Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Anbefaler osteopati
-
10-10-09, 19:53 #1
Anbefaler osteopati
Hei
Ser at det er svært mange som meg som sliter med muskelsmerte, dovne kroppsdeler og vondt i brystet. Jeg har forsøkt det meste innen ulike behandlinger, og har ikke opplevd at det har hatt noe særlig virkning.
Men nå har jeg funnet en behandling som fungerer i hvertfall for meg: osteopati i kombinasjon med noen behandlinger hos kiropraktor.
Første gang jeg var hos osteopaten oppdaget han at brystet mitt var helt låst, at jeg ikke kunne bevege det. Det har han nå løst opp.
Forrige helg våknet jeg med vonde mandler, og tenkte at nå blir jeg forkjølet. Etter hvert kjentes det ut som om jeg var i ferd med å få bronkitt og jeg fikk pusteproblemer. Men det var bare hals og brystmuskelaturen.
To behandlinger hososteopat løste dette problemet. Min erfaring er at denne sykdommen skaper voldsomme spenninger i musklaturen. Vår syke kjertel senker sirkulasjonen samt at det blir for lite oksygen til musklene. I perioder har jeg vært spent som en fjær. Lymfesystemet får problemer med å fungere i så stramme omgivelser og det oppstår kviser, Jeg har til og med hatt lymfeårebetennelse.
Jeg er derimot ikke sikker på at disse spenningen forsvinner med riktg medisinering - i hvert fall tar det veldig lang tid. Så jeg er veldig glad for å ha funnet noe som faktisk klarer å løse opp muskelatur under brystbeinet. Det har ingen klart før.
Hilsen
Vår
-
11-10-09, 21:31 #2
Sv: Anbefaler osteopati
Jeg har ingen stoffskiftediagnose enda, men holder på med utredning og egne undersøkelser rundt emnet, jeg har for mange år siden fått diagnosen fibromyalgi uten å ha noen tro på den, og har de siste tre årene hatt mange runder med osteopati.
Jeg har store smerter i øvre del av brystryggen og skuldre samt ribbena og brystet.
Jeg vil også anbefale alle som sliter med muskulære spenninger og plager å forsøke dette, før jeg begynte hos osteopat hadde jeg 100vis av fysioterapibehandlinger med varme og ultralyd uten at jeg merket noen som helst form for bedring, jeg knasket muskelavslappende piller som sukkertøy,
Etter tre behandlinger hos osteopat var spenningene løst opp og jeg kunne fungere normalt i opp til et halvt år før nye låsninger oppsto.
Jeg skamroser osteopaten for å ha gitt meg ett nytt liv..
nå har jeg imidlertid slitt voldsomt det siste halve året og det er vanskelig for osteopaten å behandle meg slik at jeg blir frisk, nye låsninger oppstår hele tiden og jeg tror at det kan ha med stoffskiftet å gjøre...håper kanskje at medisiner skal kunne hjelpe meg her.
Det finnes behandling som hjelper og for meg var det nesten som å oppleve et mirakel at noen få behandlinger kunne rette opp i noe vanlig fysioterapi ikke klarte..
-
11-10-09, 21:42 #3
Sv: Anbefaler osteopati
Det kan nok være slik at om det er mangel på stoffskiftehormoner som er den underliggende grunn til problemene, så er det ikke annet enn tilførsel av de hormoner kroppen mangler som vil ha kurativ effekt.
Det gjelder ikke bare for osteopatisk behandling, men alt fra de psykiske til hvadetskalvære.
Dermed ikke sagt at behandling er bortkastet - det kan være godt å få litt fri fra symptomene, selv om det er kortvarig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-10-09, 10:57 #4
Sv: Anbefaler osteopati
Det er helt klart at det er mangel på stoffskiftehormoner, som er årsaken til problemet. Har kjent hvordan det har strammet seg i brystet de gangene stoffskiftet har falt. Tror ikke at osteopati alene kan løse det problemet. Dessverre.
Men det er beroligende å ha funnet noe som virker mot smerter, som vondt i brystet, press mot luftrøret og et bakhode som trekker seg sammen. Dette er smerter som i seg selv kan virke ganske skremmende. Og man skal jo leve, mens man vente på at T4 verdien skal krype over 20-tallet.
Vår
-
12-10-09, 15:34 #5
Sv: Anbefaler osteopati
Hvordan kommer man til osteopat? Mener, om man trenger henvisning ? Er det dyrt?
-
12-10-09, 20:06 #6
Sv: Anbefaler osteopati
Du trenger ikke henvisning - og må betale alt selv. Selv om muskel og skjelettlidelser topper uførestatistikken, velger den norske stat kun å støtte leger som skriver ut voltaren og ikke tar på pasientene - samt noen få utvalgte fysoterapauter.
Selv har jeg tenkt å få en anbefaling fra min lege, som jeg vil legge ved sammen med alle kvtteringene når jeg leverer selvangivelse. Kanskje kan jeg få disse utgiftene trekt av på skatten.
Jeg betalte 700 kroner for første behandling, deretter 500. Fordelen er at du ikke trenger mange behandlinger. Pris varierer sikkert noe. Du finner mer informasjon her: http://www.osteopati.org/
lykke til
Lignende tråder
-
Hvilken endokrinolog anbefaler dere?
Av Dolphin i forumet EndokrinologerSvar: 3Siste melding: 01-03-07, 21:20
Svar med sitat

Bokmerker