Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard Forkjølelse kan påvirke blodprøver?

Jeg har ikke tatt blodprøver siden februar. Nå holder jeg akkurat på å komme meg etter en slitsom forkjølelse. Jeg har lyst til å ta blodprøver i morgen, det passer bra med min arbeidstid osv.

Kan resultatet, spesielt TSH bli påvirket av at jeg har rester av forkjølelsesvirus i kroppen? Jeg var på jobb i dag, men det var tungt.
    Jeg vil helst ta blodprøver nå, så det ikke blir utsatt og utsatt igjen. Det er så lett å skyve det til side når andre ting kommer i veien, og jeg har ikke følt noe behov for å ta blodprøver.

Jeg føler at framgangen har stagnert fra i sommer og til nå, så nye prøver er nok på tide. Jeg skal ta TSH, FT4 og FT3, B12 og ferritin. Noe mer som er lurt å ta? Jeg har ingen store plager og har vært fornøyd med bare Armour thyroid.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ifjor var jeg litt forkjølet like før prøven, og det viste latterlig lavt ft3.

Det kalles NTI.

Jeg tror at dine prøver blir litt forstyrret av influensaen. Jeg ville ventet minst en uke.

Eller hvis man vil ha en lav prøve, så kan man ta den midt i en influensa...men prøven kan bli merkelig, med lav TSH og lave ft4 og ft3.
    Etterpå hopper TSH litt opp og ft4 og ft3 går opp som respons.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Takk for kjapt svar. Jeg vet ikke om jeg skal ta i morgen eller ikke. Får se hvor godt jeg sover i natt. Hvis jeg sover godt og føler meg frisk i morgen, så tror jeg jeg tar prøvene.
    Jeg er så utålmodig. Har utsatt og utsatt det, og nå føler jeg at jeg bare MÅ før det kommer en ny unnskyldning.

Har lest at en søvnløs natt øker TSH veldig, men det gjelder kanskje ikke for oss som tar tyroksin. Jeg har sovet dårlig i flere netter, ligger og hoster. Har kjøpt hostestillende til i natt. Sånne reseptfrie midler mot forkjølelse tror jeg ikke påvirker resultatene?

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn