Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
-
30-03-08, 18:34 #1
Naturlig thyroxin er planlagt i fremtiden, trenger hjelp....
Hei

Jeg skal til legen på tirsdag og har tenkt å be han om gi meg resept på naturlig thyroxin.
Jeg vet at det er enorme mengder med informasjon her på forumet om temaet, men å søke på det blir veldig stor oppgave er jeg redd. Så jeg stiller heller noen spørsmål som er stilt før og satser på at det er greit. Det er en del ting jeg må ha korrekt til tirsdagen. Både de kunnskaper jeg tror jeg har og ting dere synes vil være viktig å si til legen.
1. Grain tilsvarer 60µg Levaxin?
2. Jeg tar nå 150µg Levaxin. Og jeg tenker på å kombinere de to, siden et ser ut til at jeg er vodsomt følsom for forandringer i FT4 nivåene. Hvor mye synes dere jeg bør bytte ut og hvor raskt i så fall?
3. Siden Armour er i en omstillingsfase, tror dere det er bedre å satse på West Thyroid?
4. Må jeg på et spesifikt apotek for å kjøpe Armour eller West Thyroid?
5. Hva heter det nederlandske thyroxinet? Skal ned dit i mai og tenkte at siden det innen EU er lov å ta ut medisiner i andre land, at jeg kunne få resept her og ta ut der nede.
6. Jeg tenkte å lage en liste med linker til artikler osv om naturlig thyroxin til legen. Noen forslag til informasjon jeg bør ta med. Har noen link til den kampen syntetet hadde med FDA ( er det rette instansen de kranglet med? Ble plutselig usikker her)?
7. Noen gode argumenter dere tor vil virke på en lege? Han mener i utgangspunktet at det ikke hjelper pasientene hans nevneverdig. Han kjenner litt til det, men ikke så mye.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-03-08, 19:27 #2
Først synes en aning frykt og usikkerhet hos deg - isåfall er den ubegrunnet. Produktet er ganske utmerket og helt lytefritt.
1Grain Armour (60mG) inneholder 38µGT4+9µGT3. Mange tipper hva det tilsvarer i Levaxin, men det blir som å sammenlikne helt ulike størrelser. Har sett alt mellom at 1Grain tilsvarer fra 60 til 100 µG Levaxin, så glem det.
Jeg brukte ogå omkring 150µG Levaxin. Armourdosen min steg og steg - og jeg lot den stige - og var på 4-5Grain siste året, har den i det siste fallt til 3Grain.
Jeg tror ikke du skal sette deg noen faste mål for dosestørrelsen - det er bare noe du må ha for å ha det fint.
Kombibehandling antar jeg er den smidigste overgangen. Husk at Levaxin har en halveringstid på en uke. Gå derfor først ned til en Levaxindose på 50µG/dag i en uke, så starter du med tillegget på et halvt Grain i en uke, så 1Grain.
Armours omstillingsfase er snart over, og det gjelder ikke de lave tablettstyrkene. Bestill 1Grain til å begynne med.
Jeg fant at Vitusapotekene var billigst da jeg startet for noen år siden. Undersøk. Vitusprisen var lenge 400 for 100stk 2Grains. nå er den steget til 450.
Det Nederlandske heter Thyroïdum. http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm
Legen din er kapret og overbevist om noe annet - det er fånyttes å prøve en reinkarnasjon.
Argumenter som skal virke er at behandlingen du mottar idag ikke virker tilstrekkelig godt til at du har det bra.
Du bør også påpeke at du er den beste til å bedømme hvilken medisin som virker best på deg - og at du derfor bør ha en valgmulighet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-03-08, 21:07 #3
Takk Finn

Nei, jeg har ingen frykt eller usikkerhet ang medisinen. Men hvordan kroppen min ragerer på den er en annen historie ;) Hadde ikke god erfaring med Liothyronin.
Jeg er også usikker på responsen hos legen. Venter meg et rungende nei ;) Det er derfor jeg nærmest mulig vil ha fakta iorden. Ikke at jeg ikke har forberedt han på at denne tiden vil komme.
1 uke mellom doseøkning fra 1/2 til 1 grain er raskt, men så er jo ikke 1/2 grain mye heller. Hvor lenge anbefales det å stå på 1 grain før man i så fall forandrer på dosen igjen? Hvis det er nødvendig altså. Planen min er å bruke Levaxin og naturlig side om side i fremtiden også.
