Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
07-12-12, 20:44 #1
Hvor ofte sjekker dere stoffskifte?
Jeg sitter her med ny lege, som jeg fikk i sommer, og lurer på hvor ofte jeg bør sjekke stoffskifte mitt. Jeg vet ikke hvor ofte jeg sjekket det hos forrige legen, kanskje hver tredje måned? Derfor lurer jeg på hvor ofte dere sjekker stoffskiftet deres?
Slik jeg har forstått det på fastlegene mine har stoffskiftet mitt vært stabilt den siste tiden, trenger jeg da å sjekke det like ofte som hvis jeg hadde ett ustabilt et? Jeg hadde journalen min her for litt siden, men jeg glemte helt å sjekke prøvesvarene mine på stoffskiftet før jeg sendte det videre til min nye fastlege.
Sist jeg sjekket stoffskiftet mitt var i august hvis jeg husker riktig, er det da på tid å sjekke det på nytt? Eller kan jeg vente til etter nyttår? Jeg føler meg bra, mye bedre enn jeg gjorde før.
-
07-12-12, 21:03 #2
Re: Hvor ofte sjekker dere stoffskifte?
Jeg har jo et rimelig ustabilt stoffskifte, så jeg sjekker det hver fjerde uke etter beskjed fra Aker.
Ellers er det vel vanlig med hver sjette uke i forbindelse med dosejusteringer og hver tredje måned ellers.
Kjefta skikkelig på broren min som ikke hadde sjekka det på halvtannet år...
-
07-12-12, 21:54 #3
Sv: Hvor ofte sjekker dere stoffskifte?
Jeg tenker jeg kan vente til etter nyttår da, siden det har vært stabilt. Tenker jeg skal ha meg en god snakk meg den nye legen min da, blant annet med dette å senke dosen min på antidepressive.
En ting vet jeg hvertfall, jeg skal ikke vente i et halvannet år før jeg sjekker det på nytt.
-
08-12-12, 08:42 #4
Hva mener du med stabilt, Huldrena? Mener du at blodprøvetallene viser det samme? Eller at du har færre og færre symptomer?
Mange leger ser seg blind på tallene, og tolker dem som at vi er velmedisinerte og friske når de ligger innenfor referensegrensen.
De spør aldri etter symptomer. Eller om de er opptatt av symptomer, havner de i en annen diagnose. Mitt inntrykk er at mange leger i dag ikke lærer om å også tolke pasienten klinisk: se og observere pasienten, ta på vedkommende (for å observere myxødem for eksempel) og spørre om det er endringer til det bedre eller verre.
Jeg er mer opptatt av at symptom etter symptom forsvinner, at energinivået øker slik at vi kanskje kan bli så friske at vi glemmer at vi er syke.
Hvis søvnproblemer, depresjon, angst, lavt energinivå, myxødem, hjernetåke etc etc fortsatt er et problem, vil jeg stille spørsmålstegn ved typen medisin eller mengder av medisin er bra nok. Det er selvsagt mulig å ha flere sykdommer samtidig, som depresjon og hypotyreose. For mange er depresjonen til stede ved mangelfull stoffskiftemedisinering, og forsvinner når de får tilstrekkelig med T3 daglig.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
08-12-12, 11:19 #5
Jeg mener i grunn begge deler, at blodprøvene er noenlunde like og at symptomene er mindre og færre. Jeg har merket en del bedringer nemlig, da etter at jeg begynte å ta D-vitaminer daglig.
-
08-12-12, 12:33 #6
Det er gode nyheter Huldrena
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hvor ofte bør man gå til kontroll i begynnelsen 4-6 uker?
Av Lenak i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 12-05-12, 14:01 -
Hvor ofte tar dere blodprøver?
Av Laura i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 15-04-07, 14:29 -
Hvor ofte er dere hos legen?
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 12Siste melding: 06-03-07, 20:35 -
Hvor ofte tar dere prøver
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 27-05-06, 15:34 -
Hvor er dere med høyt stoffskifte?
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-04-06, 13:38
Svar med sitat
Bokmerker