Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard Utbetaling fra trygdekontoret i saksbehandlingstiden...

Hei,

Mister sykepengene mine fra 9/9 og siden jeg ikke har hørt noe mer fra NAV tok jeg en telefon dit i dag. Da fikk jeg beskjed om at det IKKE var søkt om rehabliteringspenger... hmmmm

Legen min sendte inn sin erklæring den 15/8 og jeg har kun mottatt et brev med tilbud om samtale. I det brevet står det ingenting om at jeg må søke om rehabliteringspenger i tillegg til at legen skriver sin ærklæring. Det står bare at jeg skal sette frem krav så tidlig som mulig. Jeg antok at min lege's erklæring var et krav på vegne av meg. Er visst IKKE det. Fikk beskjed om at jeg ikke vil få utbetalt penger før saksbehandlingen er ferdig... noe om kan ta noen måneder!!!!!

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg trodde hvertfall at de utbetalte penger frem til søknaden var behandlet i det minste. Fikk bare beskjed om at jeg måtte på sosialkontoret! Akkurat som om jeg får hjelp der da...

Er det ikke nok med at en er syk da, uten at en skal måtte fly i alle retninger og søke om ditten og datten? Sorry, at dette ble et syte innlegg, men blir så irritert. Kunne de ikke bare skrevet på norsk om at jeg måtte fylle ut et søknadskjema og sendt den til meg da????
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Jada, jeg er midt i den suppa der selv nå, så jeg vet hvordan det føles!

Du må selv sende inn krav om rehabiliteringspenger. Dette skjemaet finner du på www.nav.no. Ta en utskrift, fyll ut og send det inn!

For mitt vedkommende stoppet sykepengene i begynnelsen av juli, uten at jeg fikk noe som helst beskjed fra nav. Da jeg etterlyste pengene midt i august, fikk jeg beskjed om at neida, sykepenger fikk man ikke lengre enn ett år, og i juli hadde jeg gått ett år, så da så! Niks med penger, bom stopp!
    Legen min sa jeg kom til å få sykepenger helt frem til uføresøknaden min var avgjort. Det stemte altså ikke. Uføresøknaden min ble avslått, noe jeg ble gjort oppmerksom på først pr tlf. med saksbehandler, deretter tok det dem 14 dager å sende meg avslaget i posten!

Jeg har nå sendt søknad om rehabiliteringspenger, men har ikke fått noen beskjed fra nav om de har fått søknaden eller ikke. Så jeg aner ikke om den har kommet frem. I mellomtiden har jeg ikke noe annet å leve av enn det bittelille overskuddet som jobben min gir. Skal forøvrig ha igjen masse på skatten, men det kommer jo ikke før om lenge. Så her er det smalhans enn så lenge.

I tillegg bestemte kommunen seg for å begynne med oppussing av ett av bassengene jeg holder kurs i, slik at jeg heller ikke får startet kurset til planlagt tid (skulle vært uke 35). Nå ser det ut til at det ikke kan startes før i slutten av måneden eller kanskje ikke før i oktober, noe som igjen betyr at det tar lengre tid før jeg får inn penger fra kundene, som igjen betyr at jeg må leve på minimum enda flere måneder enn planlagt. Selvfølgelig rammer denne beslutningen det av kursene mine som har flest deltakere og egentlig er fulltegnet!

Det med økonomien er en evig pine når man er syk!

Sosialkontoret plikter å gi hjelp, og du må selvfølgelig forklare dem at du venter på avgjørelse på søknad om rehabiliteringspenger, og at du i mellomtiden trenger hjelp til livsopphold. Det er ikke noe stas å gå dit, det skal jeg være enig i. Men er man i en vanskelig helsemessig situasjon og ikke kan jobbe fullt, er det for mange av oss dessverre eneste løsning.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn