Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
30-12-06, 21:30 #1
Hvor dårlig kan man bli av hypothyreose?
Jeg har hatt diagnosen hypothyreose i 11 år.
Etter at jeg fikk mitt første barn for 4 år siden har livet vært en prøvelse og en utforbakke. Jeg pleier å si at jeg fikk en ammetåke som aldri gav seg, men som tvert imot siger innpå mer og mer.
Ifølge blodprøvene mine har ikke stoffskiftet mitt endret seg noe i løpet av svangerskapene, og jeg har samme FT4- og TSH-verdier som før med samme dose Levaxin, jeg har aldri endret noe på dette.
Likevel har hjernen min sluttet å følge med. Jeg er konstant trett, sløv og har store problemer med syn og sist, men absolutt verst, talen. Jeg bytter om ord som ligner, ord som er motsetninger og jeg snøvler. Den siste tiden tør jeg ikke åpne munnen på jobb av frykt for å si noe dumt.
Trettheten min kjenner heller ingen grenser, jeg sover og sover og sover og er fortsatt like utkjørt.
Er det virkelig stoffskiftet mitt som gjør dette med meg? Legen min sier jo at alt er fint... (TSH 0.79<0.30-4.0>, FT4 22.5 <10.0-19.0>)
Nå begynner jeg faktisk å bli litt redd for at det er noe annet og enda mer alvorlig jeg feiler... Hypokonderen i meg har virkelig slått rot.
Har dere opplevd noe liknende, med så store talevansker og så ekstrem tretthet? ...og hvordan kom dere dere ut av h...
-
30-12-06, 22:09 #2
Jeg har opplevd det, men det var før medisinene. Det har lettet en del siden jeg startet på Levaxinen, men jeg er langt i fra bra. Det er meningen at jeg skal prøve T3 igjen i januar og kanskje det også kan være en ting for deg? Det skal hjelpe på brain fog osv.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-12-06, 23:08 #3
Jeg har ikke opplevd andre av dine symptomer enn trettheten du beskriver. Jeg kom meg ut av h ved å skifte fra Levaxin til Armour. Jeg vet ikke om det er løsningen for deg. Har du prøvd ulike doser? Liothyroxin har du prøvd det?
En kan fant legen ut at jeg var overdosert fordi TSH var for lav. Da måtte jeg ikke ta medisin på 1 uke, og jeg ble veldig syk. Jeg klarte ikke stå opp til slutt og blødde fra nesen, underlivet( når jeg ikke skulle) og kastet opp blod. Huden min var full av små blå flekker. Da jeg spurte legen hva dette var sa han at det visste han ikke og gjorde ikke mer med det.
Jeg oppsøkte en annen lege som hadde en annen oppfatning av TSH og han tok straks prøver som hadde med blodets evne til å størkne å gjøre.
Det var en ubehagelig og litt skremmende opplevelse. Skiftet lege etter dette. Da følte jeg meg ganske syk. Er vel det sykeste jeg har vært.
kom meg ved å begynne å ta medisin igjen.!
-
31-12-06, 01:42 #4
Jeg hadde det etter jeg fikk nummer 2 for 2,5 år siden.Kunne sitte lenge og fundere for å finne ord på ting.Tok keisersnitt og var nok litt utslitt på forkant.
.Jeg er ikke helt bra,finner ikke ord på det men det går på selvtilliten løs.Jeg har alltid kunnet snakke for meg,men det er anderledes nå.Om jeg blir konfrontert med ting så blir jeg nesten stum.I tillegg til det har jeg stadig Brain fog og vet da ikke alltid om jeg har noe å fare med i samtale med andre.
Om jeg leser en ting tør jeg nesten ikke sitere det etterpå for jeg er aldri sikker på om jeg husker rett.Litt forvirra kan man si
-
31-12-06, 01:51 #5
Jeg har veldige talevansker og ekstrem tretthet m.m.
Det kan se ut til at jeg har veldig sliten binyrebark, noe man visst kan få ved langvarig hypotyrose. Kan det være du også har det siden tallene dine ser fine ut? Men hvis du hele tiden har vært medisinert, burde binyrebarken ikke bli så sliten - tror jeg. Men er noe sikkert? Og har du antistoffer av noen slag? Da kan man visst bli ekstra dårlig.
Jeg har ikke blitt bedre enda, men prøver å få hjulpet kroppen litt mht binyrebarken og antistoffene med diverse mineraler og helsekost. Det er jo dyrt, så jeg kan ikke bruke alt. Forsøker meg også fram med Liothyronin."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-01-07, 12:16 #6
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... d=17083524 om aquired von Willebrandt syndrome, ofte pga lavt stoffskifte. Disse må ha ft4 ganske høyt for å holde aVWS borte.
-
04-01-07, 21:40 #7
NORA
Er ikke von Willebrandt syndrom en blødersykdom?
Jeg har hatt ITP to ganger - en autoimmun bløderlignende tilstand (men dette vet du jo).
Så har jeg fått en nevø med faktor VIII mangel = Hemofili a, alvorlig grad.
Ser du noen sammenheng? Er jeg i fare for å kunne utvikle von Willebrandt, tror du?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-01-07, 11:57 #8
Her snakker vi om aVWS, aquired von willebrandt syndrom, som kommer blant annet av for lav dose levaxin eller hypothyreose. Det er bra å vite at det fins. (ikke tro at legene skjønner sammenhengen enda tilstanden er beskrevet i litteraturen. Ser du på House?)
Jeg antar du står i fare for å få aVWS hvis de putter deg på en for lav dose levaxin.
Eller det er det du hadde men du fikk feil diagnose dengang. Vet ikke.
Uansett så er det lurt for deg å vite at for lav dose kan gi deg aVWS.
-
05-01-07, 20:33 #9
Tror du det var det jeg hadde Nora?
Jeg ble bedre da jeg begynte å ta Armour igjen selv om legen altså mente jeg skulle være uten medisin. Er dette noe man eventuelt kan dø av?
-
05-01-07, 22:30 #10
Ja, det kan du dø av. Det er ganske alvorlig.
Om du hadde det kan jeg ikke si, med det er en mulighet.
En på det engelske forumet postet om dette fenomenet, hun fikk diagnosen hos en som spesialiserer seg på blodsykdommer.
Lignende tråder
-
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Hvor kan man klage på dårlig pasientbehandling?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 24-11-06, 17:12 -
Hypothyreose og lutealfase...
Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 13:21
Svar med sitat
Bokmerker