Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard LAVERE STILLING BETALT AV TRYGDEKONTORET? NOEN SOM VET?

En tidligere kollega ble overrasket over å høre at jeg jobber 100% når jeg har 2 kroniske sykdommer.Jeg sa da at det måtte jeg for det går ikke økonomisk uten , jeg er jo enslig.

Hun nevnete da at hun trodde det gikk an å reduserer stillingen og at trygdekontoret betalte for det jeg ikke jobbet slik at jeg fikk samme lønn?? Er dette virkelig mulig. Må jo finne meg en annen jobb da, for det går ikke at jeg plutselig begynner å jobbe mye mindre i den jobben jeg har eventuelt må de ansette et menneske i en 50 stilling da.

Noen som har peiling.

Slik som helsen min er nå hadde det vært sinnsykt deilig. Jeg har lenge sagt at hadde jeg hatt en rik mann hadde jeg aldri jobbet 100 % nå som jeg er syk.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

har ikke hørt om det ,men du kan bli sykemelt.så rehablitering. attføring.å så kansje uføre på halt men blir jo mindre penger da.men resten må da hentes på sosialkontoret.hvist du ikke klarer deg. men det er veldig vanskelig med å få uførepensjon hvist du er ung....under 50 år. :(
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

baremei Gjest

Standard

Det finnes en mulighet til redusert stilling over 50% hvis man først har vært 50% uføretrygdet i ett år. Hvis man da ønsker å jobbe f.eks. 70% er det mulig.

Jeg vurderte dette, men kom til at å be om 50% uføretrygd var for drøyt, jeg er ikke gammel nok og var ikke syk nok til 50%, samtidig som å jobbe 100% var uholdbart.

Det endte med at jeg reduserte til 90% selv, og betalte på den måten min egen sykdom. Hurra for helsenorge!

90% betydde at jeg kunne gå hjem kl. 15, og det fjernet en haug av stressfaktorer med trafikk, henting i barnehage, rekke, rekke, rekke, og det gikk sånn tålelig greit.

Enkelte kommuner har hatt forsøksordninger med mer enn 50%, og enkelte steder i stat og kommune kan man også få det. Sjekk med fagforening og tariffavtaler.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. ER ikke sikker på om vi snakker om det samme, men om jeg ikke skal tilbake i 100% jobb og blir ufør, blir jeg slags kommunalt ufør. Og da er det KLP eller KPL(no sånt) som betaler fra stillingsprosenten og opp til 100%. Og da skulle det heller ikke gå utover pensjon, når den tid kommer.

Jeg har vært til samtale med IA-ansvarlig på trygdekontoret og det var han som sa dette. Er ikke sikker på om det gjelder alle jobber eller kun de som jobber i kommunen.(jeg jobber i en kommunal, en IA-bedrift)

Men det går jo ann å ringe på sitt lokale trygdekontor og snakke med en IA-ansvarlig der?

Lykke til!!!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tjener man like mye som før da altså

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Yepp, han sa så. Det var skikkelig mye ekstra papirer på sjefen, men pytt!!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det høres flott ut. Men samtidig litt nederlag. Jeg vet liksom ikke lenger hvor mye det er realistisk at jeg skal klare.

Men det er godt å ha i bakhånd. Akkurat nå får jeg se hvordan det går med medisiner fremover blir jeg uten lenge så går det til h... og vil nok ta lang tid å komme opp igjen.

Det hadde vært deilig da, men jeg trenger nok tid til å akseptere at jeg ikke er som før. Det er en slags sorg liksom.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg har hatt denne sykdommen i snart 10 år og sørger fortsatt over at jeg ikke er som før. jeg klarer simpelthen ikke å akseptere at jeg er invalid... for det er jo sånn det fungerer i perioder. det er et kjempenederlag og jeg får ekstremt dårlig samvittighet og selvfølelse...
    jeg kan jo ikke få livsforsikring en gang... (hadde ikke det på det tidspunkete jeg fikk diagnosen og da var det jo kjørt).

jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne klare å gå ut i jobb ved endt utdannelse om et års tid - er livredd bare for å prøve..., men jeg må jo det!

jeg håper du finner en løsning som fungerer for deg både økonomisk og helsemessig!

Lignende tråder

1. Utbetaling fra trygdekontoret i saksbehandlingstiden...
    Av Shanita i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 13-09-07, 14:07
  2. Lavere blodtryk og puls
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 07-02-07, 19:22
  3. Sykemelding hva heter det når trygdekontoret betaler mer
    Av cathrin i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 7
    Siste melding: 25-09-06, 23:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn