Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Blod fra bihulene
-
25-03-08, 13:01 #1
Blod fra bihulene
Har hatt en kraftig forkjølelse, hele familien har vært angrepet. Jeg har vært veldig tett og hatt press i bihulene, noe jeg ikke er vant til å oppleve. Nå begynner det å løsne og de siste dagene har det kommet veldig mye blodig ut når jeg snyter meg, spesielt om morgenen.
Er dette vanlig? Trenger jeg bli bekymret?Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
25-03-08, 15:10 #2
Ã… være skikkelig tett i nesen kan i seg selv få det til å gå blodkar- ufarlig. Men kanskje du har/har hatt bihulebetennelse? Da er det vanlig med stygg materie fra nesen, ofte blodblanda. Presser det ekstra hvis du bøyer hodet f.eks? Hvis det ikke sir seg i løpet av et par uker kan du jo få tatt en bakterieprøve. Jeg mener at bihulebetennelse kan være enten bakteriell, virus eller en blanding. Antibiotika vil hjelpe på det første og siste. Men prøv å skylle med fysiologisk saltvann- renser godt opp samt at det er antiseptisk. En bihulebetennelse kan ofte gå over av seg selv, før antibiotikaen evnt. vil begynne virke. Men hold øye med det, og går det "flere" uker bør du kontakte legen din!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
25-03-08, 22:17 #3
Takk for svar.
Det er nok en virusinfeksjon, vi har vært gjennom det alle her. Jeg har hatt skikkelig vondt når jeg har bøyd meg, og vondt i tennene og kjevene, men nå har det blitt bedre, heldigvis.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
29-03-08, 09:25 #4
Har hatt sånt noe også. er du sikker på at det ikke bare er allergi mot hasselpollen, hassel er ganske tidlig.
Jeg synes en homeopatmedisin som inneholder uttynnet pollen fra diverse trær funker best, Rhinoplex 11 Allersin, fåes på apoteket. For andre kan det være nok å ta allergitablett.
-
07-04-08, 21:28 #5
Må innrømme at jeg har begynt å mistenke allergi ja.. Ble mye bedre, og det sluttet å komme blod, men etter to-tre dager var det jammen meg på'n igjen! Mest tett og mye snørr, ikke så vondt denne gangen. Bortsett fra under landing etter en flytur, DET var vondt det!
Det er bare det at jeg har aldri hatt annen allergi enn mot nikkel, og i en liten periode reagerte jeg på kiwi og paranøtter, men det gikk over.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
-
12-04-08, 18:18 #6
Bruker
- Medlem siden
- Dec 2007
- Sted
- Troms
- Meldinger
- 18
Hei anitab!
Etter min mening skal du ikke se bort ifra at denne nesetettheten er et nytt symptom på stoffskifteproblemet ditt. At dette symptomet ble utløst av den kraftige luftveisinfeksjonen som du har hatt.
Jeg har de siste 2 år vært plaget av kronisk nesetetthet, som en følge av en akutt bihulebetennelse jeg hadde i januar-06. Bl.a. har jeg også blod iblandet grønt sekret fra nesen, og slik er det hver morgen. Før jul denne vinteren (etter en plagsom periode med tette bihuler og et kjempe-trykk i hodet) gikk jeg til legen og fikk diagnosen allergisk rhinitt. Dette var også før jeg fikk konstatert lavt stoffskifte, og jeg har tidligere ikke sett bihule-plagene mine i sammenheng med stoffskiftet. Men nå gjør jeg det, etter å ha lest denne artikkelen som n'finn trakk frem i en annen tråd på forumet for de som har lavt stoffskifte. Legger den ved, for dette kan være interessant lesing for deg også.
http://www.astrazeneca.no/sykdommer/all ... onell.html
Hilsen vekten02.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
13-04-08, 17:43 #7
Bra link.
"Ved hypotyreoidisme får man en økning av hydrofile proteinkompleks i vevet, som gir opphav til hevelse - såkalt myxødem"
Samme skjer forresten i tarmen, og da tar man opp næringsstoffer og mineraler dårligere. Mange på forumene har fortalt at bentettheten deres ble bedre etter at de økte dosen thyroxin.....skulle etter TSH-tilbedernes teorier blitt verre.
-
16-04-08, 22:35 #8
Ja dette var interessant. Jeg fikk et press/rar smerte i bihulene da jeg startet med Lio. Fant ut at det var candida-reaksjon. Og candidaen henger sammen med hypo. Og som jeg nå holder på å finne ut - binyrene. Alt henger sammen med alt! Og da vi må behandle alt også...
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Svar med sitat
Bokmerker