Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
23-04-07, 17:18 #1
Angst/stress. Får nå og da hjertebank.
Får nå og da hjertebank, vet ikke alltid hvorfor. Andre ganger blir jeg stresset av en liten bagatell og får hjertebank. Dette kan vare ut dagen. Er det vanlig at man har lav toleranse overfor stress ved lavt stoffskifte?
-
23-04-07, 18:02 #2
det tror jeg kan ha noe å si.... jobber selv ganske mye - og harde dager... vet at toleranse grensen min er mye lavere enn mine kollegers... Derimot er det ikke hjertebank som plager meg - men heller rett og slett av jeg blir raskere utslitt
-
23-04-07, 18:02 #3
Ja, jeg tror vi er mer vare for stress! Hos meg er det også mye hjerteklapp hvis stoffskiftet er for lavt - og hurtig puls/hjerteklapp hvis det er blitt for høyt eller ved dose-økning.
-
23-04-07, 19:14 #4
Merker jeg tåler veldig lite stress i motsetning til før. Blir forkavet for den minste ting, særlig er det verst før mensen. Det begynte for 2 år siden.
-
23-04-07, 19:16 #5
Jeg begynte med Levaxin for 2 mnd siden og tok de sent på kvelden. Begynte å ta medisinen om dagen og merker overskuddet er bedre enn på lange tider. Tror ikke det er tilfeldig, men får se.
Opprinnelig skrevet av ung24
-
23-04-07, 20:37 #6
Mange stoffskiftepasienter sier at de tåler stress mye dårligere (meg inkludert), men det er ikke noe viteskaplig bekreftet eller avkreftet. Noen snakker om slitne binyrer når det kommer til dårlig stress håndtering.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
23-04-07, 20:40 #7
jeg sliter også med å takle stress, men har nettopp fått avkreftet binyreproblemer
det behøver aldså ikke å ha noe med det å gjøre i det hele tatt
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
23-04-07, 23:49 #8
Jeg er ikke i tvil. Jeg merker stress veldig lett. Mitt liv kan deles i 2. Før og etter LEVAXIN! Ikke før og etter hypothyreose!!
Jeg kan ikke skynde meg like fort som før. Finmotorikken svikter hvis jeg skal gjøre noe kjapt. Da skjelver jeg. Og det begynte med Levaxin. Før den tid tålte jeg å stresse litt. Det gjorde ingenting med meg. Nå er det rett og slett håpløst! Skynder meg laaangsomt.....• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-04-07, 00:40 #9
Dette med at jeg takler stress dårlig forklarer jeg med at hjernen fungerer langsommere enn før. Mental treghet; jeg vil snakke og handle hurtigere enn jeg gjør, men hjernen følger ikke med.................... Ã… svitsje fra det ene til det andre på kort tid, går ikke. Jeg trenger mer tid å fordøye inntrykk..............." å ja, var det DET han mente.......akkurat ja...." Har fremdeles denne seine hjernen (!), etter 1 år på Levaxin, men er bedre enn jeg var før.
-
24-04-07, 03:32 #10
forsøker å endre innlegget...........
Lignende tråder
-
Sceletium tortuosum mod stress, depression, angst og psykoser
Av Anisa i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 07-07-17, 10:10 -
Hjertebank
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 18-01-13, 17:23 -
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 13-03-11, 16:37 -
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 4Siste melding: 13-03-11, 16:37 -
Angst, uro?
Av Ingvild i forumet AngstSvar: 5Siste melding: 31-05-10, 22:26
Svar med sitat
Bokmerker