Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard Hvordan er selve fødselen med hypo?

Jeg har ett barn, og håper å få i hvert fall ett til. Men jeg lurer veldig på hvordan selve fødselsopplevelsen blir som hypotyreot. Blir man så sliten at man bare klapper sammen, eller er det som ved en vanlig fødsel at man finner skjulte krefter? Hvordan er det rett etterpå? Vil jeg være i stand til å ta meg av babyen, eller vil jeg ikke orke noe?

Er det noen som har prøvd å føde både med og uten hypotyreose som kan svare?

baremei Gjest

Standard

Jups. Du skal ikke være hypo når du føder. Du er under behandling?

For meg gjorde det ingen forskjell, tok kort tid begge gangene og jeg var helt fin i tiden etter fødselen.

Om stoffskiftet er regulert (obs! vanlig med 50% økning av dosen i løpet av svangerskapet, blodprøver hver 4-6 uke!) skal du ikke være hypothyreot. At du har hypothyreose er noe annet.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg er under behandling, men er redd for at stoffskiftet skal løpe løpsk hvis jeg blir gravid. Jeg var vanskelig å stabilisere, så kanskje det blir vanskelig å finne riktig dose hvis jeg blir gravid også?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg har aldri vært så bra som under svangerskapene! Ved andre svangerskap endret man ikke på medisineringen, men det ble nedjustert ved siste svangerskap.

Har dessverre problemer nå 7 måneder etter. Har klaget siden fødselen (keisersnitt - 3 ganger) at jeg ikke har vært i form. Resultater bra ved 7 uker etter fødsel. Det viste seg NÃ… at TSH er ute å kjøre. Legen mente at jeg nok burde ha tatt nye prøver etter ca 3-4 måneder også, så husk det dersom du ikke føler deg ok - det er ikke sikkert det skyldes dårlig nattesøvn!

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Det var problemet da jeg fikk diagnosen hypotyreose etter første svangerskap. Jeg gikk lenge og trodde at det var vanlig å føle seg helt elendig når man hadde baby i hus. Så viste det seg at TSH var på 163. Oooojsann!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Hallingdal
    Meldinger
    46

Standard

Visste ikke at jeg hadde lavt stoffskifte ved første fødsel og var så støl og elendig etter en helt vanlig lang fødsel.Neste ble det keisersnitt og nå den siste for 6 mnd siden hadde jeg vanlig igjen.Jeg hadde med magnesium tabletter og skal si det funka.Opp og rask fra første stund.Må tilføye at jeg støtt sliter med senestrekk ,og støl er jeg for ingenting så derfor har jeg magnesium på lur som jeg tar fra tid til annen.

Har gått på vanlig yoga trening og fødte raskt og ukomplisert nå sist.

Stoffskiftet har omtrent vibrert nå etter fødselen dessverre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

historien etter fødselen er en egen historie... ganske ustabil...
    men... fødselen var veldig fin, normal som den bør være, noe jeg også ønsket. jeg var oppe og gikk dagen etter på tross av at jeg mistet 1,9 liter blod (styrtblødning) rett etter fødselen. tror ikke jeg hadde det noe verre en de andre damene på barsel

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3

Standard

Då eg fødte mine to første hadde eg ikkje lavt stoffskifte, men hadde det no med nr 3. Men stoffskifte var jo som det skulle sidan eg gjekk på medisin, så eg trur ikkje denne fødselen var forskjellig fra dei andre første. Var i fin form etterpå, men fekk eit par infeksjoner (i livmor og blærebetennelse) og halsbetennelse nokre veker etter det igjen.. kanskje det kan ha komt pga mitt lave stoffskifte
    (har ikkje vore plaga med betennelser før eg fekk lavt stoffskifte).
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Lignende tråder

1. hypo og forsvaret
    Av mokki i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 10-08-08, 15:53
  2. Situasjonsavhengig hypo
    Av chino i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-07-08, 14:04
  3. Doseøkning etter fødselen? (Og noen andre spm.)
    Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 3
    Siste melding: 19-08-07, 10:18
  4. nå er jeg på vei mot hypo
    Av rikke i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 01-02-07, 07:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg