsaker, lite sukker og hvitt brød, og gjør det til en livsstil - ikke en slankekur med sluttdato.
Hvis du kan trene, gjør det, men kjenn etter hva som føles bra, ikke press deg mer enn du VET at du tåler.
-
18-05-07, 10:04 #3
Slutter meg til Revens innlegg som jeg synes var veldig bra!
Ellers så kommer det jo veldig an på hva som er årsaken til overvekt.
Spise lite og ofte er jo et kjent knep for å få opp forbrenninga. Ã… hoppe over/kutte ned på måltider er kanskje ikke så lurt for forbrenninga? Men jeg skjønner at du har tenkt å erstatte måltidet med noe "lurt". Hva er det egentlig måltidserstatteren inneholder?
-
28-05-07, 20:29 #4
det skal visst inneholde de vitaminer og mineraler man trenger. men.....det er jo noe med å faktisk bli mett og da...:=)
jeg har egentlig gitt opp den tanken, for konsentrasjonen må jo bare bli elendig.
trapper opp treningen og ser hvor lenge jeg orker det:=)
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Følelsen av at halsen min kveler meg
Av Ruth Mari i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 6Siste melding: 15-08-07, 21:52 -
kan jeg ha lavt stoffskifte?
Av tor31 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 26-05-07, 19:20 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker