Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
02-11-06, 19:24 #1
Fine prøver, men ikke i form....
Kan det være at jeg fortsatt har for høyt stoffskifte fordi om prøvesvarene indikerer at alt er "innenfor normalen" ?
Jeg har alltid hatt lav TSH, ligger fra ca 0,4 - 0,6. (ref; 0,2-4,0)
Så de ligger jo litt i nedre feltet av normalen. De eneste gangene TSH har vært over 1,0 var da jeg gikk på Neo-Marcazol.
fT3 ligger som regel på 3-4 (ref; 2,3-5,7) og fT4 på 10-12 (ref; 9-22), så disse ser jo bra ut.
Nå vet jeg ikke hva mine TRAS prøver sier. Burde jeg ta en ny TRAS for å se om det er noe utslag på den?
Så vidt jeg vet har jeg ikke tatt dette siden jeg fikk diagnosen for 3 år siden.....
Jeg er svært plaget av hodepine. Har en rar "brennedre" følelse i kroppen, spesielt om kvelden rett etter jeg har lagt meg, og er generelt litt smådeppa og sliten. Kan dette ha sammenheng med stoffskiftet?
Leste også at det var noen som hadde en stor søthunger her inne. Det har jeg også. Har blitt avhengig av gåtteposen min på kvelden
Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
02-11-06, 19:34 #2baremei Gjest
Jeg har en konstant lav TSH både med og uten medisin på sånn omtrent 0,02.
Før jeg ble ordentlig dårlig var det aller høyeste målt noengang 0,72. Stort sett lå den rundt 0,2.
Nå er den knapt målbar, men det bryr vi oss ikke om, ikke legene og ikke jeg.
FT4, derimot, forteller meg alt jeg trenger å vite for å justere dosen. Bikker den under 16 blir jeg dårligere igjen, og må øke.
Armour gjorde hele forskjellen, men på den alene ble FT3 over øvre grense (med hyper-symptomer) og FT4 lå på ca 12-13.
Så ble det etterhvert en blanding av Armour og Levaxin, og med FT3 og FT4 i øvre tredel av skalaen har jeg det aldeles utmerket.
DVS en FT4 på 18, FT3 fra midten til øvre og en "usynlig" TSH fungerer for meg.
Kanskje du rett og slett må øke eller tilføre T3 i en eller annen form?
-
05-11-06, 21:03 #3
Opprinnelig skrevet av baremei
Takk for svar
Men jeg lurte på: skal man øke dosen med tyroksin når man har for høyt stoffskifte da? Kanskje jeg holder på og snu og bli lav i stedenfor...Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
06-11-06, 13:17 #4baremei Gjest
Jeg synes jo som sagt at prøvene dine tyder på for lavt stoffskifte, i hvertfall ikke høyt...
Om diagnosen har vært høyt stoffskifte ser det i hvertfall ikke slik ut nå, men mindre du har andre ting å gå utifra enn det du skriver her.
FT4 burde være høyere, og for meg er den alene nok til at jeg blir hypo når den synker, uavhengig av de to andre.
-
08-11-06, 10:57 #5
Da har jeg vært hos legen og tatt nye blodprøver. Er spendt på hva de viser, om de viser noe og om jeg er høy eller lav...????
Undresøkte litt ang tidligere bl.prøver med legesekretæren, og hun kunne ikke finne at jeg noen gang hadde tatt TRAS og kun en gang for et år siden hadde jeg tatt anti-TPO. (<35) Trodde nå at TRAS burde vært tatt da jeg ble syk for 3 år siden...... ble jo satt på Neo-M i nesten ett år
Ja,ja når har jeg i hvertfall tatt både TRAS, anti-TPO, TSH, fT3 og fT4Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
11-11-06, 16:05 #6
Da har jeg vært hos legen igjen...... Var nesten ingen forandring i prøvene mine....?????
TSH: 0,61 (0,2-0,4)
fT4: 12,4 (9-22)
fT3: 4,3 (2,3-5,7)
anti-TPO >35 (negativ)
Tras: ??? Hadde ikke fått svar på denne
B12: 296 (170-650)
Har slitt med fryktelig hodepine i en mnd nå. Har det også når jeg våkner midt på natten. Så legen sender meg til MR av hodet. Tok forskjellige reflekstester mm. Skal ta diverse bl.prøver av hormoner og binyrene (kortisol). Hun mente det kunne være binyrene som skaper problemer for meg....
Noen andre andre som har høyt stoffskifte, og som har problemer med binyrene?Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
11-11-06, 17:29 #7
Jeg tror det er en av de tingene som ofte følger stoffskifte. Om det er mest representert hos hyper eller hypo vet jeg ikke. Kris har mye info om sliten binyrebark. Se på sidene hennes
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Fine prøver, men kan jeg kreve behandling alikevel?
Av Imse i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 28Siste melding: 04-09-09, 11:30 -
Normale prøver – men ikke frisk
Av usansynelig i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 28-05-09, 11:18 -
Knutestruma - Fine blodprøver
Av Angelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-10-07, 19:19 -
"Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 16Siste melding: 28-09-05, 21:58
Svar med sitat
Bokmerker