Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
28-12-07, 21:03 #1Gjest
Bruke homøpatisk medisin uten å rådføre seg med Homøpat ?
--
-
28-12-07, 22:15 #2
Vel vel....min homøopat - som konstaterte hypothyreose hos meg, sa disse bevingede ord: "Du har store hormonforstyrrelser. Du må komme deg til lege og få thyroxin. Jeg kan IKKE hjelpe deg". Ærlig og redelig dame!
Og - hun fikk rett......• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
29-12-07, 15:50 #3
Re: Bruke homøpatisk medisin uten å rådføre seg med Homøpat
Tja...æ ville ikkje ha gjort det,men så e æ veldig følsom,både for homøopatisk med. og levaxin.
Opprinnelig skrevet av Celine
-
29-12-07, 22:14 #4baremei Gjest
Revebjelle er veldig naturlig, jeg kan plukke den i hagen. Men hvis jeg spiser bare littebitt kan jeg dø. Fort.
Opprinnelig skrevet av Celine
Nå er riktignok din medisin tynnet ut en smule mer (eller noen tusen) enn revebjellen i min hage, og du har kanskje tatt akkurat den tidligere, så uansett gjør det neppe noen skade.
At man kan mene at slike sukkerkuler inneholder ingenting annet enn sukker er en helt annen diskusjon. Her forutsetter vi altså en virkning. Og da ville jeg kanskje tatt en telefon til en homøopat. Sånn for sikkerhets skyld.
-
30-12-07, 14:59 #5
Heisann!
Har god erfaring med homeopati - både mht. bruk på meg selv, venner, bekjente, og dyr.....
Ser du får litt motstirdende svar her..... så følte litt for å prøve å oppklare. DET ER OVERHODE IKKE FARLIG Ã… BRUKE HOMEOPATMEDISIN! I allefall ikke de midlene det er mulig å få tak i over disk her i norge.....
Ã… eksprimentere litt selv - uten å snakke med homeopat - er heller ikke farlig.
Men homeopater er utdannet på dette - og har lang erfaring, og en helt annen treffprosent, og mulighet til å lykkes enn det vi vanlige folk har...... Selv homeopater må ofte ha en 2-3 -4 forsøk for å få bukt med kronisk sykdom - akutte ting er mye enklere.......
De medisinene du får er så fortynnede at det er helt umulig å få forgiftning, selv om du skulle finne på å putte i deg et helt glass på en gang. Plantemedisin og naturmedisin derimot - det er en HELT ANNEN SAK, for her brukes det langt større doser. Og dette kan potensiellt være farlig!
Hvis du har fått noe av en homeopat tidligere (og dette er homeopatmedisin- ikke plantemedisin) - og dette virket bra for deg, så er det rimelig sannsynlig at det kommer til å virke nå også!
Så absolutt verd et forsøk- spør du meg- Og du trenger ikke snakke med homeopaten først hvis du har oppskriften klart......
Men virker det ikke derimot, eller effekten er kortvarig- SÃ… ville jeg ha kontaktet homeopaten igjen og spurt om han/hun har andre forslag. LYKKE TIL!
-
30-12-07, 19:01 #6
Jeg bruker fra tid til annen homeopatmedisin som jeg har slått opp i boka selv og kjøpt selv. Virker da utmerket til det bruk jeg har.
For eksemple Eupator Perf ved influensa (andre sverger til camomilla) elelr drosera til kikhoste eller langvarig hoste. (den medisinen må man bare ta en gang,i en dose, forresten men en annnen bok sier man kan gjenta den (har flere bøker)
Advarslene i bøken er mest når pasienten har ubehandlet tuberkulose eller noen andre usannsynlige ting fra før. Visse homeopatmedisner kan forverre sånne ting. Ikke noe som angår oss i Norge.
-
09-01-08, 21:59 #7Gjest
Jeg tok dem ! Jeg våget å ta dem, ja
Merket at jeg ble ekstremt søvnig og fikk noen hetetokter etter det, men denne uken har jeg nærmest vært litt småhyper, noe jeg absolutt ikke var i forje uke. Måtte få pappa til å være sjåfør, ellers hadde jeg sikkert sovnet bak ratte osv. Bare jeg ikke sliter meg for mye ut denne uken slik at neste uke blir sånn down periode (: Jaja..
-
14-01-08, 20:29 #8
Heisann! Hvis dette er symptomer du vanligvis har, og som nå har blitt litt værre, er du sannsynligvis på rett spor! Lykke til!
Svar med sitat
Bokmerker