Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
24-08-07, 02:06 #1
Kan noe Armour inneholde mindre mengde T4/T3 enn opplyst?
Forutsetter at OTC er det samme som Armour:
Over-the-counter (OTC) desiccated thyroid is available through many websites on the Internet.http://www.drlowe.com/QandA/askdrlowe/desicatd.htmWe know of one downside to using OTC desiccated thyroid products: Patients occasionally find themselves with "weak" (subpotent) tablets or capsules. These tablets or capsules apparently don’t contain the amount of thyroid hormone the products typically do. A week or two after the patient starts using a new bottle that contains weak tablets or capsules, her hypothyroid symptoms reappear, and her TSH level rises.
Occasional weaker-than-usual tablets or capsules, however, aren’t unique to OTC desiccated thyroid. As Mary Shomon has documented, for various reasons, the FDA often recalls prescription thyroid hormone products. Fairly often, the FDA recalls a prescription product because it contains less thyroid hormone than its label states.
Men det kan også skje med syntetiske hormoner? Også i Norge?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
24-08-07, 02:13 #2Gjest
Har ikkje så veldig greie på dette, men trur OTC er frå andre marknadsførarar, og ikkje USP, som armour/westhroid/nature throid er... USP er kvalitetskontrollert, men så er det mange produkt som kan komme frå andre firma... (Armour er også reseptbelagt i USA)...
-
24-08-07, 12:13 #3
Ja de kan variere de syntetiske også. Mener n'Finn var inne på noe om det for en stund siden
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-08-07, 12:20 #4
http://www.medterms.com/script/main/art ... lekey=4690
Definition of OTC (over-the-counter)
OTC (over-the-counter): Available without a prescription. OTC drugs are available without a prescription, simply "over the counter." OTC drugs are in contrast to prescription drugs that require a doctor's order.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-08-07, 12:46 #5
Takk for oppklaringen, n'Finn. Og Anne Ma ;)
Oi, det er ikke så lett å unngå å spolere tråder, selv når man virkelig forsøker. Derfor opprettet jeg denne tråden. Likevel fortsetter vi samtalen i en annen tråd:
Opprinnelig skrevet av n'Finn
Opprinnelig skrevet av Stina
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... sc&start=0
Opprinnelig skrevet av n'Finn
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
24-08-07, 16:08 #6
I forrige innlegget mitt glemte jeg bare å skrive . . . hihi
kommer her det som skulle stått :
OTC betyr altså : over disk. Altså det som er i fritt salg.
Armour er et legemiddel som det er resept på i alle land, også USA.
Der med også onder oppsyn av FDA som er en meget streng og oppegående organisasjon.
Det kan ikke sammenliknes med OTC-produkter.
Ã… bli saksøkt i USA er å regne for bankerott Stina - alle er livedde for det og hvis noe kan spores til fabrikkasjonsfeil så svir det ofte så mye at firmaet går konk.
En av grunnene til at jeg føler meg meget trygg på produktet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-08-07, 17:33 #7baremei Gjest
Jeg føyer til at den amerikanske varianten av Levaxin har blitt trukket tilbake av FDA to ganger (eller er det tre?) pga ustabilitet i dosene. Informasjon finnes på FDAs nettsted.
Og det er vel produsentene av slikt som propaganderer (oi! nytt verb?) med at det gjelder Armour. Som aldri har blitt trukket tilbake.
-
24-08-07, 18:35 #8
Takk for tilleggene, n'Finn og baremei.
Hvordan kan vi skille OTC-produkter og Armour da? Og annen naturlig thyroxin? Hvordan vite hvilke som er OK produkter? Her kan vi jo kjøpe det uten resept over nettet.
Og da kan jo de som ønsker være litt obs på om formen endrer seg noe ved ny boks naturlig/syntetisk thyroxin - det kan være mulig at preparatet ikke er 100% som antatt - slik konkluderer i alle fall jeg ;)
n'Finn - tobakksindustrien i USA er/var vel ikke særlig skvetne...?
Bare protester!
-
24-08-07, 18:41 #9
Tobakksindustrien er tappet for omtrent alt de eier og har - flere Norske statsbudsjett. Men de har jo vært i en særstilling i alle år, nå er det slutt. De kan ikke lenger satse på hjemmemarkedet, og kaster seg derfor over fattige land.
Med en stilltiende velsignelse - iallfall enda.
Våpenindustrien er også i en særstilling i en så militaristisk stat.
Men prøv å server for varm kaffe.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-08-07, 18:48 #10
Så mye svineri der er i verden!!!
Lignende tråder
-
nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 06-06-07, 22:56 -
1/4 dels tablett mindre merkes det?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-12-06, 19:29
Svar med sitat
Bokmerker