Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

    Standard Armour og kalde ben

    Sliter litt med kulde/ varmeintoleranse og at jeg blir veldig kald på beina når jeg sitter i ro. I dag opplevde jeg at storetåa blei helt lilla til tross for store mengder varmt vann for å få igjen følelsen. Hva er dette? Trette binyrer? For lav dosering (til tross for 3 ganger høyere dose enn levaxin?) Renaulds syndrom...? Ble litt skremt faktisk...
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    Ja, du kan spørre du ;-)

    Sliter også enormt med kulde og varme... Og mistenker "slitne binyrer".

    Hvis du først at fått dette etter introduksjon av Armour ville jeg ha vært betenkt. Har lest at Amour er mer potent og dermed mer belastende for binyrene. Eller for å si det omvendt: syntetisk thyroxin kan være såpass inaktivt at det ikke skjer så mye i kroppen. Men når du begynner på Armour så krever det mer av binyrene for å følge opp den virkningen dette har på kroppen.

    Kan ikke si noe sikkert da jeg er elendig på både syntetisk og naturlig thyroxin, men jeg fikk ytterligere reaksjoner ved oppstart av Armour. Og jeg fryser som aldri før.... Forsøker t.o.m. å støtte binyrene med diverse greier, men det har ikke hjulpet noe hittil. Og har også gått litt ned i dose til 2 Grain.

    Hva er 3 ganger høyere dose enn Levaxin? Og over hvor lang tid? Har du fått andre symptomer etter oppstart på Armour?

    Hva er Renaulds syndrom?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Om jeg skal få pirke litt på stavemåten din RIGG, så er det kanskje Raynauds syndrom ?
    Altså muskulær sammentrekning rundt blodårer så du får dårlig blodgjennomstrømming og demed blir kald ?
    Jeg vet ikke om Armour kan være bedre eller verre når man har en slik diagnose. Kanskje noen vet ?
    Diabetes kan jo gi noe liknende, men det må du ikke spekulere i da.
    Må prøve å få utredet det hos en lege vel ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn