Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard Spørsmål til dere som går på Lio

Heisann,
    lurte litt på dere som går på Lio.
    Hva slags blodresultater hadde dere når dere begynte?
    Da tenker jeg på både TSH, FT3 og FT4.

Jeg sitter og lurer litt på å spørre om Lio.
    Jeg husker vel at TSH forrige gang lå på 2.5 (ref fra Fürst), FT4 var på 14 og FT3 husker jeg ikke men litt over midten (også ref fra Fürst).

Må FT3 være lavt for å begynne med Lio?

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Husker ikke hva TSH lå på, men ft3 var 3,8 (3,5-6,5) og ft4 var 23 (11-23) Går nå på 100µ levaxin og 20µ liothyronin. Sist jeg målte var TSH <0,03, ft3 ca 5 og ft4 ca 15. Har ikke prøvesvarene her, derfor kan jeg ikke gi de nøyaktige verdiene. Fungerer ok nå, men det er nok lett å bli litt overdosert. Eksperimenterte endel på egenhånd ifjor høst (med fastlegens velsignelse). Prøvde meg da helt opp i 100µ levaxin og 60 µ lio. Ble da overdosert, men symptomene forsvant errer noen få dager uten andre problemer da jeg reduserte ned til den dosen jeg bruker nå. Av og til, når jeg skal gjøre noe anstrengende , tar jeg 10µ lio ekstra på ettermiddagen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Oki, så du hadde FT3 på midtre nivå, slik som jeg...
    Jeg har problemer med at FT4 holder seg under midten, mens TSH reagerer fort på Levaxin.

Så jeg tenkte kanskje Lio kunne hjelpe på søvnproblemer og andre energiting og tang. Livet er ganske så greit, men ikke så greit som jeg gjerne skulle ha det :-)

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Ft3 lå nær nedre grense, mens ft4 var helt oppe på øvre grense. Må føye til at ved målingene noen mnd. før var ft3 nede i 3,6, så den hadde nok vært stabilt lav i noen tid før jeg begynte med lio. Hadde både hyper -og hyposymtomer på en gang. Uro i kroppen, med hvilepuls nede på 50-tallet. Fryktelig ekkel følelse!. Merket stor bedring med en gang , men det dabbet noe av etterhvert. Hvilepulsen er nå ca 60-70, noe som er normalt for meg

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Rogaland
    Alder
    57
    Meldinger
    34

Standard

Mine blodprøve resultater så slik ut da jeg for kort tid siden startet med Lio:

Mine Fri T3 verdier lå i nedre normalområdet 3.4-4.5 det siste året, mens Fritt T4 lå på 21-24 (helt i øvre sjikt) og med undertrykt TSH (0.03-0.2).

Basert på de to sistnevnte verdiene ment legen at jeg fikk for mye Levaxin. Jeg har imidlertid ikke følt meg bra og poengterte at siden T3 lå i nedre del av området på tross av tildels svært høy T4 at kanskje ikke kroppen min klarte omdanning av T4 til T3. Legen gikk med på å la meg prøve Lio

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg mener egentlig at man bare kan prøve å se. Det er ingen fare med det.
    Men om man skulle overse sin egen følelse og ta det ut fra blodprøvene, så kanskje man skulle prøve å øke Levaxindosen så mye som mulig - og da mener jeg så mye man selv tåler og ikke noe doktoralt nummerisme.

Det er jo T3 som er det egentlige stoffskiftehormonet, og dette blir frigjort kontinuerlig fra T4. Vi trenger påfyll hele tia - i en uendelig strøm. Fordi T3 varer bare noen få timer. Derfor best om det blir tilført kroppen på denne måten.
    Men hvis man når et tak på sin Levaxindose som ikke lager nok T3, må veien ligge open for å se om kroppen vil bruke et tillegg av syntetisk T3.
    Eller om Armour er bedre.

Det finnes flere tenkelige modeller for at Liothyronin skulle være nødvendig og ingen av dem behøver nødvendivis passe for akkurat deg.
    Så hvorfor er det så vanskelig å få lov å prøve ?
    Du får jo prøve Rohypnol ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Doktoral Nummerisme!
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei, min TSH lå mellom 1,2 og 1,9 før jeg begynte på Lio. Nå er den på 0,01. T4 har alltid ligget høyt, fra 80% til 120%. Nå er den sunket til rundt 50%. T3 har alltid ligget lavt, helt ned mot nederste referanseområde. Den har steget til mellom 40 og 50%.
    Det jeg merker er positivt med Lio er at jeg mister mindre hår, er litt "lysere i toppen" og jeg er blitt mye varmere. Har faktisk redusert innetempen med flere grader i vinter.
    Jeg tar ca 10µg mer Levaxin nå enn jeg gjorde før jeg begynte med Lio, så ikke ta vekk for mye Levaxin.
    Det skader jo ikke om du prøver for å se om det kan hjelpe deg.

fra Lie

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn