Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Tråd: ny bruker

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    9

Standard ny bruker

Hei. Kan noen hjelpe meg....?
    Har vært hos bowen terapaut,hun mener at jeg har lavt stoffskifte.
    Hva er normale verdier?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei Christina,

Velkommen til deg som har funnet frem til oss! Normalverdiene er sånn slightly en TsH på rundt 0,5-1,5 og en t4 på 15-23, men dette er ikke ufravikelig.. det avhenger nemlig av hvilken lab legekontoret ditt bruker. Har du tatt blodprøver? Få tak i svarene på disse, og si til sekretæren at du vil ha referanseområdet (normalverdiene) også..

I tillegg er symptomene dine veldig viktige for å kartlegge om du bør starte behandling eller ei.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei christina og velkommen hit.

Hva som er normale verdier varierer litt fra laboratorier til laboratorier. Hvis du leser litt her på forumet så vil du danne deg et inntrykk av hva som indikerer på lavt stoffskifte. Prøvesvar i tillegg til symptomer da.

Svarer deg fordi jeg ble også fanget opp gjennom alternativ behandling. Dvs at det var homøopat som brukte irisdiagnostikk på meg og sendte meg direkte til lege. Blodprøver viste da hypothyreose. Jeg hadde også symptomer. Anbefaler deg å få tatt prøver, og så kan du senere legge de ut her sammen med referanseområder. Disse står på arket når du ber om å få printet ut prøveresrsultatene.

Lykke til!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Hei Christina,

en t4 på 15-23, men dette er ikke ufravikelig.. det avhenger nemlig av hvilken lab legekontoret ditt bruker.
    Ser at Marianne var kjapt ute her. Vil bare si at referanseområde for fT4 hos meg går fra 9-24, så det varierer mye altså.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Ja!

De fleste med lavt stoffskifte trenger å komme over ca. 15 før de føler seg bedre, har jeg inntrykk av, men altså, det er ikke ufravikelig.. Derfor er det ganske håpløst å svare deg før du har prøvesvar og referanseområdet, og ikke minst hvordan det står til med symptomer.. Er nemlig ikke alltid blodprøvesvar og helsa/formen stemmer overens.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Er FT4 det samme som fri thyroxin?
    Er det de som tar medisiner som bør ligge over 15?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Det stemmer at FT4 er fri thyroxin..

Når det gjelder tallet 15, var det noe jeg slang ut som "sånn ca. noe man bør minimum ha i FT4 for å føle seg bra" men bør vel understreke at dette på langt nær gjelder alle..

men sånn generelt sett heter det seg at de som behandles for lavt stoffskifte, bør ha en FT4 innenfor øvre tredjedel av referanseområdet..

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    9

Standard ny bruker...

Hallo alle sammen! Takk for responsen!!
    Blodprøvene ble tatt i -05...,FT-4:10,9 , TSH:1,9... , skjønner ikke dette... ! Kan si det sånn,at jeg gikk til bowen t. pga. wiplash.
    Har prøvd det meste. Legen min sier at jeg ikke feiler NOENTING!!!
    Men ,da jeg fortalte om symptomene mine til bowent., sa hun med en gang at jeg hadde lavt stoffskifte. Hadde ikke tenkt i de baner.
    Sover hele tiden,aldri uthvilt,glemsk,ukonsentrert,fryser lett,svetter mye,depremert,humørsv.,forstoppelse osv.,osv.......
    Orker ikke krangle meg til mer
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Forstår godt at du blir lei av å krangle. MEN det er ditt liv det gjelder. Det er DEG det går utover om du ikke får rett hjelp.

Vet ikke hvor du bor, men de fleste steder er det mer enn en lege som er ledig slik at du kan skifte fastlege. Du kan også ha fastlege i en annen by.

IKKE GI DEG.

Lykke til.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Kjenner meg igjen i hvordan du har det, christina. Legen min mener også at jeg er frisk, jeg har de samme symptomene som deg. Går til alternativ behandling, og terapauten mener jeg har stoffkifteproblem.

Det jeg har gjort er å legge om kostholdet, ta rikelig med vitaminer og rosenrot og fortsette å gå til alternativ behandlig. På denne måten får jeg dempet symptomene mens jeg leiter etter en lege som er villig til å la meg prøve medisiner for stoffskiftet. Forsøker å få time hos Oftebro nå, for jeg orker heller ikke å krangle med flere allmennleger....

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Spm fra ny bruker
    Av Leona i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 04-07-08, 22:46
  2. Ny og blank bruker - syk i 6 år
    Av Berit S i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 18
    Siste melding: 05-11-07, 19:01
  3. Ny bruker, Anette heter jeg
    Av AnetteM i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 21-11-06, 15:38
  4. gammel bruker blir som ny
    Av hanne i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 18-09-06, 23:06
  5. Noen som bruker Amaryl her?
    Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdom