Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    STAVANGER
    Meldinger
    9

Standard er det noen som har operet uten å ha stoffskite problemer

Jeg har en kul som vokser på venstre halvdel de skal fjerne halve men de sa at jeg ikke trengte noen medisiner.
    Hvordan vil formen vær etter operasjonen hvis jeg ikke har noen stoffskifte problemer
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

baremei Gjest

Standard

Min mann hadde forstørret skjoldbruskkjertel for mange år siden, men uten "feil" i blodprøvene og uten symptomer.

De vippet ut halvparten, og ga beskjed om å ta blodprøve en gang i året.

Ingen problemer, ingen symptomer. Og den hypo-hyper-erfarne kona hans følger godt med og forlanger svarene utlevert hvert år.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    STAVANGER
    Meldinger
    9

Standard

takk for svaret jeg var ikke helt forberedt å at legen skulle spør meg om jeg skulle fjerne den, jeg hadde trodd at jeg ikke skulle få lov
    men han spurte før jeg fikk sagt noe
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    65
    Meldinger
    51

Standard Sv: er det noen som har operet uten å ha stoffskite problemer

Hei

Mine blodprøver var helt fine, men jeg hadde en kul som vokste og alle symptomer på for høyt stoffskifte. De fjernet halve og jeg fungerte som før i noen år. Etter en meget stressfull periode på jobb begynte den å vokse igjen, og jeg fikk mageproblemer, infeksjoner i kroppen som ikke ville bort, søvnproblemer og hele pakken. Blodprøvene viste alt alt skulle være normal, så jeg fikk operere på eget ansvar ! og det gjorde jeg.
    ¨
    De fjernet hele kjertelen, unntatt de bikjertlene bak. Den hadde vokst seg nedover i halsen min og var som en halv banan, og presset på luftrøret mitt. Ikke rart det hadde vært ubehagelig sa legene.

Nå har jeg blitt hyper pga for høye doser Levaxin, og strever med å finne den riktige dosen. Tar 150 microgram hver dag. Siste prøver da hadde jeg TSH på 22,5 og T3 var ikke viktig sa legen.

Mvh Enja
    Enja Dagbok 2009, 2010, 2011
    De beste hilsener ifra Enja.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: er det noen som har operet uten å ha stoffskite problemer

hm.
    Om det er riktig at du har en TSH på 22 så er du nok for lav. (hyper betyr høyt-, og hypo- lavt -stoffskifte og verdien man måler mot er fritt T4)
    TSH er forøvrig ikke så viktig for deg lenger - det er jo kun kjertelen som bruker dette. Det er jo et styringshormon for kjertelen som jo er fjernet.

Det som er viktig for deg, er jo å følge med på de hormonene kjertelen en gang produserte ( fT4 - fT3) - og dosere så du finner en dose du trives best mulig på.
    Det viser seg at TSH ofte vil bli null når vi tilfører passe hormoner - og de hormonene kjertelen en gang produserte har høyere verdier enn da kjertelen "leverte" dem.
    Aker Hormonlab har nylig gått ut med at fT4 ofte er over 20 før man føler seg bra.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn