Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

Standard Når bør/kan man gå over på Armour?

Jeg har Hashimoto's og har hatt det i omtrent 5 år. Er 25 år.

I hele 2009 gikk jeg opp og ned i dose, og for noen uker siden måtte jeg justere dosen igjen. Blir så lei av dette. Grunnen er at stoffskiftet hopper og synker, og jeg har symptomer på hypothyreose selv om jeg behandles iht. blodverdiene.

Hovedproblemet er nedstemthet, stress, angst, lett depresjon. Det er sååååå irriterende, og jeg kan tydelig føle at det ikke er "jeg" som føler dette, det er kroppen som skaper det. Det føles som om det ligger i bakgrunnen og fratar meg livsgnisten. Men jeg har absolutt ingen grunn til å føle disse tingene, for tankene mine er ikke depressive. Det er en underliggende følelse. Litt vanskelig å forklare. Håper dere forstår hva jeg mener... (Jeg tar heller ikke hormonell prevensjon som kan påvirke humøret).

Så da lurer jeg på om jeg kanskje bør gå over på Armour eller kombinere Armour og Levaxin? Hvordan er det egentlig? Kan det hjelpe tror dere? Kan det være at kroppen min ikke tar opp Levaxin godt nok? Skal til legen på kontroll om et par uker, men vil bare høre her først

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Når bør/kan man gå over på Armour?

Jeg ville forsøkt var jeg deg! Jeg gikk over til Thyroid ved disse tider i fjor, og har fått ett nytt liv. Og Thyroid og Levaxin i kominasjon fungerer for noen, men ikke alle. Jeg skal teste ut den kombinasjonen snart.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Når bør/kan man gå over på Armour?

Kan bare istemme hva Vigdis sier jeg Ida.
    Og hvorfor skal en ikke forsøke å bedre sin helse ?
    Funker det ikke, så har du iallfall forsøkt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Når bør/kan man gå over på Armour?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg ville forsøkt var jeg deg! Jeg gikk over til Thyroid ved disse tider i fjor, og har fått ett nytt liv. Og Thyroid og Levaxin i kominasjon fungerer for noen, men ikke alle. Jeg skal teste ut den kombinasjonen snart.
    Hvorfor skal du det da Ruth ..er det pga at din FT3 ligger høyt?

Jeg prøvde Levaxin ifjor: ble dårlig - prøvde senere Liotyrenin: ble dårlig,
    jeg har i liten grad brukt medisiner oppigjennom (ikke engang no' særlig med paracet ol).
    Men, etter mine ringe erfaringer og det jeg har lest, så har jeg blitt veeeeldig
    schjeptisk til syntetiske medisiner (og såkalte spesialister.. og leger
    hmmm m.fl så det blir igrunnen ganske mange det, da )
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Når bør/kan man gå over på Armour?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hvorfor skal du det da Ruth ..er det pga at din FT3 ligger høyt?

Jeg prøvde Levaxin ifjor: ble dårlig - prøvde senere Liotyrenin: ble dårlig,
    jeg har i liten grad brukt medisiner oppigjennom (ikke engang no' særlig med paracet ol).
    Men, etter mine ringe erfaringer og det jeg har lest, så har jeg blitt veeeeldig
    schjeptisk til syntetiske medisiner (og såkalte spesialister.. og leger
    hmmm m.fl så det blir igrunnen ganske mange det, da )
    Hej Kevlin

Ruth skriver en del om netop det i sin egen tråd her: https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=9071&page=24. Meget interessant
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn