Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard Fikk tilsendt en rekvisisjon fra legen på blodprøver...

Det eneste som var krysset ut var Fritt T4, STH, Fritt T3. Dette er da ikke nok prøver?

Slik jeg har forstått det burde jeg også ta B12, Ferritinin, Kolesterol, Homoystein og leverprøver?Kan jeg krysse de ut selv. JObber på sykehuset, jobber innen helse. Skal ta blodprøvene på lab. der .

Ellers er jeg full av sympt. nå. Fryser som en gaaal, spiser nesten ikke, men vekta går opp. Vondt i halsen, føler det er en klump der. Sovner ikke før 3-4 timer etter at jeg har lagt meg. Forstoppet. Vann i kroppen. Veldig tørt hår og hud. MEN har MASSE energi. Skjønner det ikke....

:( :(

Takk for alle svar her...

Dette er svar på de siste blodprøvene jeg tokSkriver bare de som var utenfor referanse området.

Urinstoff 2, 4 (2,6-6,4)
    ASAT 39 ( 15-36)
    LD 252 (105-205)
    Albumin 53 (36-48)
    TSH 2,4 husker ikke referanseområdet ( men denne var normal)
    Fritt T4 11 (12-20)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Husker ikke helt hvor langt du er kommet jeg - har du fått en diagnose ? Spiser du Levaxin ? Har du tatt antisdtofftester ?
    Prøveresultater må nesten vurderes opp mot dette.
    De første du nevner er prøver av stoffskiftesystemet - de andre er prøver som vil vise noe om hvordan du har det ellers, og stoffskiftet virker sterkt inn på disse.
    Antistofftester vil vise om kjertelen er angrepet av antistoffer. Opp mot 90% av de som får lavt stoffskifte har antistoffer og prøven er viktig i innledende fase av diagnosearbeidet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard TAkk for svar

Har ikke fått noen diagnose, skal til legen i morgen.

Fikk resultatene i dag

Fritt T4 13 (11-22)
    Fritt T3 4,8 (3,1-6,3)
    TSH 1,7 (0,4 -4,40)

Siste prøve var:
    TSH 2,4
    Fritt T4, 11

De er jo normalisert seg.

Men de 2 siste dagene har jeg hatt litt vanskeligheter med å svelge. Kjertelen på halsen er blitt litt større og nå synes jeg den er stor. Ikke noe smerter, litt stikking men bare ubehag...

Hva er dette?? Virker jo som om kroppen min er helt forvirra...er kjempe varm nå og har energi som bare det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Har du begynt med behandling eller?

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard

Nei. Skal til legen i morgen. Men det er jo så rart for det ser ut som om mine blodprøver er ok nå....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Noen ganger går det an å ha forbigående lavt stoffskifte i alle fall i følge min lege, men det er jo viktig hvordan du føler deg selv også da.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det finnes tilstander som gir forbigående lavt stoffstkifte som feks. det mange får etter fødsler. Dette skal og må behandles det også.
    Likevel er de viktigste testene man kan ta innledningsvis i diagnosearbeidet : anti-TPO og TRAS. Disse sier noe om hvilke forhold kjertelen lever under i kroppen og kan si noe om grunnen.
    De prøvene du har tatt er funksjonsprøver. Ofte kan en presset kjertel likevel klare produksjonskravet.
    Du bør nok ta funksjonsprøver 4 ganger i året, men ikke glem antistofftestene da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard

Var hos legen. Hun kjente på halsen- Det var ingenting å bemerke der. Alle blodprøvene er jo fine...men jeg føler meg ikke ok i form. Plutselig er jeg sinnsykt varm.....også blir jeg iskald...fryser. Oppblåst i fingrene og føttene...veldig varierende i energi og humør. Obstipert. RAr og sjelven i kroppen....føler meg ikke frisk på en måte...rart å forklare

Jeg feiler jo ingenting fysisk. LItt lavt blodtrykk, litt lav puls, 164 cm og 50 kg så er ikke undervektig. Alt ok på EKG.
    Alle blodprøvene er fine.

Fritt T4 13 (11-22)
    Fritt T3 4,8 (3,1-6,3)
    TSH 1,7 (0,4 -4,40)

De andre blodprøvene er det ingenting å bemerke på....

Men føler jeg har så mange sympt på lavt stoffskifte....
    Kanskje jeg bare er paranoid.

Takk for alle svar

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Men du, har du sjekka selv at de andre blodprøvene er fine??

Men lege mente at inet var å nevne, og da var ferritin på 10 med referanse 15-200...

Så sjekk sjøl, få utskrift og les og vurder verdiene!!!

lykke til!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Fikk utskrift av prøvesvarene, men...
    Av Maggien i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 05-10-08, 20:07
  2. Fikk brain fog i dag...
    Av Ida i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 11
    Siste melding: 04-06-06, 11:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn