Viser søkeresultater 1 til 10 av 70
-
12-04-07, 19:07 #1
Hei, er helt ny her inne. Er endelig gravid i femte uke med prøverør.
Hei, er helt ny her inne. Er endelig gravid i femte uke med prøverør.
Har siden i høst blitt behandlet med Levaxin for lavt stoffskifte.
Før jeg ble gravid, altså for to mnd siden, var TSH 1,4, men i dag fikk jeg vite at den har steget til 8.1
Jeg ble livredd, har mistet to ganger tidligere(da visste jeg ikke om at jeg hadde lavt stoffskifte).
Har tatt 25microgram daglig og 50microgram lørdag og søndag. Nå skal jeg ta 50microgram daglig og kontroll igjen om tre uker.
T4 og T3 ligger innenfor normalen.
Det jeg lurer på er om det er stor sjans for at jeg mister igjen når TSH er såpass høyt, eller om det sannsynligvis vil gå bra siden det ble oppdaget tidlig i svangerskapet?
Jeg er helt grønn på dette med stoffskifte, så håper noen av dere erfarne kan gi meg noen svar.
-
13-04-07, 14:11 #2
Eg kan ikke sie noe om sannsynligheten for at det går bra, men det høres ut som om du får oppfølgning denne gangen og det bør iallefall øke muligheten for at det skal går bra.
Eg økte med 25 mikrogram Levaxin pr. dag i starten og tok prøver hver 4 uke. Min graviditet forløp helt ukomplisert og dattera min er helt normal med 10 fingre og 10 tær.
Lykke til :d
-
13-04-07, 14:46 #3
Takk for det!
Så bra at det gikk så fint med deg og datteren din!
Håper virkelig det går bra denne gangen og at skaden ikke allerede er skjedd med den høye TSH'en. Huff, kjenner jeg er engstelig :(
-
13-04-07, 16:47 #4
Jeg er i samme situasjon som deg, er 9 uker på vei og TSH min har også steget.
Er i samtale med Egil Haug på Aker og han sier jeg må øke medisinene mine med 20-30% de første 8 ukene. så nå går jeg på 125 mg daglig.
Hvordan er formen din ellers??
JEg er grenseløs trøtt og slapp. er svimmel og litt lavt blodtrykk...
Kvalmen forsvant etter 1 uke så det var veldig deilig
Ellers er jeg i fin form
klemHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
13-04-07, 16:59 #5
Er også trøtt og slapp, ømme bryster og verker litt i ryggen, men ellers i fin form. Har heldigvis ikke vært særlig kvalm.
Skal på ultralyd i uke syv eller åtte. Både gruer og gleder meg.
Krysser fingrene for at det går bra med oss begge!
-
13-04-07, 17:15 #6
du får skrive her inne så kan vi følge hverandre
dele erfaringer..
snakk om ømme bryster.. blir gal jeg, kan nesten ikke ligge på den ene siden. HEHE
Heldig du som skal til ultralyd så pass tidlig...
Får se hva som skjer med meg når jeg skal til legen den 23 april.Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
13-04-07, 18:00 #7
Ja, skal jeg gjøre
Når man har vært gjennom prøverør blir man fulgt opp med tidlig ultralyd.
Skulle egentlig bare mangle så dyrt som prøverør er.
Jeg kan nesten ikke ligge på magen lenger pga de ømme brystene, he he.
Lykke til hos legen!
-
21-04-07, 14:32 #8
Tungpust
Er siden i går ettermiddag blitt så tungpustet. Økte Levaxin fra 25mcg mandag til fredag og 50mcg på lørdag og søndag. Nå tar jeg 50mcg daglig. Denne dosen har jeg tatt i litt over en uke.
Kan jeg være overdosert? Trodde det tok lenger tid for stoffskifte å stabilisere seg. Ved forrige blodprøve for en og en halv uke siden var TSH 8,1. Kan den ha blitt for lav allerde?
-
21-04-07, 17:28 #9
Det kan så absolutt vere for lavt. Behandlingsmålet er TSH mellom 0.5 -1.5, ifølge fagrådet til Thyreoidea forbundet. De mener også at noen ikke er godt nok behandlet før de er nede på 0.2. Som også en artikkel i legetids-skriftet konkluderte med, orker ikke finne linken.
Selv er jeg SVÆRT TUNGPUSTEN om jeg er litt for aktiv, kjenner det spesielt om kvelden når jeg legger meg. Det er skikkelig pyton, gir litt angst også.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
21-04-07, 22:22 #10
Jeg blir tungpustet når jeg er lav og når jeg har klart å slite meg ut.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Ny her inne
Av Reidun i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 26-01-09, 16:46 -
Ny her inne...
Av i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 20-06-07, 21:24 -
Vil bare takke alle her inne
Av litaogslita i forumet Om forumet genereltSvar: 0Siste melding: 15-05-07, 17:44 -
Hei dere her inne
Av tussi i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 01-11-06, 07:27
Svar med sitat
Bokmerker