Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
12-05-12, 11:47 #1
Hvor ofte bør man gå til kontroll i begynnelsen 4-6 uker?
Hei
Lurer litt på hvor ofte man egentlig bør gå og ta kontroll hos legen for å avgjøre om man skal gå opp på medisinene eller ikke. Da jeg var hos legen så sa hun egentlig 4 men så begynte hun å dra litt på det så det ble 4-6 uker? Hva er deres anbefalinger for når og hvor ofte jeg bør ta kontroll?
-
12-05-12, 13:02 #2
Sv: Hvor ofte bør man gå til kontroll i begynnelsen 4-6 uker?
Det normale er vel hver sjette uke, frem til man har oppnådd rett dose, og så er det forskjell fra lege til lege hvor ofte man skal sjekkes. Jeg vil tro at det kan være ok og ta prøver hver tredje måned NÅR flere prøver har vist man holder seg stabil og man føler på egen kropp at doseringen er ok.
Jeg har fått beskjed om og ta blodprøver hver fjerde uke siden stoffskiftet mitt lever litt sitt eget liv med begge antistoffer.
Da jeg nylig var på sykehuset traff jeg to damer som hadde fått beskjed om at en gang i året er nok

Hun ene hadde nå fjernet struma, og hun visste fremdeles ikke hvorfor Levaksin var viktig og ta daglig eller hvorfor det skal tas prøver.

Pratet en del med henne, så nå er hun iallefall endelig klar over at vi trenger stoffskiftemedisin daglig om ikke kjertelen kan gjøre jobben, og vi må kontrollere jevnlig at doseringen er passe.
-
12-05-12, 14:01 #3
Sv: Hvor ofte bør man gå til kontroll i begynnelsen 4-6 uker?
Takk
Da skal jeg ta en tur til legen igjen når det har gått 6 uker.
Wow... jeg slutter ikke å bli overrasket over hvor lite leger faktisk kan om stoffskifte!
Bare det at de ikke fortalte viktigheten sier mye.
Huff.. glemmer jo at det kun gir svake symtomer *himler med øynene*
Lignende tråder
-
Hvor mye og hvor ofte?
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 02-12-10, 19:13 -
Flere som er i begynnelsen av 20årene med lavt stoffskifte?
Av piranha i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 26-10-10, 12:09 -
Hvor ofte tar dere blodprøver?
Av Laura i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 15-04-07, 14:29 -
Hvor ofte er dere hos legen?
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 12Siste melding: 06-03-07, 20:35 -
Hvor ofte tar dere prøver
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 27-05-06, 15:34
Svar med sitat
Bokmerker