Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard behandlingsformer mot nervøsitet

ja, vi har vel alle litt indre uro og nervøsitet avogtil.

men jeg har en sterkt tendens til å bli veldig nervøs og urolig for de mest merkelige ting, og det har absolutt vært noe som har kommet mye sterkere med stoffskiftet.

Mange plages jo av ting som foredrag på jobb osv,men slike ting har jeg ingen problemer med. jeg kan stå nærmest uforberedt foran hundrevis av mennesker(og har faktisk gjort det og) uten å være det minste nervøs.

det er heller ting som er helt absurd, og jeg kan grue meg i ukesvis(og månedsvis) i forveien - spesielt om kvelden av en eller annen grunn....og det er ikke denne sunne nervøsiteten, men mer av den som påvirker en skikkelig...det er spesielt i forbindelse med reiser - både korte og lange siden jeg vet jeg blir reisesyk, det har jo gått helt over stokk og stein.

jeg er da altså på let etter en alternativ behandlingsform hvor man kan lære seg konkrete teknikker å bruke de gangene det oppstår.
    har fått henvisning til en sånn fysioaktig behandlingsform som visstnok tar for seg dette, men der er det halvannet års ventetid - og det var på hengende håret at jeg fikk komme på venteliste siden den egentlig var stengt..:/

noen som vet om noe? er forresten ikke gira på sånne veldig åndelige opplegg..

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

..hørtes slitsomt og leit ut......kanskje det å ta magnesium hjelper på slike ting også?? Siden magnesiummangel visstnok fører til alt fra depresjon og irritasjon til urolighet........hvem vet...

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531224.html
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: behandlingsformer mot nervøsitet

Sitat Opprinnelig skrevet av isa1
    ....og det er ikke denne sunne nervøsiteten, men mer av den som påvirker en skikkelig...det er spesielt i forbindelse med reiser - både korte og lange siden jeg vet jeg blir reisesyk, det har jo gått helt over stokk og stein.
    Indtil du kommer til denne behandling du er skrevet op til - kunne du prøve at høre lægen om scopolamin plastre eller almindeligt antihistamin, der kan indtages (tabletter eller spray) inden og på rejsen, for at mindske eller fjerne transportsygen (hedder det i Danmark. For så lærer du ikke at være nervøs af den grund i det mindste.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Sjøsyke heter det her.
    Vi pleier å kjåpe dem reseptfritt her (postafen tror jeg det heter)
    mend et fins noen på resept også men de er mot kvalme
    http://www.legemiddelsiden.no/default.a ... tValue=A04

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

det er jo forskjell på depresjon og nervøsitet, har hatt begge deler så jeg kjenner det

nei, dette er ren nervøsitet. er veldig glad i postafen, men det hjelper jo ikke ukene før

og heller ikke få andre ting kroppen bestemmer seg for å være urolig for.

ikke så lett det der men tror det har sammenheng med stresshåndtering, for det er først etter at livssituasjonen min begynte å bli stabil og normal(og hyggelig betont) at jeg faktisk merket det slik.
    tror bare kroppen min har låst fast den ekstreme uroen jeg hadde hele oppveksten pga en skikkelig kjip oppvekst, og så har den sluppet løs når jeg kroppen takler å kjenne etter.
    og så hjelper det ikke på at man blir litt generelt urolig avogtil av stoffskfitet.

tror ikke magnesium hjelper der nei, har faktisk tatt litt eksta i det siste, men den eneste effekten som kom av det forsvant i det store åpne hav...:P

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av isa1
    nei, dette er ren nervøsitet. er veldig glad i postafen, men det hjelper jo ikke ukene før
    Jeg har nogle mennesker i omgangskredsen, der er vældig glade for Relora: http://www.nowfoods.com/index.php?actio ... m_id=44940 og anvender den regelmæssigt i stressfulde perioder + for PMS. Deres datter har endda brugt det i 3 uger før hun skulle til en køreprøve. Relora kan købes fra Danmark for en rimelig pris.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn