Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
14-02-08, 19:45 #1
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 1
Er der mon en sammenhæng?
Er ganske ny i dette forum. Hvor blev jeg glad da jeg fandt jer for en time siden
. Jeg fik for ca. 8 år siden konstateret for lavt stofskifte og kom i behandling med eltroxin. Jeg startede med en dosis på 350 mikrogram pr. uge og er nu 1150 mikrogram. Stofskiftet ligger stabilt i perioder, men har det med at dykke en gang imellem, og så øges dosis. Ã…rsagen er aldrig fundet og lægen virker ikke interesseret i at forsøge! Af symptomer har jeg selvfølgelig de traditionelle: træthed, kuldskær, sløv... Heldigvis er jeg ikke påvirket af det på arbejdet, men kvæstet om aftenen!
Men nu det store spørgsmål: Er der nogen af jer derude, der har oplevet at miste håret i klaser. For ca 2 år siden opdagede jeg en plet på størrelse med en femkrone i baghovedet, som var hel bar! Siden da har jeg fået et par stykker mere. De bare pletter forsvinder igen efter et par måneder, men desværre bare for at dukke op et andet sted igen
Min læge mener bestemt ikke det har nogen sammenhæng, kigger bare opgivende på mig - jeg er dog af anden mening.
Susanne fra DkFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-02-08, 20:16 #2
Jeg ble også behandlet omtrent sånn.
Altså : mer av det samme skulle gjøre det. En annen gang ver det mindre av det samme som skulle gjøre susen.
Verdiene steg og steg, eller falt og falt - men jeg ble ikke bedre, bare verre.
Verre og verre med tiden, uansett doseforhold.
Det endte jo med at jeg begynte å spørre om det ikke fantes noe annet enn Levaxin (Eltroxin)
En dåre kan spørre : hvorfor virker ikke Levaxin, jeg har prøvet alle dosestørrelser ?
Men svar fra behandlende autoriteter ? Nei - det ble for vanskelig....
Og fantes det ikke noe annet ? NEI ! Et rungtende nei fra et samlet korps - det fantes ikke noe annet på markedet.
Men så kom jo de første søkemotorer på internett og det var jo enkelt å fastslå at deres synkrone utsagn var løgn fra ende til ande.
Hva kan man ellers kalle det når dagens eneste etablerte brand utkonkurrerte de daværende brands med svært ufine metoder ?
Kan man forlange at de behandlere man legger sitt liv i hendene på klarer å huske tilbake til 70åra ?
Jeg mener ja, og så er det jo blank løgn at man ikke besitter kunnskaper om andre thyroxinkilder på verdensmarkedet.
Vel - mitt eget tilfelle likner jo ditt og jeg kan ikke la være å gi deg et råd fra min egen erfaring - bytt thyroxinkilde. Finn noe annet - den du bruker nå gjør ikke nok. Den passer deg ikke, er min vurdering.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-02-08, 20:44 #3
Kan høres ut som om du har en sykdom som heter Alopecia Areata (="Flekkvist håravfall). Det kan du spørre legen din om. Dette er også en autoimmun sykdom Vet ikke noe mere om den, annet enn at håret faller av flekkvist i perioder Vet heller ikke om det er noen høyere forekomst av denne sykdommen sammen med hypothyreose, men har man først en autoimmun sykdom, så kan man ha anlegg for andre autoimmune sykdommer. Har du hypothyreose pga thyreoiditt?
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
14-02-08, 20:52 #4
http://www.helsenett.no/index.php?optio ... 62&id=1065
Det finnes sikker også Danske sider ?
Ellers er det da faktisk typiske symtomer på for lavt stoffskifte at hår blir livløst og falller av i perioder.
Det har fallt av over nesten hele hodet - og jeg er bare glad for det.......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-02-08, 21:21 #5
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker