Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: sollys/vitamin D
-
25-03-10, 09:57 #1
sollys/vitamin D
Disse forskningsresultatene ble publisert tidligere i denne uka.
Resultatene er gjort på mus som alle sammen ble manipulert til de utviklet symptomer på MS.
Resultatet viser at behandling med UV-R (sol-lys) reduserer symptomer på MS betydelig.
Musene som fikk tilskudd av D-vitamin i kosten hadde derimot omtrent samme utvikling som de musene som verken fikk sollys eller kost-tilskudd.
Altså D-vitamin i kosten har ikke samme virkning som det som skjer når du blir utsatt for UV-lys.
Spennende!!
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20308557
http://www.jbc.org/content/281/50/e41.fullHypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
25-03-10, 12:28 #2
Sv: sollys/vitamin D
Jeg tar ekstra med D3-vitaminer, som vitamintilskudd - jeg har tro på det.
Jeg sliter med å lese engelsk for tida, men kunne ikke se at D3 i pilleform er omtalt i linken du la inn..
Anisa har tidligere beskrevet at D-vitamin-beriket mat oftere er tilført D2 enn D3.
Så pass på, alle
Eller så er det enda noen forhold som har innvirkning / betydning for D3 -
siste som jeg har fått med meg sto i Magasinet på lørdag
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
25-03-10, 12:42 #3
Sv: sollys/vitamin D
Det er nok fordi de ikke bare skriver "D3-vitamin", men f.eks. 25-hydroxyvitamin D(3) [25(OH)D(3)] hvilket er det samme.

Ja, det har jeg postet lidt om her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8329 (kolesterol/D-vitamin).• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-03-10, 13:36 #4
Sv: sollys/vitamin D
Anisa, din lille kemiker

Mærkeligt med D2 i stedet for D3. Det er der da ingen grund til at ulejlige folk med ...
Men mht D3 og/eller sollys: jeg har erfaret, at jeg har fået lettere ved at tåle solen. Dette efter en periode, hvor jeg først fik indsprøjtninger med D-vitamin og derefter har taget D3 (35 mikrogram om dagen)
Nu bliver jeg så meget lettere brun, end jeg gjorde i de sidste 10-15 år ... Hvor jeg så skønner, at jeg i en eller anden grad må have manglet dette vitamin. Men eftersom tabletterne så har gjort, at jeg kan tåle solen bedre, kan jeg så hælde mere på ved hjælp af solen ... Meget godt eksempel på, at den, der har, skal få. Men altid noget, at man så kan købe sig til D3 og starte en god cirkel.

Man skal bare huske altid at tage sine D-vitaminer sammen med andre vitaminer, har jeg læst et godt sted (jeg tror, det var den danske læge Carsten Vagn Hansen, som havde skrevet det.)
-
08-07-11, 21:22 #5
Sv: sollys/vitamin D
http://www.dagensmedisin.no/debatt/2...else/index.xml
Her kan dere lese en artikkel om at 20 minutter med solarium per uke kan være en kilde til D vitamin
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05
Svar med sitat

Bokmerker