Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
17-04-05, 10:02 #1Kvinne, 42 Gjest
Får ikke time hos spesialist
Sist time hos min fastlege ytret jeg igjen ønske om å få komme til en endokrinolog for å få vurdert min situasjon. Min tilstand står i stampe - verdiene er "fine" men jeg føler meg så absolutt ikke i stand til å yte 100%. Fikk brev fra trygdekontoret at sykepengeperioden nærmer seg slutten (jeg har periodevis gått delvis sykemeldt) og min fastlege var enig i at vi burde konsultere en spesialist. Jeg ble kjempeglad - for dette har jeg spurt om i over 2 år. Igår detter det et brev fra endokinologist seksjon ned i postkassen: "Det er foretatt en medisinsk faglig vurdering av din helsetilstand utfra de opplysninger henvisningen inneholder. Med grunnlag i de opplysninger som foreligger er det ikke funnet grunnlag for å iverksette utredning/behandling fra spesialisthelsetjenesten nå."
Jeg blir så lei meg......må jeg nå bare innfinne meg med at situasjonen ikke kan forbedre seg? Føler at når jeg nå ikke får komme videre så har jeg ikke fått prøve "alt" før jeg evnt. må resignere og gå over på uføre....
-
17-04-05, 18:16 #2
Du kan rett og slett skrive tilbake til dem og fortelle om sykepenge-problemet og be dem revurdere om du kan få time.
Jeg får alltid svar fra min endokrinolog enda jeg bare har vanlig autoimmun thyreoditt, som stiller sist i kø.
Hyper går foran, og thyroid eye disease enda mer.
Og har du noe med binyrene som vises på prøver må det innom spesialist også.
Hvor sånn cirka er du hen?
Har de en avtale med andre spesialister?
Dr Ingrid Norheim fortalte på et møte på Jessheim at de har stor pågang til endokrinologisk poloklinikk på Aker og at de sender noen av pasientene til en annen lege for å ta unna noe.
Hva er forresten dine prøvesvar, kanskje du får for liten eller for stor dose, det kan vi ofte si noe om her på forumet eller du trenger T3 eller du har antistoffer som gjør deg verre.
nora
-
18-04-05, 10:49 #3Kvinne 42 Gjest
Takk for din tilbakemelding Nora.
Jeg hører til spesialistklinikken på Stavanger sentralsykehus.
Siste måling hos min fastlege viste: T4 20 - T3 4,8 - TSH 0,95
Mine tidligere erfaringer er at jeg fungerer best på høy T4 så dette burde jo være ideellt, men nei - hode mitt vil ikke henge med.
Hvilken verdier (betegnelser) på lab.arket definerer antistoffene?
-
18-04-05, 12:31 #4
Det finnes diagnostiske verktøy som spesifikt sier noe om kjertelen er utsatt for autoimmune reaksjoner. Langt de fleste får stoffskifteproblemer av denne årsak.
Anti-TPO og TRAS kan du lese om på www.furst.no
Gå på blåbok og analyseliste og klikk i vei.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker