Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Tråd: Operasjon

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard Operasjon

Vel nå nærmer det seg daen for min operasjon. Og jeg merker at jeg gruer meg. I det gamle forumet var det en person som svarte meg som og hadde vært operert. er du her nå???? Greit å dele tanker! Om noen er innom her og har vært gjennom fjerning av hele eller deler av skjoldkjertelen så blir jeg glad for dine innspill!!!
    Skal opereres nå på torsdag....

Gjest

Standard

Jeg har ihvertfall tatt operasjonen. Jeg krysser fingerene mine for deg. Skjønner at de gruer deg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anonymous
    Jeg har ihvertfall tatt operasjonen. Jeg krysser fingerene mine for deg. Skjønner at de gruer deg.
    Er du den samme som svarte meg sist?
    Kan du si noe om hva jeg kan forvente meg etterpå? Når stoffskiftet synker og sånn... Hvor lang tid brukte du på å stabilisere stoffskiftet etterpå? Var du lenge sykemeldt? Går det bra med deg nå?
    Lurer på masse......

Gjest

Standard

JA jeg ga deg et svar sist. Skjønner at du lurer mye og det jeg kan si er at de aller fleste får det helt fint på thyroksin etter en slik operasjon. Synes du skal forholde deg til det...du fikk en del info av meg sist og jeg er vel av de få det ikke går så bra med. Ble operert i august og ennå ikke bra. Har nå justert dose på nytt. Den postoperative fasen er jo også veldig individuell. Hvis det er noe spes ut over det vi skrev om i forrige runde du lurer på så spør og jeg vil svare etter beste evne, men akkurat nå føler jeg at det blir en gjentakelse fra sist.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Problemet er at jeg ikke husker alt fra siste runde..... Sorry, men husken er ikke den beste!

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    12

Standard Jeg er operert jeg også...

Hei Hege!

Jeg skjønner godt at du gruer deg, det gjorde jeg også! Men det går SÅ bra, operasjonen er ikke noe å grue seg for etter min mening... Men alle er vi jo forskjellige..

Jeg ble operert siste dagen i oktober 04, har / hadde (??) graves el basedows om du vil, med høye verdier av antistoffer.
    Etter operasjonen har det ikke gått SÅ bra med meg, sliter ennå for å få regulert stoffskiftet, og har fortsatt altfor lave kalsiumverdier.
    Håper ikke dette skremmer deg, for jeg kjenner MANGE hvor det har gått helt bra etter operasjon, og hvor de fort er i fin form igjen. Så ikke fortvil over hva min historie forteller!!

Hvis det er noe mere konkret du lurer på kan du jo sende meg en privat melding, så kan jeg svare deg der.

Uansett LYKKE TIL PÅ TORSDAG!!
    (og det hadde vært gøy å høre hvordan det har gått med deg etterpå)

Hilsen Hege75
    "Sliter" siden 2003, Graves, tot.opr., hypokalsemi osv osv..

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Hei igjen!
    Nå er operasjonen gjennomført og jeg er kommet hjem. Operasjonen gikk vel greit. Fjerna hele skjoldbruskkjertelen og dertil kuler på den. Fikk litt lave kalsiumverdier etterpå, og tror dem er lave enda.. Det prikker i fingrene! Men fikk med meg kalsiumtabletter hjem da. Har nå begynt med Levaxin. 150 mcg om dagen. Skal tilbake på kontroll om 14 dager, så da får jeg vel vite mer om doseringen er riktig og sånn da... Har siden jeg kom hjem hatt litt vondt i såret, og rundt det. Det stikker og svir og er ubehagelig å snu på hodet. Defor sover jeg ganske dårlig på natten. Men er nå sykemeldt i 14 dager så jeg har jo litt tid å komme meg på da. Nå er jeg bare spent på hvordan fremtiden fortoner seg med stoffskifte og sånn da... Vil det bli lett å regulere eller vil jeg slite? Håper og krysser fingrene for det første.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    12

Standard

Ja det er vel greit å få det overstått!

Du får ha lykke til videre da!!
    "Sliter" siden 2003, Graves, tot.opr., hypokalsemi osv osv..

Gjest

Standard

Godt å høre at det har gått bra. Jeg hadde også problemer med prikking i fingrene etter en stund, men dette er bra nå. Helt vanlig at man har vondt i såret en stund etter operasjoenen. Flott at de gav dg 150 mikro ved utskrivning. Vanligvis gir de 100 og det er litt lite. Lykke til videre!!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn