Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
-
29-12-10, 17:24 #1
Behandling med T3 i Danmark?
Jeg har læst meget på bl.a. amerikanske faglige websites om at kombinationsbehandling med T4 og T3 har en god effekt på mange med lavt stofskifte. Både med hensyn til humør og vægt.
Min læge fra Bispebjerg Hospital lyttede til mit ønske om at ville prøve en kombinationsbehandling, men vendte tilbage med svaret, at det kan man ikke få i Danmark.
Derefter blev røret lagt på. Der var absolut ingen rådgivning om, hvor man så går hen.
Er der nogen her på forummet, der får udleveret T3 i Danmark? Hvis ja, fra hvilket hospital?
Er der nogen, der har erfaring med at søge lægehjælp i udlandet for at få en kombinationsbehandling?
Bedste hilsner fra
Helle
-
04-01-11, 18:57 #2
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
ENHVER læge kan skrive dig en recept på Armour eller Erfa og hvad der ellers findes af slagsen. Du tager så recepten, skanner den ind på computer og sender den som vedhæftet fil til fx det internationale apotek i Hamborg. Det er nok en god idé først at skrive en email til dem om, at der er noget på vej
Derefter sender du papir-recepten (jeg beholder kopien i computeren)
Og en god idé hele tiden at have en ekstra recept og en pæn portion medicin i huset. Sidste år opstod der en thyroid-krise, så det var svært for ikke at sige umuligt at skaffe, og det var der nogle, der fik mange ubehageligheder af.
Lægen, der skrev mine to første recepter, er i privat regi. En orthomolekylær læge, dvs en læge, der arbejder med naturlige stoffer og tilskud, i hvert fald til det allermeste. Min lod mig vælge mellem syntetisk t3-tilskud og thyroid, og jeg valgte så uden tøven det sidste.
Hvis du klikker på mit link i signaturen og går ind på side 3-4 stykker, kan du læse noget om det. Jeg har lige ledt efter den instruks, som burde ligge et sted mht apotek og liste over alternative læger (hvor man MULIGVIS, men uden garanti) nemmere finder en, der vil skrive en recept på thyroid. Men det kan vi vende tilbage til
Nielsigne
-
04-01-11, 22:24 #3
Hej Nielsigne
Tak for dine beskeder. Fantastisk at høre, at en dansk læge udskriver Amour til dig.
Jeg er villig til at tage hvor som helst i Danmark til læge, for at få en recept. Kan du fortælle, hvem han er, og hvordan jeg får fat i ham (eller hende)?
Jeg har i dag kontaktet Lægemiddelstyrelsen, som fortalte at T3 (Liothyronin) kan fås på danske apoteker - men kun hvis lægen søger om en særlig udleveringstilladelse hos Lægemiddelstyrelsen.
De oplyste også at ingen af de naturlige kombinationsprodukter (Amour, Erfa etc) bliver markedsført i DK - og fås altså ikke.
Derfor sagde de, at det ikke er lovligt for en dansk læge at udskrive recept på denne medicin.
Hos Sundhedsstyrrelsen fik jeg at vide, at udskriver min praktiserende læge en henvisning til en endokrinolog, så står det mig frit for at vælge en speciallæge hvor som helst i EU. Evt. i Tyskland, hvor det er muligt at få Amour og Erfa.
Gad vide, hvorfor der er så meget hysteri med T3 i Danmark? Er det mon fordi T3 bruges som slankemiddel i bodybuilding-miljøet? Og betegnes som en slags doping?
Jeg er bare totalt uden håb for at få det bedre og tabe mig efter snart 3 år på Eltroxin. I tre år har jeg fortalt dem, at jeg ikke mener, at jeg er behandlet optimalt - og i tre år har de ikke ville ændre på medicineringen. Det sidste halve år er jeg blevet opmærksom på "T3" og har bedt om kombinationsbehandling. Det fortæller de mig er umuligt at få i Danmark - hvilket er en lodret løgn.
Jeg har her på siden set, at nogle køber et kombinationspræparat på Glostrup Apotek. Jeg ringede dertil i dag - og hende jeg talte med, forklarede prompte, hvordan jeg udskifter Eltroxinen med deres medicin, Thyroid.
Jeg har opgivet endokrinologerne på Bispebjerg, og det er sidste gang, jeg har sat mine ben derinde. På torsdag tager jeg til min praktiserende læge. Jeg håber, at jeg kan få ham til at skrive en recept til Glostrup Apotek.
Så har jeg lidt tid til at finde ud af hvordan jeg får Erfa fra Tyskland. Efter det jeg har læst, har jeg meget tiltro til den medicin. Jeg kan forstå, at den også har været god for dig, Nielsigne?
Bedste hilsner
Helle :)
-
04-01-11, 22:35 #4
Hej Paxx
Jeg har læst dine indlæg, i dette skriver du, at du "vælger" T3.
Hvordan kan du "vælge" det? Mine læger på Bispebjerg har været fuldstændig afvisende og sagt, at det kan man ikke få i Danmark.
Hvis du er tilknyttet en læge eller et sygehus, der er villig til at udskrive T3, vil jeg meget gerne vide hvem/hvilket, da jeg "hungrer" efter selv at få rettet op på mine T3-tal. De har ligesom dine slet ikke ændret sig i de år, jeg er blevet behandlet med Eltroxin.
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 22:50 #5
Hej Anne
Også du har nu fået kombinationsbehandling. Hvor er det godt, at det lykkes for mange af jer.
Det er ikke lykkedes for mig endnu.
Derfor, kan du fortælle mig, hvem din læge er?
Som jeg har skrevet i andre af mine indlæ her i tråden, så erjeg villig tilat tage hvor som helst hen, for at finde en læge, der vil udskrive T3 til mig.
Hvor får du T3 fra? Fra Apoteket? Og er det Liothyronin?
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 23:10 #6
Behandling med T3 i Danmark?
Hej
Jeg har gennem længere tid forsøgt at få min endokrinolog til at ordinere kombinationsbehandling, da jeg ikke synes, at jeg trives optimalt på Eltroxin (T4). Hun sagde, at det ikke er muligt i Danmark.
Derfor har jeg forsøgt at finde ud af, hvordan man får f.eks. Amour eller Erfa fra udlandet. Men i dag talte jeg med Glostrup Apotek.
De laver Thyroid - der både indeholder T3 og T4. De laver dem i to styrker - en på 60 milligram og en på 125 milligram.
De sagde, at jeg bare skulle få min praktiserende læge til at udskrive en recept, og at jeg kunne regne ud hvor meget jeg havde brug for ved at omregne den dosis Eltroxin, som jeg tog i dag.
100 milligram Eltroxin svarer til 60 milligram Thyroid.
Det lød så simpelt. Jeg har en tid hos min praktiserende læge på torsdag. Så må tiden vise, om jeg får en recept.
Er der andre der har erfaring med Thyroid fra Glostrup Apotek?
Er der nogen der ved, om den indeholder det samme som Amour og Erfa?
Hvis dette er en pille, som ens praktiserende læge kan udskrive en recept på, så er det vel ikke længere nødvendigt, at få fat i medicin fra udlandet??
Er der nogen derude, der ved mere om det, end jeg gør?
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 23:20 #7
Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
Hej

Jeg husker at have læst, at nogle føler, thyroid fra Glostrup virker en del svagere end Erfa / Armour. Jeg husker ikke, om det indeholder /skal forestille at indeholde det samme.
Men du skal altså ikke lade dig forskrække af det med at importere medicin selv. Det er meget let og helt lovligt, og apotekerne på det internationale apotek her fx http://www.pharmacy-international.de/ er flinke folk med højt informationsniveau.
Håber, du finder, hvad du skal bruge.
Lige et Ps om prisen: thyroid fra Glostrup er dyrere end det fra udlandet. Jeg ville gerne selv støtte en dansk produktion men ikke for enhver pris og slet ikke, hvis kvaliteten er bedre andre steder.
Husk, at du kan få brug for ekstra medicin, hvis du skifter til thyoid. Jeg burde fx kunne gå på 125 mg thyroid, fordi det 'svarer til' de 200 µ syntetisk medicin, jeg fik før. Men i praksis skal jeg have det dobbelte - eller deromkring - hvis jeg skal have det godt ...
Nielsigne
-
04-01-11, 23:46 #8
Hej igen Nielsigne

Skønt at få et svar så hurtigt!
Det lyder godt, det med at importere fra udlandet. Men hvordan får jeg recepten?
Min endokrinolog har blankt afvist det.
Jeg har en tid hos min praktiserende læge på torsdag.
Kan han udskrive en recept på fx Erfa?
Jeg spurgte lægemiddelstyrelsen i dag - og de sagde, at de kan han ikke, da Erfa ikke er godkendt i DK.
Hvordan bærer du dig ad?
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 23:55 #9
Hej
Det er noget sludder. Thyroid er tilladt i EU, og derfor kan Lægemiddelforstyrrelsen ikke gøre til eller fra. Og ja, også din praktiserende læge kan godt skrive recepten. Ligesom endokrinologen kan. Vi kan vende tilbage til hvad der skal stå så den tyske apoteker kan forstå det
-
04-01-11, 23:59 #10
Hmm. Det vil jeg citere dig for, når jeg besøger min læge på torsdag

Jeg vil meget gerne vide, hvad der skal stå - tænk, hvis jeg kunne få ham til at skrive en recept med det samme!
Gør han det, tager jeg nok bilen til Tyskland, for at få medicinen med det samme!!
Helle
Lignende tråder
-
Anisa fra Danmark :-)
Av Anisa i forumet PresentasjonerSvar: 48Siste melding: 19-04-15, 17:42 -
En Hashi's fra Danmark
Av bellebellen i forumet PresentasjonerSvar: 21Siste melding: 26-01-11, 15:43 -
Nyt medlem fra Danmark.
Av Xaka i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-03-09, 08:32 -
Endnu en ny fra Danmark
Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 25Siste melding: 01-08-08, 16:03 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40
Svar med sitat

Bokmerker