Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
30-03-09, 18:07 #1
Leger i Oslo som behandler ut fra symptomer?
Jeg er inne i opptrappingsfase med levaxin. Som jeg har vært inne på i en annen tråd, mener jeg at jeg trenger å være høyt oppe på T4 for å bli best mulig.Min lege gir pasienter lev, og fører ikke det fram, kombinerer han me lio.Erfaringene mine er at jo høyere jeg kommer på t4, jo bedre form blir jeg i. Jeg har først og fremst fysiske sympotomer. Min lege er steil på at han ikke godtar blodprøver utenfor referanseområdene. Det er de fleste legers holdning, er det ikke? Min tsh begynner å nærme seg nedre grense og jeg er litt nervøs for at jeg ikke får øke dosen m lev igjen, jeg føler helt klart at jeg trenger det. Inne på forumet har jeg jo oppdaget at andre går til leger som godtar "unormale" blodprøveverdier så lenge pasienten føler seg frisk. Så nå kommer jeg snart til poenget her: For meg oppleves det som meningsløst å behandle pasienter ut fra kun blodprøver. Er det noen som kan tipse meg om leger i Oslo som som i første rekke behandler ut fra symptomer, ikke bare blodprøver? Dere som feks har lav tsh med legens velsignelse, kanskje dere kan tipse meg (evt i personlig melding). Blir veldig glad for svar!
-
30-03-09, 19:28 #2
Sv: Leger i Oslo som behandler ut fra symptomer?
Ja! Jeg er også på jakt etter en lege som godtar TSH på minimum.
Kan noen sende meg navn på denne/disse legen/e?
Jeg har vært på Balderklinikken og fått Armour.
Er fornøyd med at de gir Armour, men de er strenge med TSH.
-
30-03-09, 21:13 #3
Jeg antar det henger sammen med hvordan helsehierarkiet er oppbygget.
Det er ikke legen din (fastlegen) som står eneansvarlig for behandlingen.
Denne er underlagt endokrinoliger i forskjellige nivåer.
Legen må forsvare sin behandling av deg overfor disse.
Derfor er det nok vanskelig å finne slike.
Internasjonalt er men på vei bort fra TSH-regimet, men det hjelper bare ikke å komme med artikkler fra disse. Det må være godtatt her.
Eneste er om man kan vise til artikkler som legen burde vite om, av sine "egne".
Som disse ?
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=520952
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1657991
http://www.legeforeningen.no/asset/38319/1/38319_1.pdf• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-04-09, 18:47 #4
Hei og takk til n'Finn for linker. Ja, det har overrasket meg litt at det tydeligvis er så få leger som behandler utenom dette ganske strenge regimet. Dette er fordi jeg har flere ganger lest slike ting som: "stadig flere leger velger å behandle ut fra symptomer og ikke binde seg for mye i blodprøvesvar". Dette er tydeligvis en overdrivelse, da? Men dersom noen vet om leger utenfor Oslo, kom gjerne med tips til meg:-)
-
01-04-09, 19:09 #5
Jeg kjenner ikke noen spesifikke, men det finnes jo private endokrinologer - og http://www.balder-klinikken.no/
Det er flere leger der og de er vel litt forkjellige vel ?
Men det koster jo penger da......
Spør først vil jeg anta ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-04-09, 16:01 #6
Vel, da er time bestilt på Balderklinikken. Fikk time ca to uker etter påske. Vil føles betryggende å få en grundig utredning mht kroppens funksjoner og evt mangler. Jeg ønsker jo å prøve å få tsh så lav som mulig, men det kan hende at det er bare en fiks ide? Jeg får jeg se hva de sier der, om de kanskje vil prøve meg med noe annet enn levaxin? Blir spennende å se hvertfall. Men dere som går på Balderklinikken, har dere andre leger/spesialister ved siden av? Feks på Aker? Lurer på å ta kontakt m fastlegen og be om å bli henvist til Aker også. Eller blir det smør på flesk?
Lignende tråder
-
alternativmessen oslo er denne helga
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 21-11-07, 18:23 -
Hva kan man gjøre i oslo en søndag
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 24-06-07, 20:49 -
Tips til endokrinolog i Oslo??
Av Nettverk i forumet EndokrinologerSvar: 1Siste melding: 22-03-07, 10:39 -
Gode endokrinologer i Oslo?
Av MB i forumet EndokrinologerSvar: 11Siste melding: 15-11-06, 11:43 -
Lege i oslo!
Av PinkyKristine i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 28-09-05, 10:04
Svar med sitat
Bokmerker