Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Hvilke symptomer får man ved for mye binyremedisin?

Er det noen som kan fortelle meg hva som kan skje dersom man har fått for mye binyremedisin? Hvilken innvirkning har det på kroppen? Symptomer osv. ?

Blir kjempe takknemlig om noen har noen linker om dette eller kan fortelle meg noe om hvordan kroppen sier i fra (selvom vi alle er forskjellige) hvis så skjer
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Hvilke symptomer får man ved for mye binyremedisin?

Her er noen generelle symptom på for mye kortison....
    Vektøkning(særlig over magen)
    Striare
    Hårvekst
    Tykkere nakke
    Forferdelig irritert, rettere sagt- sinne!!
    Vanskelig for å sove
    Urolig
    m.m
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg tror jeg legger til unormal opplevelse av å føle seg varm ved for høy dose. Nå har jeg gått ned 5 mg, og den ekstreme varmefølelsen er borte.

Tror du at du har for høy dose, Flower?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hvilke symptomer får man ved for mye binyremedisin?

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Er det noen som kan fortelle meg hva som kan skje dersom man har fått for mye binyremedisin? Hvilken innvirkning har det på kroppen? Symptomer osv. ?

Blir kjempe takknemlig om noen har noen linker om dette eller kan fortelle meg noe om hvordan kroppen sier i fra (selvom vi alle er forskjellige) hvis så skjer
    Kære Flower Det er rigtig øv, at du slider sådan med frygt for det "ukendte". Alene denne tilstand "spiser op", hvad du får ind af binyremedicinen. Hver gang du mærker snært af uro, stiger kroppens "fortæring" af cortisol med flere hundrede procent.

Der har før været her syge på binyrerstøtte, som har brugt oceaner af egne indre ressourcer på at fundere over det (de mente) var "farligt" ved hydrocortison. Vel at mærke uden at den samme frygt melder sig, når de (den ene af dem) blev sat i behandling med Prednisolon pag. et svært anfald af ledegigt, hvor dosering var over 100 mg (Prednisolon er 4-5 gange stærkere pr mg end hydrocortison pr mg). Det var lissom OK, men ca. 2 år forinden kunne vedkommende ikke forlige sig med den daglige binyrestøtte på sølle 25 mg/dag og hendes uro ville ingen ende tage. Til sidst opgav hun den helt. Om hendes senere autoimmun ledegigt evt. kunne have noget at gøre med binyrestøtte-ophør i utide, kan man ikke vide med sikkerhed, men det er ikke utænkeligt. Så skævt kan det altså også gå, når man er på vagt over noget, men andet (selv 4-5 gange stærkere) er man tryg ved. Jeg kalder det for en svær at forstå, paradoks.

Men hvorom alt er, kan du prøve at se på det jeg selv har postet på forummet, efter at en bruger blev ved med at være urolig og urolig - og hver gang h*n var urolig, skrev h*n op til flere PMer dagligt. Det blev altså lidt meget efterhånden og jeg postede et emne om det i stedet: Binyrer og overdosering med Hydrokortison? + et emne Ada har postet for ca. 5 år siden: Cortison - tegn på overdosering.

Jeg håber, at du får bugt med denne uro, som jo ikke tjener noget formål, andet end "æde op" af dit cortisol, hvor det meget bedre kunne bruges til andet, mere nyttigt i din krop. God bedring Flower.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Takk, jeg er allerede litt mer rolig =)
    Jeg vet min bekymring "stjeler" energi og at det ikke gagner meg noe.. Har bare vært hos legen i dag og skal på CT i morgen for å ta bilde av urinveiene, kanskje derfor jeg har vært ekstra bekymret i dag? Infeksjonen jeg går med i kroppen har steget så jeg er spent på hva de finner ut
    CRP'en er fin og urinprøven som ble sendt til dyrking er negativ, så hva kan det være? Vel, forhåpentligvis finner de det ut i morgen =)

Takk for oppmuntring og god bedring- hilsen =)
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Lignende tråder

1. Min erfaring med Binyremedisin- Cortef
    Av Flower i forumet Hydrocortison
    Svar: 35
    Siste melding: 19-07-10, 13:24
  2. Hvilke blodprøver en bør be om?
    Av Frida i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 09-03-10, 08:53
  3. Svar: 14
    Siste melding: 20-04-08, 14:01
  4. Svar: 6