Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard Høyt Blodtrytkk

Er det "vanlig" at man får høyt blodtrykk etter at man har begynt med Levaxin, er det noen sammenheng der?
    Heidi 33 år
    Lavt stoffskifte oppdaget desember 2007
    Levaxin 0,075mg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Heisann,

Jeg hadde høyt blodtrykk før jeg begynte med behandling. Etter medisiner har den gått ned til normalen.
    Når jeg begynner å bli underdosert, så går som regel blodtrykket opp igjen...

Men dette gjelder kun for meg... så det kan være individuelt.

Flere sier at de har lavt blodtrykk i forbindelse med lavt stoffskifte, så det kan være mulig at de med lavt, får høyere blodtrykk etter behandling.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Mange har postet at blodtrykket har gått ned på thyroxin. Har ikke hort noe spesielt om at blodtrykket har gått opp.
    Kolesteerol går ned på thyroxin. (de brukte kolesterolprøven en gang for hyptohryeose, så tett er sammenhengen.)
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har hatt lavt blodtrykk bestandig, sånn 100/60 ca, både før og etter Levaxin. Det har ikke forandret seg hos meg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Tror ikke Levaxinen er direkte årsak til høyt blodtrykk. Jeg selv har alltid hatt høyt blodtrykk ved den minste påkjenning - bl.a. legebesøk. Legen vurderer stadig blodtrykksmedisinering...

Kjøpte meg blodtrykksmåler og ser at trykket er helt normalt i det daglige.

Teorien min er derfor at jeg med lavt stoffskifte kanskje er mer sensibel mht. stress - og at det å måle hos legen gir et feilaktig bilde av hva som er normalt...

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn