Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Standard Den ÆGTE grund til korstogtet mod kosttilskudd!

    Forskere: Lægemiddelindustrien bør vende tilbage til naturen

    Den globale lægemiddelindustri er i krise. Tiden er inde til at bringe naturstoffer tilbage på banen, mener danske forskere.


    »Det kniber tilsyneladende med at finde nye guldårer, der kan revolutionere både sundhed og samfundsøkonomi. I 2006 blev der kun markedsført 13 lægemiddelstoffer med nye kemiske strukturer - det er det laveste antal nogensinde,« fortæller Jerzy W. Jaroszewski, professor på Institut for Medicinalkemi, Det farmaceutiske Fakultet, Københavns Universitet:

    »Samtidig vil et større antal patenter på blockbuster-lægemidler - hvoraf mange er udviklet på basis af naturstoffer - udløbe om få år. Lægemiddelindustrien står derfor overfor tabet af vigtige produkter, samtidig med at der udvikles alt for få nye,« tilføjer han.
    Læs mere på Videnskab.dk
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

  2. #2
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

    Standard Sv: Den ÆGTE grund til korstogtet mod kosttilskudd!

    Jeg tar av meg hatten for deg...all info du generelt kommer med.
    Takk. Mye er "skremmende", og en kan av og til lure på om de vet hva de gjør, alle de som sitter å spekulerer i ting(påbud/forbud) rundt om i de ""viktige"" kontorer nasjonalt og internasjonalt!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

  3. #3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Standard Sv: Den ÆGTE grund til korstogtet mod kosttilskudd!

    Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Takk. Mye er "skremmende", og en kan av og til lure på om de vet hva de gjør, alle de som sitter å spekulerer i ting(påbud/forbud) rundt om i de ""viktige"" kontorer nasjonalt og internasjonalt!!
    Det tror de selv, de gør, Gunnda.

    "Det forekommer, som om politikerne holder hånden over medicinalindustrien, fordi den har en stor eksportog dermed giver gode indtægter til Staten og mange arbejdspladser. Det er oplagt, at Lægemiddelstyrelsen skeler til det amerikanske FDA (Food and Drug Administration), som for nylig er blevet afsløret som dybt korrupt og styret af medicinalindustrien. Blandt andet blev en ansat i den danske Lægemiddelstyrelse fyret, fordi hun satte spørgsmålstegn ved, om medicinalfirmaet Lundbeck’s nye antidepressive middel havde en bedre virkning end deres tidligere, som nu ikke længere var patentbeskyttet. (...)

    For medicinalindustriens trivsel er det en fare, at en stor del af befolkningerne bruger kosttilskud, urter og naturmedicin og har stor glæde af dem. Ellers ville de jo hurtigt holde op med dem. Derfor har medicinalindustrien infiltreret og betaler møderne i Codex alimentarius, der er FN’s og WHO’s organ for fødevaresikkerhed, så hvad har Codex egentlig med medicin at gøre? Desuden drives der en kolossal lobbyisme i Bruxelles for at påvirke politikere og embedsmænd til at understøtte kampen mod kosttilskud og urtemedicin. Resultatet er EU’s Fødevarelov og Lægemiddellov og de deraf følgende danske love, der siger, at alt, der kan forebygge lindre eller helbrede skal betragtes som lægemidler. Danmark overfortolker derefter Fødevareloven, så endda kosttilskud med fysiologiske funktioner skal registreres som lægemidler. I modsætning hertil har Tony Blair udtalt, at reglerne i Kosttilskuddirektivet er helt ude af proportioner med den risiko, som kosttilskud indebærer. (...)

    Det er et stort problem, at læger ikke som i andre EU-lande bliver undervist i naturlig sundhed, naturmedicin og alternativ eller komplementær behandling. Undervisning om kost, vitaminer, mineraler er ringe og andre kosttilskud kender lægerne ikke. Hvordan kan de så vejlede mennesker om deres egne mulighed er for at opbygge, forbedre og bevare sundheden samt forebygge sygdom med sund kost og kosttilskud, der meget sjældent er skadelige? Uddannelsen centreres om lægemidler, som fylder så meget, at de er blevet en fare for befolkningen. I Norge dør for eksempel 18 ud af 100 gamle på medicinske afdelinger af den medicin, de får, ikke af deres sygdomme."


    Læs hele artiklen Carsten Vagn-Hansen taler ud, skrevet af vores Radiodoktor
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

  1. Barnløs på grund af stofskiftesygdom?
    Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 08-01-15, 16:19
  2. Kosttilskudd for hjertet
    Av Carro i forumet Urtemedisin
    Svar: 1
    Siste melding: 23-07-09, 07:47
  3. Kosttilskudd og A-Vitaminer
    Av puselus i forumet Vitaminer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-08, 15:16
  4. Kosttilskudd
    Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 35
    Siste melding: 23-06-08, 18:19
  5. Vitaminer og kosttilskudd
    Av KIDA i forumet Vitaminer
    Svar: 3
    Siste melding: 04-01-07, 21:33

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn