Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
18-12-07, 23:19 #1
Kreft i skjoldbruskkjertel: Kan det være en bra ting???
Jeg er en 23 år gammel kar som sitter og tygger levaksin uten effekt. Har gjort dette i et års tid nå (er på 100 mcg), og er mer sliten enn noen gang. For en måneds tid siden ble det oppdaget en kul i høyre skjoldbruskkjertel, og jeg var inne til biopsi to uker siden, får vel svar i løpet av uka tenker jeg. Symptomene jeg har er som følger:
-Fullstendig tomt for jod i kroppen, går på jodtilskudd men det hjelper ikke stort.
-Smerter i halsen, mest på høyre side, stråler oppover til øre/kjeve og noen ganger hele høyre kranie.
-Har påvist autoimmun tyoriditt og latent hypotyreose, er satt på levaksin som har absolutt null effekt. Virker som om kroppen og skjoldbruskkjertelen er to forskjellige skapninger.
-Sløret tale, har problemer med å snakke på det verste.
Spørsmålet er: Kan papillær skjoldbruskkjertelkreft dekke ovennevnte symptomer..?
Jeg lurer fordi: Hvis det viser seg å være det, så kan det bety at jeg blir helt frisk om ikke alt for lenge..! Nå har jeg brukt fire av mine beste år på denne skiten, og er veldig klar for å bli frisk. Hvis det ikke er kreft, så er jeg tilbake til start igjen...
Så man kan jo si det slik at jeg ønsker meg kreft til jul..! Den har dere ikke hørt før...
Setter veldig pris på alle innspill her... På forhånd takk
-
18-12-07, 23:41 #2
Hei.
Egentlig ikke noen god julegave det derre om du spør meg Stølen.
Litt galgenhumor er forstålig og må til i slike situasjoner.
Du sier du har autoimmun thyreoiditt.
Det betyr at du har antistoffer mot kjertelen. Testen anti-TPO er isåfall positiv og viser at immunsystemet tror at kjertelvevet er fientlig og angriper dette og ødelegger det. Ditt eget immunsystem produserer altså stoffer som setter igang en betennelsesliknede tilstand i kjertelen og denne forsvinner rett og slett - på noen år.
Resultatet er at kjerteljobben må erstattes - for resten av livet.
Det er mangelen på kjertelprodukter som gjør at du føler deg elendig. For mange av disse vil også redusere allmenntilstanden.
Kreft i kjertelen kan være avgrenset og fjernes ofte med hell, men resulterer i samme status som over.
Kjertelen fjernes og du må erstatte produksjonstapet.
Kuler er ikke alltid malingte, men gir problemer. Det kan være selvstyrte produksjonsenheter som periodevis kan produsere for mye stoffskiftehormon og bringe deg inn i en rollocoster du helst ikke vil være med på.
Det kan også være fett.......
Håper du tar imot jula som du ellers ville gjort.
lykke til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-12-07, 00:58 #3
Den regla har jeg fått høre i noen år nå....
Saken er den at siden jeg begynte på tyroksin så har jeg konsekvent blitt VERRE, ikke bedre. Jeg har ikke engang hatt antydning til energi. Føler meg faktisk ofte bedre når jeg ikke går på tyroksin, for da demper halssmertene seg i alle fall. Når jeg går på tyroksin så er alt helt pyton... Så ja, jeg er enig i at medisinen bør tas så lenge jeg ikke har riktige tall. MEN så lenge jeg føler meg dritt og ikke kan fungere verken på jobb eller sosialt så gir jeg blanke i alle tall i verden.
Så mitt håp er at det er en ekstra faktor som spiller inn her, som "blokkerer" tyroksinens effekt og skaper trøbbel i kjertelen. Så hvis den faktoren er en god/ond svulst så er det helt greit for meg, for hvis den fjernes så kan jeg begynne på en NORMAL tyroksinkur, og ikke den karusellen jeg driver med nå.
-
19-12-07, 10:10 #4
Den var jo formell og mest spekulasjoner, men det mangler noen opplysninger - det er mange muligheter.
Så er det vel og slik at kjertelen bare er en produsent som leverer stoffskiftehormoner til alle cellene, og det er "der ute" stoffskiftet foregår. Den har ikke evnen til å blokkere effekten av Levaxin.
Kuler på kjertelen kan gi kortvarige tilskudd som øker stoffskiftet i perioder eller hele tiden, men å finne ut dette er jo en del av jobben med å stille en klar diagnose.
Jeg ble også verre av Levaxin, som var det jeg blei satt på. Verre og verre i 16år før jeg kom meg ut av det. Jeg har også sett at andre skriver det samme.
Norge har jo bare en godkjent medisin - andre alternativer finnes på skjemaordningen registreringsfritak, men blir ikke nevnt som alternativer av behandlerene.
Det mener jeg er feil - jeg hadde nok unngått mye i livet om jeg hadd fått prøve noe annet i oppstarten.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker