Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Lavt Ferritin
-
29-08-07, 13:14 #1
Lavt Ferritin
Fikk muntlig over telefon vite at Ferritinen min var for lav, men fikk ikke vite hvor lav. Har vært forferdelig trøtt og svimmel den siste tiden, og håper jo dette vil ordne seg.
Ferritinen min var 30 i november (da fikk jeg ikke beskjed om å ta jern), hvorfor synker disse lagrene? Etter måneder med dårlig helse og runder i helsevesenet er jeg konstant beskymret, og lurer på om det kan ligge noe alvorlig bak disse lave lagrene mine?
Noen som vet? Og har det en sammenheng med lavt stoffskite?
Takker for svar!Jeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
29-08-07, 14:50 #2
Hei!
Maia skrev: "Ferritinen min var 30 i november (da fikk jeg ikke beskjed om å ta jern), hvorfor synker disse lagrene? Etter måneder med dårlig helse og runder i helsevesenet er jeg konstant beskymret, og lurer på om det kan ligge noe alvorlig bak disse lave lagrene mine?"
Søkte på ferritin i forumet og fant dette innlegget fra Lie:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... t=ferritin
Det er en stor skam at du ikke har fått tilstrekkelig hjelp i helsevesenet! :evil:
-
29-08-07, 19:58 #3
Det er visst vanlig med lav ferritin ved lavt stoffskifte. Noe med at de med lavt stoffskifte har så lav kroppstemperatur at kroppen ikke får laget jern.
Svar med sitat
Bokmerker