Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Tråd: Jeg er blitt så glemsk
-
29-05-06, 08:00 #1
Jeg er blitt så glemsk
Jeg har blitt så innmari glemsk. Egentlig har jeg ikke lagt så veldig merke til det før den siste måneden, men jeg syns det har blitt mer tydelig nå, og en smule irriterende må jeg si.
Det arter seg slik: ofte dukker det opp noe i hodet mitt, og da tenker jeg: dette må jeg huske å fortelle, eller dette må jeg huske å gjøre. 5 sekunder etterpå kan det være borte for meg. Ofte dukker det opp igjen en stund senere. Det begynner å irritere meg stort. Mange ganger de siste ukene har jeg begynt en setning til samboeren, men når poenget skal komme står jeg der som et spørsmålstegn. Totalt uvitende om hva jeg egentlig skulle fortelle...
Spørsmålet er om dette henger sammen med stoffskiftet...
Håper jo ikke at Alzheimer`n har meldt sin ankomst, litt tidlig i en alder av 26
-
29-05-06, 08:19 #2
Alzheimer lightHåper jo ikke at Alzheimer`n har meldt sin ankomst, litt tidlig i en alder av 26
Neida, spøk til side. Hukommelsesvikt hører med til hypo. Jeg har det på akkurat samme måte. Jeg kan også gå fra et sted til et annet, så har jeg glemt hva jeg skulle gjøre. Et Visa-kort har jeg gjemt på et så lurt sted at jeg ikke finner det selv en gang. Kan sette fra meg kaffekoppen på de utroligste steder, glemmer hele koppen til noen andre finner den.
-
29-05-06, 08:21 #3baremei Gjest
Hukommelsessvikten relatert til hypo har til og med et eget navn. Men det husker jeg ikke akkurat nå...
En sjekk og evt. tilskudd av B12 og/eller ferritin pleier hjelpe hvis man trenger det, det samme gjør tilskudd av T3 for veldig, veldig mange.
-
29-05-06, 09:07 #4
heija ;)
Ja hær å,eie ikke humomelse lenger,
det kalles brain fogg..
-
29-05-06, 09:29 #5baremei Gjest
Nei, brain fog er noe "vi" kaller det.
Nå husker jeg navnet - det er pseudo-demens.
-
29-05-06, 09:31 #6
Min brain fog har blitt verre etter at jeg økte Levaxin-dosen. Sammen med resten av formen egentlig.
Venter på at tsh-verdien skal normaliseres.
Tror ikke legen min kjenner til brain fog som symptom. Det hun pleier å spørre meg om er 2 ting:
Har du gått opp i vekt?
Er menssyklusen din normal?
Som om det er det eneste som påvirkes av lavt stoffskifte.
At jeg er trett, tiltaksløs og mer sliten enn på lenge ble ved forrige legetime forklart slik: du sover sikkert ikke nok....
-
29-05-06, 10:44 #7
Hos meg går ft3 ned når jeg går over 75 µg levaxin, med påfølgende brain fog.
Akkurat som du beskrev.
Tåkehjerne kan man også kalle det på norsk.
Føles fysisk omtrent som bomull i hue hos meg.
Liothyronin gjør at det føles som om en mann står bak meg og trekker bomullen ut av hue på meg.
-
29-05-06, 14:02 #8
Jeg pleier å være raskt ute når det finnes gode Norske ord, men har svikta denne gangen.
Tåkehjerne er jo kjempegodt !
Skal bruke det her etter !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-05-06, 16:43 #9
Glemsk jeg og. Glemmer å slå av vannet, hva jeg skal handle, navn på folk jeg egentlig kjenner. Den værste episoden var da jeg glemte hvor jeg var, men da brukte jeg heller ikke levaxin. Hadde så "fine" prøve verdier for to år siden at legene mente jeg kunne prøve meg uten.
Føler til tider at det rette ordet er brain less
og ikke brain fog
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
29-05-06, 17:37 #10
Samme her!
Hukommelsen min går i bølger. Noen ganger husker jeg ting helt fint, andre ganger glemmer jeg alt. Det gjelder også hvor fort jeg kan tenke og få frem det jeg tenker. I tillegg har jeg begynt å blande engelsk og norsk mer og mer! Så rart dette her er!
Lignende tråder
-
lett/vanskelig er det å bli gravid med stoffskiftesykdom?
Av Lissa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 29-10-08, 21:03 -
Jeg er så glemsk og vimsete
Av b-e-a i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 18Siste melding: 17-10-07, 23:28 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44
Svar med sitat

Bokmerker