Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
04-01-13, 17:18 #1
Begynne med naturlig tyroksin
Har nå tenkt å begynne med naturlig tyroksin, og lurer på hvor det er lurest å kjøpe det fra. Og hvordan jeg skal gå fram mht dosering.
-
04-01-13, 17:40 #2
Sv: Begynne med naturlig tyroksin
Selv kjøper jeg dette på et vanlig apotek på resept fra lege. Ettersom dette medikamentet er på registreringsfritak må legen søke legemiddelverket omtillatelse til atdu skal få medikamentet. Dette er en formalitet som tar ca to uker apoteket har oftes ikke dette legemidlet på lager så jeg må også gjerne vente noen dager før apoteket får medisinen min. Et glass Erfa 60 mg 500 tbl koster rundt 1500 kr.
-
04-01-13, 18:35 #3
Hvor lenge varer de, sånn ca?
Er legen pliktig på å bestille, eller kan hun/han nekte?
-
04-01-13, 19:01 #4
Er vel mange her inne som ikke har fått resept på Erfa fra fastlegen sin, så en må ofte til en endokrinolog, og blandt de også er det langt i fra alle som gir slik resept, så en må i grunnen bare håpe på litt flaks med fastlege/endokrinolog (det er også endel som har fått resept fra fastlegen sin). Hvor lenge en pakke varer avhenger jo av dosering og størrelse på tablettene...
Det er også endel som har bestilt Thyroid-S (mye det samme som Erfa, bare annet navn (sjekk linken)) fra Thailand hvor det kan kjøpes uten resept (evt kjøpt selv på ferie eller fått bekjente på ferie til å kjøpe). Men jeg ville begynt hos legen, og evt bedt om henvisning til en endokrinolog hvis vedkommende ikke vil gi resept, og håpe på bedre flaks der
Behandling av søknad om registreringsfritak skal vel ikke ta særlig mer enn 3 virkedager (de fleste leger kan vel sende dette inn elektronisk nå på samme måte som med e-resepter), og sjekker en med flere apoteker så regner jeg med noen av de kan skaffe på noen dager (her i Bergen kan apotekene sjekke om noen av de andre i samme kjede har på lager).
-
04-01-13, 19:17 #5
Ja, da får jeg håpe fastlegen ikke slår seg vrang. Ellers finnes det jo endoer.
-
04-01-13, 20:02 #6
Jeg har enda ikke funnet hverken lege eller endokrinolog som vil skrive ut naturthyroid, dessverre. Statlige leger generelt er svært skeptiske, men har man flaks treffer man en openminded lege.
Krysser fingrene for at du treffer en samarbeidsvillig lege!
Om du bruker mellom 2 og 3 tabletter til dagen med naturthyroid, vil ei krukke vare mellom fem og en halv, og drøyt åtte måneder, røft regnet blir det mellom 2 og 3 hundre i måneden.
-
04-01-13, 21:10 #7
Hvor lang tid og hvordan elektroniske overføringer foregår er ulikt i ulike deler av landet, men her hvor jeg bor tok det 14 dagers behandlingstid. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å bestille medisiner på nett. Du har null garanti for at det produktet du får er det riktige. Men jeg kan trygt anbefale å bestille time hos private leger som skriver ut slike medisiner. Men behøver jo ikke gå tilbake for oppfølging om man ikke føler for det. Når du har fått resepten et sted og kan bekrefte overfor fastlegen at du har bedre effekt enn ved annen medisinering, så kan det være lettere å få han til å skrive ut medisinen pånytt. Anbefaler deg å lese tråden jeg har skrevet om brukermedvirkning og pasientrettigheter. Der besvarer jeg spørsmålet du stiller i forhold til om legen må skrive ut medisinen til deg.
-
04-01-13, 21:14 #8
...glemte å si at tråden jeg nevnte er linket fra forsiden på forumet:-)
-
09-01-13, 13:45 #9
Er det noe her som vet om leger/endor som skriver ut naturlig tyroksin?
-
09-01-13, 19:49 #10
Hei Bille

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt.
Men min erfaring er at tre forskjellige fastleger og en endo overhodet ikke var interessert i eller tok lavt stoffskifte på alvor. Jeg har kun møtt nedlatenhet og arroganse i den leiren. Hadde jeg visst det jeg vet i dag - men det gjorde jeg ikke - så hadde jeg oppsøkt en privat lege med en gang jeg ble syk.
Så, om du har mulighet råder jeg deg til å spare tid og energi og bestille time hos en lege som garantert vil ta deg på alvor. (Bare se bort fra dette hvis det ikke er interessant.)
Jeg håper du får den medisinen du ønsker. Lykke til
Lignende tråder
-
Naturlig thyroid forklart av Jeffrey Dach
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 28-07-12, 19:33 -
Ulike preparatmerker - naturlig thyroid
Av smgj i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 02-08-10, 08:54 -
Resept på naturlig thyroid
Av usikker i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 14Siste melding: 04-03-10, 19:45 -
Hva gjør jeg hvis jeg vil prøve naturlig thyroxin?
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 02-02-09, 17:59
Svar med sitat
Bokmerker