Fant ut at det ansees for 74mcg tilsvarende Levexin i den linken om Thyrïdum. Det er vel alltid slik at virkning av medisiner varierer fra menneske til menneske, hvor mye det dekker opp av Levaxin osv. Så da er det veldig logisk å gjøre det slik du skisserer i svaret ditt.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-03-08, 21:55 #4
Det var det jeg mente - du er redd for hvordan kroppen din vil reagere - på en naturlig medisin. Ikke på en kunstig ????
Du skal jo erstatte en allerede opparbeidet dose. Bare dumt å ta det for forsiktig da. Fordi du skal beholde en liten Levaxindose bør man passe på at man ikke får dobbelt opp i starten. Derfor bør du kutte en uke.
Planer er greit å ha - hvis man bare forandrer dem om nødvendig.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-03-08, 22:27 #5
Jeg er overhodet ikke bekymret for at den er naturlig fremstilt. Men setter spørsmålstegn ved hvordan kroppen vil reagere på T3
For meg betyr det ikke noe om det er syntetisk eller naturlig fremstilt for å si det slik. Det som betyr noe er hvordan kroppen reagerer.
Jeg prøvde Lio før Armour ikke pga av fremstillingsmetoden, men pga økonomi. Det er heller ikke så dumt og å slippe kampen med legestanden spør du meg. Jeg tok et bevisst valg å gi Levaxin/Liothyronin 2 år, før jeg i så fall skulle gå over til naturlig fremstillet thyroksin. Mange har brukt opp til 2 år før de ser stor forandring på Levaxin. Det har ikke skjedd i mitt tilfelle og nå er det på tide å forsøke siste skanse, i søken etter å bli bedre med stoffskifte medisin
Hilsen Anne Ma
-
30-03-08, 22:32 #6
Jeg kommer til å følge rådet ditt Finn om å justere ned til 50 µg for så legge til 1/2 G første uken, så gå opp til 1 G.
Hilsen Anne Ma
-
31-03-08, 09:41 #7
Det er bare for å unngå en T3 Boost til å begynne med at man gjør det. Noen synes visst det er ubehagelig - men de som trenger det syns vel det bare er fint kan jeg tenke.
Jeg har sett dette foreslått nå, men jeg gjorde faktisk det da jeg gikk over - bare at jeg ventet 14 dager før jeg startet på en mikrodose med Armour.
Jeg var skremt av legenes uttalelser, det er det ingen grunn til å bli !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-03-08, 15:05 #8
Jeg har litt om historien til synthroid i denne sammenhengen (at de i alle år nektet ålevere en New Drug Approval fordi de hevdet å være det samme som referansemedisinen, Thyroid USP) på hjemmesiden min.
Står også noe om Thyreoïdum der.
Det har typisk 24µg t4 og 9µg t3 per 60 mg.
Thyroid USP som kan være Armour Thyroid, Westhroid, Nature-throid (som har søkt og fått sentral godkjenning i EU og Time Caps Thyroid som sleger udner ande navn slik som Universal Labs eller hva det var--koster 12 dollar for 1000 stk engros)
har alle 38µg t4 og µg t3 per 60 mg. Tilsvarer ca 72-74µg levaxin.
-
31-03-08, 17:54 #9
Nora:
Mener du med det at Thyrïdum har lavere konsentrasjon T4 enn de andre produktene?
Vet du hvor jeg kan søke i Amreikanske sider for å få tak på den offesielle versjonen av denne kampen? Regner med at legen blir vanskelig å tilfredstilles hvis han setter seg på bakbena og da hjelper det å kunne underbygge tingene på hans premisser
Finn:
Jeg får skikkelig ubehag av å bli oppjustert, og T3 virker jo hurtigere enn T4 så jeg må være litt varsom med hvordan jeg starter opp bare
Deler du dosen din opp og tar i flere omganger i løpet av døgnet? Slik man bør gjøre på Lio?Hilsen Anne Ma
-
31-03-08, 19:01 #10
Jeg mener at jeg har lagt igjen diverse linker på hjemmesiden min om dette. Ddet står i The Federal Register, som er det mest "hellige" i Amerika. Alle har hørt om synthroid-sskandalen. Står også mye på Mary Shomons sider. Start mulignes på min hjememside.
Thyreoïdeum lages av det danske svine-skjoldbruskkjerte-puvleret som lages på Amager av et dansk firma og følger den europeiske pharmacopeia. Da blir det 24µg t4 .
All amerikans Thyroid USP (USP betyr United States Pharmacopeia) skal etter loven inneholde innefor 10% av foreskrevet mengde, som er 38µg t4 pluss 9µg t3 per 60 mg. Alt USP råstoff blir laget av samme fabrikk, All American Laboratories og alle svin spiste kun korn og ikke kraftfor av dyrekadavre.
Svar med sitat
Bokmerker