Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Melkehunger

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard Melkehunger

Min far fikk for noen år siden "ødelagt" kjertelen ved bruk av radioaktiv jod. Han har tatt Levaxin siden, men har hatt Hypo symptomer hele tiden. Blodprøvene har vært "fine". Han er en eldre mann som ikke tar seg bryet å spørre legen om mer speifisering.

I det siste har min mor ytret seg ang hans voldsomme hunger etter melk! Han bøtter innpå store mengder hver dag! Jeg leste et sted at det er mye jod i melk. Kan han lide av jodmangel? Noen som vet?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kjertelen er den eneste jodforbruker i kroppen. Når denne ikke er operativ lenger bruker ikke kroppen jod.
    Jeg vil heller tippe at det er kalsium eller noen av de andre stoffene som melk inneholde.
    D-vitaminmangel kan ligge i bunn og være en årsak til dette. Eldre slutter å produsere D vitamin selv. Sikkert også de som har hatt hypotyhyreose i lang tid.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Takker for svar, n`Finn. Ja, må jo være noe i melken han trenger, iallefall. Sånne mengder er jo helt unormalt. Er jo ikke særlig sunt heller, mht sukkerinnholdet. Jeg mener, hvis det "bare" hadde vært dehydrering hadde han jo slukket tørsten med annen væske?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg foretrekker iallfall "annen veske"
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn