Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Ulike hjerterytmer!

Jeg må ikke bare ha inn informasjon med ts., men pipette... Vil noen av- eller bekrefte følgende: Det blir nevnt på forummet her at typisk tegn på for mye medisin er hjertebank. Hjertebank, kraftig, kan jeg ha, men har samtidig svak og LAV puls. Det ville jeg si er hypo-tegn. Men hjertebank ved for mye med., vil det være RASK puls i tillegg til evnt. hjerebank?? ..... Så god kveld til dere som mulig!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hjertebank opptrer både når sroffskiftet er for lavt og for høyt.
    Hjertet reagerer på "alt", og alltid med å øke hjertefrekvensen.
    Feks fryser du eller svetter du - øker pulsen i begge tilfeller.

Hjertet pumper jo blodet rundt i kroppen, og det passer på at det er en tilstrekkelig fart på den rundgangen.
    Når stoffskiftet er lavt trenger ikke blodet stor fart - og pulsen blir lavere.
    Går stoffskiftet ytterligere ned blir hjertefrekvensen så lav at det må begynne å ta "store slurker" for å opprettholde stor nok hastighet - og det opplever vi som banking.
    Banking med lav frekvens er altså for lavt dose.

Når stoffskiftet blir høyt øker hjertefrekvensen - blir det for høyt skjer forsåvidt det samme - det kreves enda høyere hastighet på blodstrømmen, og hjertet må ty til store slurker, som vi oppfatter som banking.
    Banking med høy hjertefrekvens er altså et tegn på for høyt dose.

Jeg kunne skrevet "stoffskifte" - isteden for "dose".
    Men det blir feil for oss som er hekta på thyroxin.
    For stoffskiftet er forsåvidt det som foregår ute i alle andre celler enn i hjertet.
    Dette behøver ikke ha sammenheng hos oss selv om det har nær sammenheng hos friske mennesker.
    Mengden stoffskiftehormoner i blodet kan være høy selv om stoffskiftet er lavt. Er den høy vil binyrebarken produsere mye av hjertestimulanten adrenalin og øke hjertefrekvensen selv om stoffskiftehormonene ikke kommer inn i cellene å besørger stoffskiftet.

På den måten blir hjertet den ultimate begrensning for hvor mye stoffskiftehormon som kan være i blodet. For dosen.
    Og stoffskiftet får da bare bli som det blir .........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?
    Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 29-01-09, 11:16
  2. Ulike typer thyroidproukter
    Av Marianne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 53
    Siste melding: 01-12-06, 16:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine